Zag dat filmpje en zat met open mond te kijken, vond het zóóó knap!
(maar ik durf het niet aan
)Ja voltige is natuurlijk ook wel erg leuk, maar de mijne moet eerst maar wat beter op der bibs blijven zitten
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Chaos schreef:Van je foto-topic word ik blijer, daar krijgt het kind ruimte om te leren.
Naar mijn mening dan.
Een combinatie is niks mis mee, maar ik weiger te zeggen dat kinderen goed leren rijden op die groepslessen.
Als je het kan combineren, super! Echt waar.
bedankt.
naambordjes schreef:Chaos:
Tja inderdaad zijn dat verschillende meningen en dat geeft ook helemaal niks
Een groen poppetje zonder beugels en teugels op een peerd zetten zou ik niet aandurven
Vind het prettig dat ze zo met veel plezier naar les gaat en leert balans te krijgen etc.
Op der eigen pony breng ik der de rest ondertussen wel bij zodat ze straks daarmee naar de les kan
Heb dat van jou nog nooit gezien/meegemaakt maar zal best heel leerzaam zijn idd.
Zag op bokt ook een 5-jarig klein huppeltje op een fries met longeersingel in draf en galop.
Vind het zéér knap maar vind het al heel wat dat mijn dochtertje zo met der eigen pony los rondstuurt
Ze zijn nog zo kleinhihi.

Chaos schreef:naambordjes schreef:Chaos:
Tja inderdaad zijn dat verschillende meningen en dat geeft ook helemaal niks
Een groen poppetje zonder beugels en teugels op een peerd zetten zou ik niet aandurven
Vind het prettig dat ze zo met veel plezier naar les gaat en leert balans te krijgen etc.
Op der eigen pony breng ik der de rest ondertussen wel bij zodat ze straks daarmee naar de les kan
Heb dat van jou nog nooit gezien/meegemaakt maar zal best heel leerzaam zijn idd.
Zag op bokt ook een 5-jarig klein huppeltje op een fries met longeersingel in draf en galop.
Vind het zéér knap maar vind het al heel wat dat mijn dochtertje zo met der eigen pony los rondstuurt
Hihi, nee, een groen poppetje niet.
Maar om snel een situatie te schetsen, onze beginners leren rijden aan de longe, als ze kunnen stappen, draven en galopperen aan de longe -met bokriempje, of beugelriem om hals, dat er niet in de mond getrokken wordt-. Dan krijgen ze een les "voltige", of 2, of 3. Kinderen vinden dat geweldig! Vervolgens hebben ze balans, evenwicht en al een keurige houding en zit meestal, dus dan is het sturen niet moeilijk meer..
En het is héel knap van je dochter, het hummeltje is 5, en kijk haar stralen!

hihi
, hahaha, ik zelf vind het trouwens ook anders als een instructeur les geeft en ik zelf niet, dan geef ik toch de verantwoordelijkheid af en mag ze meer
avaluna schreef:Er zijn van die beugels aan die singels, die hebben ze snel gegrepen, hahaha, ik moet wel een beetje glimlachen, je laat je dochter op een pony staan de tweede les, hahaha, ik zelf vind het trouwens ook anders als een instructeur les geeft en ik zelf niet, dan geef ik toch de verantwoordelijkheid af en mag ze meer

naambordjes schreef:[Filmpje hoe het bij ons gaat:
(dit was mijn dochtertje der 2e les overigens)
) dat ik voor zoon een apart westernzadel gekocht heb. Daarop kan hij wel goed aandrijven.naambordjes schreef:Zag op bokt ook een 5-jarig klein huppeltje op een fries met longeersingel in draf en galop.
. Heeft straks echt al een goede basis qua zit en zithulpen voor ze die teugels in handen gaat krijgen! Weet dus ook niet hoe lang we die echte rijlessen kunnen gaan uitstellen madam kennende....

Zilfstar schreef:Tsja, dit is dus de reden dat ik op zoek ben naar een manege met PONY-les. Beentjes van dit meiske komen nauwelijks onder het zadel uit, aandrijven is dan een hels karwei. Dat is 1 van de belangrijkste redenen (Naast zuinigheid op mijn eigen nieuwe zadel) dat ik voor zoon een apart westernzadel gekocht heb. Daarop kan hij wel goed aandrijven.
Wat dit filmpje dus betreft: Ook een fjord vind ik erg groot en sterk om echt te leren sturen. Anders zou ze het net zo goed op onze Fries kunnen leren. Dus ikzelf zou echt gaan voor een manege met kleinere pony's, zeker gezien de lengte van mijn dochter

) MarcoBorsato schreef:Priveles, ik ben anti-manege. Als je priveles van een goede instructeur vergelijkt met een gemiddelde manegeles snap je wat ik bedoel

)