Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
karin1976 schreef:deze week kwam de hoefsmid,omdat mijn paard kreupel was,en omdat ze bekapt moest worden.
telkens als hij haar achterhoeven knipte,haalde ze uit,omdat ze schrikt van dat knipgeluid.
als ze uithaalde,schopte hij haar onder haar buik.
later kreeg ze een praam op,en besloot hij om alleen te kappen,en niet meer te knippen.
later vroeg hij aan me of ik kwaad was,omdat hij haar schopte.
ergens begrijp ik het wel,want ze trapte echt om hem te raken,maar ik ben er niet blij mee,omdat ze al zoveel mee heeft gemaakt,waaronder mishandeling.
ook vraag ik me af of het nut heeft,want waarschijnlijk wordt ze zo alleen maar banger.
wat vinden jullie?had hij gelijk,of had hij het niet mogen doen?
ilse86 schreef:Ik vind niet dat hij een bang paard mag schoppen. je zegt in je openingspost dat ie bang was voor het knipgeluid. nu koppelt ie t knipgeluid aan het schoppen en loop je het risico dat ie alleen maar banger wordt.
vinurr schreef:Nee, de smid blijft van MIJN paard af. Als mijn paard hem gericht trapt dan bepaal IK wel wat er gebeurt. maar iemand anders blijft in ieder geval van mijn paard af.
silviasilvia schreef:een paard schoppen vind ik niet normaal, maar als je dan weer het verhaal leest dan gaat de veiligheid natuurlijk wel weer voorop.
Maar als je paard dan schopt naar de hoefsmit vind ik dat jij dan je paard moet aanpakken en niet de hoefsmit!
het is en blijft natuurlijk wel jouw beessie