Zo lang ik merk dat hij ervan blijft genieten.. maar uiteraard wel op tijd beginnen met minderen zodat hij er langer van kan genieten

het moet geen last voor m worden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

elanor schreef:LadyGrace, paarden snappen niet dat ze "lekker pensioen" of "hun welverdiende rust" hebben; dat is een mensen-concept. Als ze nog graag werken, waarom dan niet?
Één keer in de week rijden lijkt me trouwens juist niet goed. Als ze verder alleen maar 'niksen' heb je een grotere kans op blessures als je één keer in de week rijdt dat wanneer ze gewoon regelmatig wat lopen.

LadyGrace schreef:elanor schreef:LadyGrace, paarden snappen niet dat ze "lekker pensioen" of "hun welverdiende rust" hebben; dat is een mensen-concept. Als ze nog graag werken, waarom dan niet?
Één keer in de week rijden lijkt me trouwens juist niet goed. Als ze verder alleen maar 'niksen' heb je een grotere kans op blessures als je één keer in de week rijdt dat wanneer ze gewoon regelmatig wat lopen.
nouja.. persoonlijk zou ik er wel voor kiezen
Ik zou dan gewoon lekker wandelingen aan de hand gaan maken.. of rustig stappen.. en mischien wat leuk grondwerk

LadyGrace schreef:nouja.. persoonlijk zou ik er wel voor kiezen
Ik zou dan gewoon lekker wandelingen aan de hand gaan maken.. of rustig stappen.. en mischien wat leuk grondwerk

Waratje schreef:LadyGrace schreef:Bonikaodin, waarom zouden ze geen wedstrijden meer lopen op hogere leeftijd? Zolang het paard fysiek het werk aankan, kun je het gewoon blijven doen en als het paard daar plezier in heeft moet je dat ook zeker doen.
Warina liep op haar 25e nog Z2 met dikke winst.

Stort je droom in, geen buitenritten meer met het paard waar je van hou en al 13 jaar op rijdt. Nu is hij dus met pensioen. Hij loopt nu trouwens heel erg goed, niet meer mank geweest. Ik rij nog wel zo af en toe nog 'ns een klein rondje met hem, gewoon alleen in stap en zonder zadel, alleen hoofdstel om. Dat is heerlijk, toch nog lekker aandacht voor hem, op deze manier. Maar mis onze ritjes wel hoor! Heb ondertussen een nieuw paard gekocht. maar mijn 23-jarige mag ook blijven hoor, voor z'n oude dag.