Rijd jij ook wel eens 2 weken niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 01:10

In de winter staat bij mij alles stil hoor, zolang de grond bevroren is wordt er niet gewerkt. Wel komen mn paarden dagelijks buiten natuurlijk..

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 04:22

de mijne staat wel op stal de weides liggen kei hard en kunnen hun benen breken .. maar ik ga er bijna iedere dag naar toe om ze eens te poetsen en drie keer per week te rijden . ze hebben een super grote stal bij wijze van spreken '' ze kunnen toertjes draven in hun stal '' hehe , {x)

marit_marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:28

soms kan je gewoon niet rijden, als de bak is bevroren bijv. mijn pony is dat geen probleem en stap je er zo weer op.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:32

Ik rijd geen eens een volle week, dus nee, die van mij heeft nooit iets van een paar weken vakantie ..
Meestal werk ik drie dagen achter elkaar, dagje rust, drie dagen achter elkaar werken, rust en ga zo maar door.
Zelf ben ik schipperskind en word ze vrijdag tot en met zondag zowieso niet gereden, maar gelongeerd of losgegooid.
In de week zelf ben ik er dan zelf voor haar natuurlijk en rijd meestal drie keer, dus zovaak ziet ze het zadel niet. :P
En als ik heel lang niet rijd, wordt ze erg stijf en stram, gaat zich vast lopen houden en daar heb ik een vakantie niet voor over,
Want dat is gewoon niet lekker voor mijn pony en we krijgen er onder het rijden alleen maar ruzie van,
Dus nee, voor mijn paard is er niet echt iets van vakantie. :P Ze heeft soms wel wat daagjes vrij, maar dat is wel altijd met lichte beweging.

S zomers gaat ze natuurlijk ook een paar uur de wei op, dus dan vind ik het niet zo heel erg, maar dan alsnog word ze goed regelmatig gereden omdat ze dat zelf nodig heeft.

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:33

Ik rijd op een manege met alleen een buitenbak dus zolang het sneeuwt/vriest rijden wij niet ;)

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:59

Die van mij staat nu ook al een hele tijd stil vanwege het weer. Ook als ik het heel druk heb en het gewoon niet ingepland krijg om mijn paard te rijden, dan staat ie ook wel eens 2 weken stil.

Nayomie

Re: Rijd jij ook wel eens 2 weken niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:00

Nee, alhoewel ik maar 1x per week rij. Maar toch, ik vind het vreselijk wanneer ik niet kan rijden(l)

juliejorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:06

normaal zou ik dat nooit doen .
wij hebben ook op onze manege twee binnennbakken.

en ik heb een pony die is spierbevangen geweest .
dus als we die stil laten staan is hij de volgenede dag heel stijf.

en ik heb een pony die een half jaar op rust heeft gestaan en net weer terug is .
die moet in de wei.
dat kon niet op de manege dus nu staan we bij een boer waar die in de wei kan staan .
maar ze hebben daar alleen maar een buitenbak dus kan ik niet rijden .

xx

chiccoiship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:49

Mijn paard kan op het moment even niet veel doen (rugklachten) zit te wachten op de chyropractor maar rondstappen doe ik wel. Maar over het algemeen in een gezonde toestand rijd ik zowat elke dag:).

ilovelente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:23

Ik heb nu ook al een paar maanden niet gereden, maar pak het straks weer rustig op en de paarden staan elke dag van smorgens buiten dus beweging krijgen ze genoeg.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:38

Ik heb al 2 weken niet meer gereden door weersomstandigheden, en vandaag kon er gereden worden, het was weer een lekkere lastpak vandaag, en niet alleen onder het zadel. ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:39

Mijn paard heeft de hele winter vakantie, wat een bofkont he. :') Van 't voorjaar stap ik er gewoon weer op en beginnen we weer. Ik heb toch geen grote ambities met haar, we rijden lekker voor de lol, dus het kan ons allebei niet veel schelen dat er nu niks gebeurt. Ze staat lekker 24/7 buiten, dus ze verveelt zich niet! Ik vind het wel prima zo. Een binnenbak zou leuk zijn, maar ik heb zelf voor deze omstandigheid gekozen, dus ik vind het goed zo. :)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:40

Ik heb al 2 weken niet mogen rijden doordat ik geblesseerd was maar m'n paard is door gereden door 2 anderen.

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:43

ik had laatst bijna 3 weken niet gereden doordat me bak was bevroren. En ik ben niet tot de beschikking voor een binnenbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:43

Mijn paard staat sinds 2 december stil,een maand al dus.
Ik kan i.v.m. het weer nergens rijden.
De shetlander wordt wel gelongeerd (heb een klein "longeercirkeltje",maar die is te klein voor 't paard)

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:45

ik rij ook wel eens niet als ik moet leren voor een proefwerkweek maar nu door het weer heb ik ook 2 weken niet gereden

Jaydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:48

Als ze niet opgesloten staan in een stal, maar lekker buiten lopen maakt dat toch niks uit..??
Wij hebben ook wel eens 2 weken of langer vakantie toch?