Wiens paarden/pony's zijn te dik?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:53

Passion heeft wel een buikje, maar is verder niet te dik.

Frederieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:24

Jelle is zeker niet de dik, hij is eindelijk bekomen want begin een paar maanden geleden zag hij er zeer mager uit, controles laten doen, jelle kerngezond, ondetussen is hij in perfecte conditie en ziet er supergoed uit (tis ook de merken aan zijn rijgedrag(heviggggg!!!!) Maar ik heb ook vroeger gehad dat in het begin van de zomer mijn pony's te dik waren met die lekkere weide!

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:39

*draaid haar hoofd om, riep je mij Knipoog... ja ik heb een dikkertje lopen.. en nee het intereseerd me niet..
Waarom niet? Omdat hij een goede conditie heeft en er geen problemen mee heeft kwa gezondheid.
Tuurlijk zou hij iets slanker mogen zijn maar ach...ik zou ook wel "iets" slanker mogen zijn, het is gewoon zijn bouw, lekker stevig...

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:52

De mijne zijn perfect qua omvang, al zeg ik het zelf. Knipoog

Beetje training en niet onbeperkt in een volle wei doen wonderen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:47

Jordy is naar mijn mening niet te dik, zou van mij nog wel iets bij mogen eigenlijk... Hij staat nu 24/7 op een nog redelijk volle wei, maar krijgt ook 3 kg brok op een dag. Dit is 1 van de meest recente foto's van hem, zo ziet hij er nu dus uit:

Afbeelding

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 03:14

mooi hoor! Goed formaat.

HorseF@N

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:41

Mijn pony's krijgen ook wel een beetje een buikje Afbeelding
ze zijn niet echt dik maar wel rond Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:45

Haifa is écht te dik, ze stonden op een redelijk kaal stuk land maar dan springt ze over de sloot naar de hooiwei. Baggio en Dewi zijn gewoon goed!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:01

Forrest en Lucas hebben een buikje maar te dik zijn ze niet (ze staan dan eigenlijk maar in totaal een uur per dag op stal verder in de wei of in de kleine (longeer) binnenbak) maar Luuts en Evelien zijn veeeel te dik maar die hebben al een hele tijd niks hoeven doen dan te veel eten en op wei staan.......ze vallen nu al wel af nu we er bijna elke dag heengaan maar er mag zeker flink wat af!

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:10

oke eerlijk..

jaah.. shiva is echt een olifant!!!

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:19

ehhhmmm nou bij mij is Benneton echt té dik, de rest valt wel mee....
maar Bennie die moet 's nachts echt op stal anders vreet ie zichzelf ondersteboven denk ik....Haha!
en dan vind ons ma het zo zielig als ie heel de nacht niks krijgt en wil ze haar weer hooi geven NEEE STOP hoeft niet Knipoog
En toch ik rij 6 keer in de week op haar maar soms drilt het spek mee Bloos

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:39

Hmm Nico was mooi maar nu hij dag en nacht op de wei staat gaat ie straks echt een keertje ontploffen Schijnheilig .. Zal morgen wel even een foto maken Haha!
Lucky had altijd wel een beetje een buikje maar die is nu ook best wel vet Schijnheilig

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:08

ja mijn verzorgpony loes een shetje

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:42

Joris is echt megavet! Ik krijg hem echt niet slanker.. Alleen als ik hem geen eten meer geef. Maar ik rijd ook niet zo heel veel, daarom zoek ik dus een verzorgster. Kan niet zomaar iemand nemen want daar is hij geen pony voor.
Ik zal ook een foto plaatsen...
Afbeelding

Let niet op hoe scheef ik zit maar op die buik Bloos

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:10

De mijne is ook niet mager, staat dag en nacht in de wei. Maar heeft toch geen hangbuik. Ik denk dames, dat beweging het belangrijkste is en dan bedoel ik niet een half uurtje in de bak of even 10 minuten longeren. Maak lekker flinke buitenritten zodat het vet verbrand wordt en het paard ook ontspanning krijgt. Ik heb dus een behoorlijk forse tinkermerrie die kan eten alsof ze nooit iets krijgt. Ze staat op een inmiddels niet meer al te vette weide maar i voer haar uit gewoonte nog steeds 1x per dag iets bij: 1/2 pond basisbrok of muesli en een paar oude boterhammen. Daarbij nog 1 appel of wat winterwortelen voor het lekkere. En dan de geliefde kruidenkoekjes, dan werkt ze tenminste goed mee bij het insmeren van de mokplekjes, hoeven krabben etc. etc. Dan kun je ook pas goed zien hoe buigzaam die lange dikke nek is haha.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:24

ReBaTi schreef:
Mijn fjord is ook te dik.
Ze heeft echt zo'n hangbuikje.
Hooi krijgt ze weinig op dit moment.
En de wei is ook grotendeels kaal.
Maar toch blijft ze zo dik.

Daar heeft mijn fjord dus ook last van. Hij staat nu samen met zijn vriendinnetje op een kale wei en gaat maar 1 uurtje per dag naar de wei waar meer gras staat.

boontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:52

mijn paardje is zo dik dat ik mij een beetje zorgen ga maken.heb met de boer afgesproken dat hij achter een draadje gaat Haha!

Dat is wat vervelend voor hem want hij staat op het land met drie andere paarden(2 jonge en 1 hele oude)die het gras wel kunnen gebruiken.

Een andere kudde kan ook(op minder gras) maar het probleem dan is dat hij moeite heeft om zijn rang in de kudde te accepteren en blijft vechten.

In de kudde waar hij nu staat is rust en dat is ook wat waard(maar geen hoefbevangen paard Knipoog )Kijk het dus nog even aan of het draadje werkt
(dat hij niet in de gaten heeft dat hij eronder of er over kan Haha! )en anders zal hij op een ander land moeten.

Voor zijn eigen best wil(maar dat gelooft hij vast niet Haha! )