Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:05

Het maakt mij echt niet uit wat voor weer het is, ik rijd zoiezo mijn paardje!! Vriska vind het iets minder leuk, maar ja :p . Bonja vind het niet erg, ndie loopt altijd wel!!!

CLaUd_iA05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:14

Het maakt mij ook allemaal niet uit. Of het nou regent of wat dan ook.
voor mij is het sowieso altijd een feestje om lekker met mijn paard buiten te rijden.
Of het nou onderdeman is of op de bok.
GENIETEN!!

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:26

Ik heb alleen een buitenbak, dus heb ik af en toe geen andere keus dan te rijden in de regen. Moet zeggen dat ik er ook geen problemen mee heb. Bij onweer rijd ik niet en ook sneeuw en vorst wordt een ander verhaal, omdat mijn bak dan gewoon heel slecht is.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:26

Ik ben ook echt een slechtweerruiter, haha. Ik vind het heerlijk, het is lekker rustig op stal, het is lekker rustig in het bos. :D Sneeuw, regen, storm: allemaal prima.

Ik vind het voor mijn paard ook een goede oefening. Hij is vaak toch eerder afgeleid als het erg koud is of erg waait en dan kan ik juist fijn trainen dat hij in dat soort situaties ook zijn aandacht bij mij moet houden. Ik vind het ook nuttig om op slecht terrein te rijden, blubberzooi en sneeuw etc. Paard is niet van suiker en moet zelf ook maar gewoon nadenken waar hij z'n platpootjes neer plant. :D

Ik heb er eigenlijk ook nooit problemen mee, paardje is één keer op z'n knieën gegaan maar dat is jaren geleden en toen was hij nog maar een half jaar onder het zadel (jong geleerd is oud gedaan, zullen we maar zeggen). Soms glibbert hij weleens een beetje in de modder, maar dit heeft hem ook geleerd om rustig te blijven en voorzichtig door te stappen tot hij weer grip heeft. Het is me trouwens ook al eens erg goed van pas gekomen toen ik een showtje moest rijden op onwijs slechte, glibberige bodem: mijn paard is dat gewend, weet hoe hij er mee om kan gaan, maakt rustig snelheid en begint op tijd met remmen. :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:08

Beetje regen is niet erg, laatst ook gewoon lekker in de regen gereden (weggegaan toen het al regende). Probleem is wel een beetje paardlief; die vind het 100x niets. Bij flinke regen kan ik het ook maar beter laten, dan ben ik alleen maar zijgangen aan het maken en aan het vechten paard recht te krijgen, want die probeerd p alle manieren haar kont tegen de wind in te houden. Echt aan het werk vind ik dus eigenlijk maar niets, dat werkt amper.

Stapbuitenritjes in de regen vind ik ook heerlijk! Dan samen zeik nat terug op stal komen en lekker opdrogen en bijkomen met een kop thee. Vroeger zette ik op stal thee voor mijzelf en een emmer brandnetel thee voor mijn verzorgpaard. Heerlijk :))

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:09

Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.. :Y)
Ik rij vrijwel áltijd, ongeacht het weer. (Met onweer rijd ik overigens niet buiten)
Ik geniet altijd wel.. en ik denk altijd maar'; 'van een beetje regen ga je niet dood hoor :D'.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:29

RT-->PP

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:33

Weer of geen weer, je bent het verplicht naar je beestje(s) toe :D , dus ik ben een alle-weersomstandigheden-paardenliefhebber. Bovendien moet ik voor mijn werk ook in alle weersomstandigheden met de paarden rijden, maar dat terzijde. ;)

OlympusN

Re: Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:36

Heerlijk vind ik het niet, maar ik rij ook gewoon met regen.. Helaas hebben wij geen binnenbak, dus ik zal wel moeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:38

ik rij gewoon ook als het weer niet lekker is! lekker egen dekentje op, hoofdstelletje in en gaan met die banaan hihi

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:49

Ik rijd in principe altijd,
al ging het laatst keihard hagelen tijdens het rijden, dat de auto (van mn vader) het alarm er helemaal van af ging.
Dat deed gewoon pijn (die hagel) toen ben ik even afgestapt om te wachten tot de hagel weg was(had ik op buienradar even gecheckt ;) )
Ook met onweer stap ik af(ben als de dood voor onweer)
Maar verder rijd ik eigenlijk wel gewoon door..
Paard gaat er alleen maar fijner van lopen :=

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:43

Ik rijd eigenlijk bij goed en slecht weer. Al komt het nog wel eens voor dat als het al regent voordat ik ga rijden, dat ik dan toch afhaak.. Heb dan gewoonweg geen zin om zeiknat te regenen. En m'n paard denk daar net zo over. Die heeft een ontzettende hekel aan regen, haha!

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:45

in alle soorten weer ga ik gewoon naar mijn paardje toe :j
in de regen doe ik gewoon een regenpak aan, en met sneeuw gewoon dikke kleren :j

Fijn vind ik het niet, maar heb geen andere keus, en maak er dus maar iets leuks van :=

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:46

Ik rij ook regelmatig buiten, weer of geen weer. Heb alle weersomstandigheden wel meegemaakt. Wel vind ik het gevaarlijk om met onweer buiten te rijden.
Als ik met sneeuw naar de vereniging ga om te rijden, loop ik er naast. Ook goed voor mijn eigen beweging :P
Nu de dagen korter worden moet ik me er soms wel tot toe zetten om weg te kruipen bij de kachel en naar stal te gaan, maar als ik eenmaal buiten ben dan is het wel weer goed.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:00

ik ben ook een alleweer ruiter al leg ik mijn voorkeur toch echt op rijden met lekker weer! :D :o

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:06

natasjuhh schreef:
in alle soorten weer ga ik gewoon naar mijn paardje toe :j

Dit vind ik nou ook! Het is toch je verantwoordelijkheid, en al geef je hem maar een aai over zn bol, of poets je hem even in zijn stal,
als ie maar iig even aandacht heeft gekregen ;)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:10

Ik sta bekend als slechtweer ruiter en mij maakt het eigenlijk dan ook niet echt uit! ik vind het heerlijk als het regent want dan ontspan ik me op de een of andere manier beter. een hele harde wind vind ik heerlijk. maar storm nope liever niet. (soms wel.)

maar ja al hoewel ik het ook wel weer heerlijk vind als het droog is :o

De eigenaars noemen me dan ook altijd een slechtweerruitertje want ik rijd meestal in de regen maar dan kan ik dus niet op een andere tijd en dus ja mij maakt het dus echt niet uit! :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:13

j0j0 schreef:
Ik rijd eigenlijk bij goed en slecht weer. Al komt het nog wel eens voor dat als het al regent voordat ik ga rijden, dat ik dan toch afhaak.. Heb dan gewoonweg geen zin om zeiknat te regenen. En m'n paard denk daar net zo over. Die heeft een ontzettende hekel aan regen, haha!

ik heb er zo'n speciale paardrijregenbroek voor! naja die doe je dan over je rijbroek heen! kom altijd droog over wat voor weer het ook is :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:17

Omdat mijn paard van de zomer is overleden rijd ik nu alleen nog op mijn oude pony die we al 10 jaar hebben.
Voor mij en voor haar is het niet leuk om in de bak te rijden, dus ik ga altijd met dr naar buiten. Weer of geen weer!
Ik heb een hele grote regenjas, die tot over mijn laarzen komt en waarvan de onderkant los zit zodat ik ze on mijn knieën heen kan slaan.
Vind het trouwens ook heerlijk om door de plassen te crossen, pony'tje ook!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:19

ik rij in weer en wind alleen paardje lief houd niet van regen haha

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:31

ismy schreef:
j0j0 schreef:

ik heb er zo'n speciale paardrijregenbroek voor! naja die doe je dan over je rijbroek heen! kom altijd droog over wat voor weer het ook is :)

waar hb je die vandaan :=

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:32

jaa ik meld me ook even.. ;) me pony loopt ook veel lekkerder in de regen.. haha dan let hij tenminste op mij! hup regenbroekje aan en gaan.. :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:36

Ik rij in principe ook met elk weer. Zolang het tenminste veilig is. Als het spiegelglad is of heel hard stormt dan ga ik niet naar buiten. En als ik al meerdere dagen gereden heb en het regent 1 dag dan sla ik ook wel over. Maar als ik les heb rijd ik wel gewoon en als het de hele week regent dan ga ik er ook maar gewoon doorheen. Mijn verzorgpony heeft wel een hekel aan regen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:37

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:38

Laraax: divoza! :D voor mijn verjaardag gekregen! ik heb het nooit meer nat en ik krijg zelf geen nat zadel meer werkt perfect!