Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Calanddra schreef:Hoofdje omhoog in de galop is niet zo'n ramp hoor, dat komt met tijd en veel oefenen
De mijne kan heerlijk lopen in stap en draf, maarja, galop blijft zijn moeilijke gang en dan is hij zelden met zn koppie omlaag.
Je krijgt deze iig niet omlaag met het gebruik van een hulpteugel. Naja, hij doet het dan wel, maar dat is met dwang, hij zal dus nooit kunnen ontspannen en dat is juist waar het om draait.
Ook bij springen is de basis belangrijk, als hij met gewoon rijden niet lekker over zijn rug loopt zal hij dit met springen ook niet doen.
Probeer anders eens goed lang en laag te rijden, doe de teugels een stuk losser maar houd hem wel actief. Zo moet hij op zijn eigen benen gaan lopen.
Ik laat de mijne vooral met losrijden ook zo lopen:
http://fotoalbum-eu.s3.amazonaws.com/im ... 000010.jpg
Wat langer en lager van voren, maar wel actief.
Probeer je handen ook boven de schoft te houden, zo'n 10/15 cm erboven
maar hij liep in het begin ook vreselijk sterren te kijken, lekker koppie hoog te lucht in, rug wegdrukken. Met veel oefenen met lang en laag, goed aan het been krijgen, goed voorwaarts houden loopt hij nu heerlijk 
)
)

Calanddra schreef:Super meid!
Ikzelf heb nooit met een hulpteugel geredenmaar hij liep in het begin ook vreselijk sterren te kijken, lekker koppie hoog te lucht in, rug wegdrukken. Met veel oefenen met lang en laag, goed aan het been krijgen, goed voorwaarts houden loopt hij nu heerlijk
Misschien anders toch een idee om een een proeflesje te nemen bij een andere instructeur, iedereen is anders en een frisse kijk is nooit mis
ZarcoTje schreef:Ik ben zo met mijn jonge ruin de mist in gegaan..
1 jaar geleden (denk ik zo..) kon ik gewoon niet meer (heb al een boel meegemaakt met dat paard)
En omdat hij gewoon zo sterk en stijf was (sterk issie nog altijd), ben ik eerst overgeschakeld naar een thiedeman, die heb ik een heeeeele tijd gebruikt gehad, in mijn ogen was het toen een fijne oplossing want ik had geen paard meer dat z'n kracht op mij gebruikte maar ik kreeg wel een paard dat duikboot ging spelen & wanneer de thiedeman eraf ging nog stijver en sterker was dan ervoor.
Tot dat op een dag de thiedeman kapot sprong, even met martingaal verder gereden en 1 weekje overgegaan op een rekker, daarna nog 1 dag met slof gereden.
Hele moeilijke periode gehad, ingezien dat geen enkele hulpteugel wat zal verbeteren (veel te laat ingezien..) en gewoon,zoals toen ik hem pas reed, met martingaal rijden (martingaal heeft geen énkel effect op je paard vind ik,helpt juist niets om hoe je paard loopt dus vind ik het ook helemaal geen kwaad kunnen)
En nu loopt 'ie heel fijn in de mond en hals, ik zou geen hulpteugel meer willen eigenlijk !
Dus ik raad je aan om er niet aan te beginnen, je beland alleen maar in de miserie ermee en ik zou niet willen dat je te maken krijgt met waar ik 1 jaar mee heb gesukkeld
)Lieshorses schreef:Nou een martinggaal is ook niet echt "vriendelijk''xMarjolein schreef:Af en toe een martingaal, maar daar blijft het bij, ik zal nooit met zon methode rijden als jou wand zo dwing je het paard naar beneden te gaan.
Lieshorses schreef:Het verhaal wat je nu verteld dat is ook ( zo ongeveer ) met mij.
Maar wat ik nou echt heeeeeeeeeel irri vind:
Mijn PONY WILT OP DE LINKERHAND ALSMAAR NAAR BUITEN KIJKEN!
dit is echt super irri zelfs een goede instructrice krijgt m niet naar binnen, als je m naar binnen laat kijken valt bij als het ware naar binnen!
daarom gaan we denk longeren met slof verder gewoon zonder
ZarcoTje schreef:Ik ben zo met mijn jonge ruin de mist in gegaan..
1 jaar geleden (denk ik zo..) kon ik gewoon niet meer (heb al een boel meegemaakt met dat paard)
En omdat hij gewoon zo sterk en stijf was (sterk issie nog altijd), ben ik eerst overgeschakeld naar een thiedeman, die heb ik een heeeeele tijd gebruikt gehad, in mijn ogen was het toen een fijne oplossing want ik had geen paard meer dat z'n kracht op mij gebruikte maar ik kreeg wel een paard dat duikboot ging spelen & wanneer de thiedeman eraf ging nog stijver en sterker was dan ervoor.
Tot dat op een dag de thiedeman kapot sprong, even met martingaal verder gereden en 1 weekje overgegaan op een rekker, daarna nog 1 dag met slof gereden.
Hele moeilijke periode gehad, ingezien dat geen enkele hulpteugel wat zal verbeteren (veel te laat ingezien..) en gewoon,zoals toen ik hem pas reed, met martingaal rijden (martingaal heeft geen énkel effect op je paard vind ik,helpt juist niets om hoe je paard loopt dus vind ik het ook helemaal geen kwaad kunnen)
En nu loopt 'ie heel fijn in de mond en hals, ik zou geen hulpteugel meer willen eigenlijk !
Dus ik raad je aan om er niet aan te beginnen, je beland alleen maar in de miserie ermee en ik zou niet willen dat je te maken krijgt met waar ik 1 jaar mee heb gesukkeld