waarom word er bij een manege zo weinig buiten gereden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:35

Afgelopen dinsdag heb ik nog een buitenritje gemaakt met de kids. Als het mooi weer is doe ik dit regelmatig met de lessertjes.

_Jenny_

Re: waarom word er bij een manege zo weinig buiten gereden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:32

Ik denk dat dit een beetje verschild per manege. Op de ene manege rijden ze veel meer buiten dan op de andere manege.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:36

Ik vond de zeldzame buitenritjes zelfs helemaal niet leuk.
Ik wou graag leren rijden en achterelkaar een stukje stappen en draven, daar leerde ik geen zak van... :P
Je kunt toch ook naar maneges die juist buitenritten onganiseren voor de liefhebbers, die zitten vaak aan de rand van het bos of duin.

Cinnykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 07:49

Voor de veiligheid idd en het lijkt me ook gewoon makkelijker en sneller de binnenbak ligt meestal meteen aan de stallen ;)

maxitopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:40

onze manege ligt aan een drukke weg maar heel dicht bij het bos.
wij rijden ook weinig buiten onlangs dat het bos met de ruiterpaden zo dicht bij is.
dit komt simpelweg omdat we een klein stukje over de weg moeten.
nu moet dat kunnen maar je moet wel begrijpen dat de manege eigenaar verantwoordelijk is mocht er iets gebeuren.
ik vindt het aan de ene kant jammer maar aan de andere kant kan ik me ook wel in de manege eigenaar inleven.
als manege eigenaar wil je niet verantwoordelijk zijn voor een ongeluk of boete.

(overigens worden er bij ons in de herfstvakantie wel tochten door het bos georganiseerd waar je je voor kan inschrijven)

elinetjee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:44

Wij maken best vaak een buitenrit en ja ook met de beginnertjes, de pony`s hier zullen niet snel ergens van schrikken of gek doen buiten. Ze worden dan aan de fiets/te voet vastgehouden aan een touwtje ;) De meeste vinden dat erg leuk!

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:23

idd de veiligheid, bij ons op de manege rijden de kleintjes met mooi weer in de buitenbak.
en soms maken ze een stap ritje om de manege.

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:24

elinetjee18 schreef:
Wij maken best vaak een buitenrit en ja ook met de beginnertjes, de pony`s hier zullen niet snel ergens van schrikken of gek doen buiten. Ze worden dan aan de fiets/te voet vastgehouden aan een touwtje ;) De meeste vinden dat erg leuk!

Doen ze bij ons ook!

VLIMBOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:42

Bij ons rijden we de hele lente en zomer buiten, en ook nog een stukje van de herfst. IN de winter rijden we in de binnenbak. We hadden eerst maar een paar buitenrijpaden die je zeg maar af kon krijgen binnen mijn lesuur. Maar er is een groot aantal bomen gekapt en nu hebben we heel veel nieuwe paden met heuvels en scherpe bochten. Leuk dus! Alleen is er een paar maanden geleden ons bos afgebrand. Misschien hebben jullie er wel over gehoord op het journaal. In Heeze in Noord-Brabant. Toen ze er later gingen rijden zijn een paar paarden op hol geslagen omdat ze ''vuur'' roken, eigenlijk was dat dus de geur van verbrande bomen en struiken. Hopelijk kunnen we er komende lente weer gaan rijden.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:44

Bij ons gaan ze altijd naar buiten, als het mooi weer is tenminste. De gevorderde groepen gaan wel harder enz. Maar de kleintjes gaan wel gewoon gelijk naar buiten,Maar wij zitten ook gewoon aan de bossen. Dus we zijn er binnen 5 min. nog niet eens.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:48

buitenrit is vrij logisch bij ons op de manege. Wij hebben heel veel sport ponys die vrij jong zijn en niet vaak buiten komen,
die gaan behoorlijk druk worden buiten en dat kunnen die 8 jarige meisje niet aan. In de grote buitenbak (zon enorme spring parcours bak) gaan ze wel vaak even racen ;)

Yoghurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:47

Bij ons worden de kleintje op brave pony´s gezet en dan gaan ze een uurtje het bos in ofzo.
Dat kan best, als de pony´s maar heel braaf zijn :D

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:48

norski schreef:
verhoogd risico en bovendien zit je nog met de tijd, veel maneges zullen niet direct aan het bos liggen en hebben dan ook niet de mogelijkheid om in een uurtje lekker in het bos te rijden.

Daarnaast betalen veel mensen voor les en niet voor in het bos rijden daar krijg je geen les.

maar in een bos rijden zorgt er wel voor dat je alles wat je in de les hebt geleerd ook moet uitvoeren!

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:47

Bij de manege waar ik reed gingen de kinderen die hun pony onder controle hadden gewoon op buitenrit. Maar meestal was er dan niet 1 begeleider maar 2. Voor en achteraan was er dus iemand om op te letten.