winnieloves schreef:Prisca schreef:Mhh wat is geen klik ik denk dat er aan iedere klik gewerkt moet worden net al met mensen omgaan is het geven en nemen.
Ik denk dat veel mensen die hun paard te koop zetten met er is geen klik, andere problemen hebben. Dan denk ik aan blessures, onopgevoed paard etc. Het is natuurlijk een hele makkelijke smoes, paard doet het niet (ruiter geeft verkeerde hulp) en hoppa paard staat te koop. Mensen kijken ook te veel naar het paard, ipv naar zichzelf. Ik vind inderdaad dat je aan een klik moet werken, tenzij het niet het paard is wat je zoekt (reacreatiepaard terwijl je de sport in wilt, te moeilijk paard etc).
Ik zeg tegenwoordig met mijn lessen dat ik het fout doe en wat moet ik doen om het beter te doen. Je krijgt gelijk ook een andere benadering van de instructeur en werkt positiever voor ons beide. ik zou geen makkelijk paard willen hier leer ik van.
Iedereen gaat met rijden door een dipje of soms dip ik rij dan vaak even niet laat hem een beetje en pak het later weer op. Voordeel is dat ik geen haast heb en leuk en fijn wil rijden. De rest volgt dan vanzelf. Dit zouden mensen meer moeten doen ipv de druk op de ketel te houden en beide over de zeik te rijden waardoor later een klik mist.
Ligt altijd aan de ruiter nooit aan het paard.
Ik heb een paard om mee te presteren en niet om hem als een mens te behandelen... Kan het paard niet meer wat ik ermee wilt, dan komt er gewoon een ander in de plaats!
Voor mij betekend mijn paard netzoveel als een kind voor mij zou betekenen. Ze is alles. En heb haar zeker niet om te presteren. Het is mijn dier van vlees en bloed en niet een ding om wedstrijden mee te doen.