Opstappen met krukje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:01

Ik stap ook altijd met een krukje op. Bij mij op stal kijken ze wel altijd heel raar. En vragen ze ben je niet lenig genoeg ofzo.. :Y)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:03

joliene achja jij weet waar je het voor doet het. jij hebt straks waarschijnlijk geen paard met rug klachten :D

joliene

Re: Opstappen met krukje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:04

Ach ik vind het niet erg hoor. Net als je zegt ik weet waar ik het voor doe. Ik leg ze het ook altijd uit, maar ze lijken het niet te (willen) begrijpen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:06

Sabbientje schreef:
Ik denk dat ik een opvouwkrukje ga zoeken voor als we ergens op locatie gaan rijden. Want dat lijkt mij makkelijk.

Bij de Blokker heb ik die van mij vandaan, het is er 1 van Curver, mooi stevig en staat lekker stabiel!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:15

ik heb een tijdje altijd met krukje opgestapt, omdat ik anders met m'n been nog niet in de buurt van de stijgbeugel kwam :o
nu ik terug wat leniger ben en het paard is niet te groot, stap ik gewoon op. Ben trouwens de enige in ons "wandelgroepje" die zonder krukje kan op en afstappen op wandeling om een poort te openen ofzo
met m'n renzadeltje is haast onmogelijk om "gewoon" op te stappen, dus dan vraag ik een voetje of neem een krukje, alleen gebruik ik dan de stijgbeugel niet, "spring" op m'n buik op het zadel en dan been erover...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:17

Gebruiken jullie met afstappen ook een krukje?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:20

met afstappen :?

Hoeft niet, je kunt je gewoon laten vallen toch?? _O-
nee zou niet een goed idee zijn in mijn geval........dan zou ik er naast stappen en vermoedelijk mijn onderkaak breken

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:21

Altijd, toen ik bij ons op stal kwam vonden ze t een beetje raar... 3 maanden later gebruikt IEDEREEN het krukje hier. Een mooi Ikea krukje wat standaard in de bak staat. Afstappen doe ik zonder, een goed zwaai en je staat ernaast zonder het paard te belasten.....

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:28

alison_belle schreef:
met afstappen :?

Hoeft niet, je kunt je gewoon laten vallen toch?? _O-
nee zou niet een goed idee zijn in mijn geval........dan zou ik er naast stappen en vermoedelijk mijn onderkaak breken

haha ik stap ook niet af met krukje hoor :P'
maar was benieuwd of iemand dat deed en waarom

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:30

Ja ik stap altijd op met een krukje of iets in die richting ;)
Voor zijn rug en ook omdat ik zelf te stijf ben om er op te komen :+

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:35

ik doe het neit, dat komt omdat ik steeds opstap in de bak zelf, en wij hebben geen lage bakrand waar ik kan opstaan. Ik durf hier echt neit in de stallen al opstappen, omdat mijn paard nogal schrikkerig kan zijn n er ligt daar gepolijste beton, dus dat schuift heel hard, veelste gevaarlijk vind ik. Moest het kunnen zou ik ook wel een krukje gebruiken, maar ja dat gaat nu niet echt..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:36

renatevb schreef:
ik doe het neit, dat komt omdat ik steeds opstap in de bak zelf, en wij hebben geen lage bakrand waar ik kan opstaan. Ik durf hier echt neit in de stallen al opstappen, omdat mijn paard nogal schrikkerig kan zijn n er ligt daar gepolijste beton, dus dat schuift heel hard, veelste gevaarlijk vind ik. Moest het kunnen zou ik ook wel een krukje gebruiken, maar ja dat gaat nu niet echt..

je kunt tog een opvouwbaar krukje mee nemen naar de bak? ;)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:37

Ik rij nu sinds een jaar op een andere manege daar moeten we zelfs met een krukje op stappen ik vin het super handig aan gezien ik best klein ben maar 1.60 en ik rij best vaak op 'grote' paarden.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:56

_helga_ schreef:
renatevb schreef:

je kunt tog een opvouwbaar krukje mee nemen naar de bak? ;)

ja maar dan staat ie in de bak, en dat vinden de andere in de bak vast niet goed.. . Op zich is het geen probleem als ik alleen in de bak ben. Maar dat komt niet zo heel erg vaak voor eigenlijk.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:58

dan vraag je of iemand anders je krukje er uit wil halen

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:20

of je zet je krukje in een hoek, lijkt me ook dat ie dan niemand in de weg staat.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:24

yep, altijd, als ik op wedstrijd een krukje ben vergeten, ga ik zelfs naar iets soortgelijks op zoek.. ik ben er ooit mee begonnen omdat ik nogal zwaar ben en niet met mijn volle gewicht aan dat zadel wil hangen. Maar kwam er laatst in het bos ook achter dat ik er amper meer op kom zonder krukje :o

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:27

Chantaliiejj schreef:
dan vraag je of iemand anders je krukje er uit wil halen
ja ik kan het proberen, maar ik denk niet dat er
steeds iemand dat krukje gaat uit de bak halen hoor. Naja zal er mss wel iets op vinden

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:28

nee, mn pony is niet zo groot.
ik zit er ook zo op.

aukv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:31

Stap sinds kort op met krukje. Een van mijn paarden is wat angstig met opstappen en met krukje gaat het beter. Nu doe ik het bij alle paarden en het bevalt mij goed. Minder gehang aan je paard ook al is dat maar voor een paar seconden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:32

Ik doe het bijna altijd. Meestal zet ik een emmer op de kop, of stap ik via het hek op. Alleen als ik geen mogelijkheid heb, dan stap ik vanaf de grond op. :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:12

Ik neem mijn opvouwbare krukje ook altijd mee naar de (binnen)bak. Ik zet hem in een hoekje en parkeer mijn paard ernaast en kan zo opstappen. Soms stap ik ook in het midden op, als er toch al mensen in de bak staan, dan vraag ik altijd even of iemand mijn krukje even op de bakwand wil zetten, is nooit een probleem.
Als ik in de buitenbak ga rijden stap ik op via de picknickbank die erbij staat :)
Of via mijn krukje voor mijn stal (buitenstal) en dan rij ik naar de buitenbak.
Ik gebruik het krukje om de rug van mijn paard te ontlasten, en ook voor mijn eigen rug. :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:19

ik zoek trouwens nog een stevig houten krukje om op te stappen.
Stevig omdat ik zelf ook dikke billen heb.
En ook omdat ik dat geklauter op de bakrand een beetje zat ben ;)

iemand een idee waar ik zo een krukje kan vinden?

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:23

Ik stap altijd op met een krukje... ik had een zadel aan laten meten en die man zei dat het veel beter voor je zadel en je paardenrug is.. Dus sindsdien doe ik het altijd.. en wat is het nou voor moeite ff een krukje pakken :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 07:51

alison_belle schreef:
ik zoek trouwens nog een stevig houten krukje om op te stappen.
Stevig omdat ik zelf ook dikke billen heb.
En ook omdat ik dat geklauter op de bakrand een beetje zat ben ;)

iemand een idee waar ik zo een krukje kan vinden?

ikea heeft een stevig houten krukje...je moet hem wel even in de beits zetten en daarna aflakken, maar het zijn fijne krukjes die goed stevig zijn...
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60178887