Een hond is trouwens een heel ander dier dan een paard. Ik vind beide geweldig, maar het fijngevoelige van paarden zou ik niet kunnen missen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Shanna schreef:Ik kijk er echt tegenop dat mijn 2 jarige over 1/2 jaar ook maar eens aan het werk moet.. Al is het maar omdat het verkooptechnisch beter is als het paard beleerd is. Die jaren gaan mij veel te snel, ze is nu al bijna net zo groot als haar moeder en toont ook al volwassen! Net als dat ik dus opzie tegen het doorrijden van mijn haf. Hij is vorrig jaar al beleerd.
En dan moet je het natuurlijk ook nog bij gaan houden...Ik kan er dan niet 1x per 2 maanden op gaan zitten want dan leert hij het nooit.
Het verzorgen ed vind ik wel leuk om te doen hoor.
Vind het ook gewoon echt niet nodig. En ja, ik hou wel van rijden, maar bij haar zie ik het gewoon anders
Zolang je paard een goed leven heeft en jezelf ervan geniet prima toch!
lindsey schreef:Ik vind het eigenlijk wel raar.
Je paard op een pensionstalling zetten is redelijk duur en om nou zoveel geld te betalen om alleen maar naar een paard te kijken en een beetje met hem te tutten zou niet mijn ding zijn. Dan kan ik mijn geld wel beter besteden. Neem een hond is veel goedkoper en kan je ook borstelen/mee wandelen en trucjes leren.
Dan kun je tegen een hondenliefhebber die overdag werkt ook wel zeggen dat hij beter een kat kan nemen of een parkietje. Dat je van paarden houdt wilt toch niet automatisch zeggen dat je ook van honden houdt? Overigens heb ik beide; ik vind beide leuk. Maar om nou te zeggen dat ik geen paard wil omdat ik al een hond heb? Nee, die twee zijn gewoon niet vergelijkbaar voor mij.Citaat:Tutten met je paard belangrijker vinden dan rijden is niet erg als het paard veel in de wei staat.
Wel een uur tutten met je paard en maar een half uurtje of niet rijden terwijl het paard de rest van de dag bijna zijn box niet uitkomt is wel zielig. Een paard heeft beweging nodig. In de wei kan hij dat prima zelf regelen maar als hij veel binnen staat heeft hij echt de lichaamsbeweging die hij krijgt door rijden / longeren nodig.

suus_ schreef:Ik doe ook alles behalve rijden, ze is dan ook nog niet ingereden, ze is 5 jaar.
Maak ook veel lange wandelingen en kom altijd weer mensen tegen die zeggen dat ik erop moet zitten oid.
Ben vaak ook veel liever gewoon op een andere manier met ze bezig..
lindsey schreef:Ik vind het eigenlijk wel raar.
Je paard op een pensionstalling zetten is redelijk duur en om nou zoveel geld te betalen om alleen maar naar een paard te kijken en een beetje met hem te tutten zou niet mijn ding zijn. Dan kan ik mijn geld wel beter besteden. Neem een hond is veel goedkoper en kan je ook borstelen/mee wandelen en trucjes leren.
Tutten met je paard belangrijker vinden dan rijden is niet erg als het paard veel in de wei staat.
Wel een uur tutten met je paard en maar een half uurtje of niet rijden terwijl het paard de rest van de dag bijna zijn box niet uitkomt is wel zielig. Een paard heeft beweging nodig. In de wei kan hij dat prima zelf regelen maar als hij veel binnen staat heeft hij echt de lichaamsbeweging die hij krijgt door rijden / longeren nodig.

), pony krijgt toch beweging en ik hoef me niet te forceren om erop te kruipen 

Shanna schreef:Ik heb een shetlander, maar ook die is volwassen en moet eigenlijk aan het werk..