Paard 'redden' van de slacht, welke prijs? [Update p.13]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:46

koetjieboe schreef:
Ik heb vorige maand mijn paard naar de slager gebracht en kreeg er 96,- voor......Maar weet waar je aan begint, mijn paard was precies zoals die in jou omschrijving, alleen dan een 3-jarige. Veel te hard gegroeid en graatmager. Ik wou hem ook graag een leuk leventje geven en ben hem lekker gaan voeren en lekker op de wei gezet en 2 maanden later kon ik hem dus af voeren. Dit paard was zó hard gegroeid dat zijn pezen waren achter gebleven in de groei. Daar was nog niets van te zien toen ik hem kocht, maar doordat hij wat dikker werd en bespiering kreeg, kwamen de pezen meer onder druk te staan en ging hij overkoot lopen en staan. Naar de kliniek geweest en 4 man naar staan kijken en zeiden allemaal hetzelfde: einde verhaal, niets meer aan te doen. Wat heb ik een verdriet gehad.....dus denk er goed over na!

oh jeetje maar dan heb je wel je best gedaan voor t paardje helaas dat je veel dingen niet van te voren kan weten dan had jij er niet zoveel verdriet van gehad

Jody_Deejay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:06

pitbullgup schreef:
Slachtprijs licht rond €400,- dus zou dat goed in je achterhoofd houden...

Als dat idd zo is dan kun je bijvoorbeeld 700 bieden , dan wint hij 300 euro en jij blij!

Twee vliegen in een klap ;)

Inney

Re: Paard 'redden' van de slacht, welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:10

Ik had gehoord van iemand dat de slachtprijs rond de 0.19 euro per kilo lag? Of is dat complete onzin?

Vind ik altijd raar, zulke mensen. Ik bedoel, kom op zeg, wat wil je nou, dat je paard voor een *** bedrag bij de slacht beland, of dat je het paard voor een 'vriendenprijsje' kan verkopen aan nota bene een bekende van je, en dat het dier waarschijnlijk nog een lang en gelukkig leven staat te wachten?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:13

ik zeg 750 en anders psychish verhogen tot hooguit duizend, wel heel goed van je ga drvoor.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:44

gewoon geld meenemen, laten zien en dan is het voor de eigenaar kiezen of delen.
aankomen met stoere praat zoals 'rotbok' en 'mormel' zou ik zelf never aan beginnen, als je niet zo bent dan is het wel heeeel raar als je ineens zo'n toon opzet daar prikt zo'n persoon zo doorheen.
ik geloof ook niet zo in die methode, maar ik snap wel dat het 'in de handel' wel kan werken.

succes ermee in elk geval en als het niet lukt dan zal je toch moeten proberen je aandacht te verplaatsen naar iets anders...

Ben_Hur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:12

Als hij roept, dat het paard naar de slager gaat dan moet jij roepen, dat je geen behoefte aan het paard hebt. Je kunt ook nog even per ongeluk wat geld laten zien.
Ik zie al meer mensen denken, dat deze man gehaaid is. Speel het dan zelf ook gehaaid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:55

En en? weet je al meer..
Ik ben geloof ik een beetje nieuwschierig..
:D

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 10:06

Nee ik weet nog niks meer. Mijn vriend heeft niet onwijs geintereseerd gedaan. Trouwens ook niet helemaal de aanpak van kiwiko gebruikt. Maar het feit dat we er over hadden gedacht hem te kopen maakte dat de boer hem ineens heel erg goed vind.
Ik laat het maar even rusten en waarschijnlijk komt hij vanzelf wel met een achterlijk bedrag omdat hij hem toch wel kwijt wil, en hij helemaal niet zo goed is als hij zegt.
Zowiezo komt hij vanmiddag wortels voor onze paarden brengen dus wie weet misschien dat hij er dan nog over begint :)

koetjieboe; bedankt voor het waarschuwen. Ik weet absoluut waar ik aan begin! Zoals ik eerder heb gezegt, mocht het zo zijn dat het paard alsnog geen paardwaardig bestaan kan leiden word hij afgemaakt. Dit geld voor al mijn paarden. En ik kan op zo'n moment ook een eerlijke keuze maken. Maar de kans is er ook (zo'n verhaal heb ik zelfs in dit verhaal al eerder gelezen geloof ik) dat het goed komt. En het hoeft geen onwijs spetterend sportpaard te worden. Als hij pijnvrij op kan groeien maar niet bereden kan worden o.i.d. mag hij ook gewoon grasmaaier blijven zijn (mits hij daar zelf gelukkig van word). Uiteraard krijgt hij als hij van ons word ook de nodige dierenarts begeleiding.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:09

Je had beter zelf kunnen gaan en niet je vriend sturen. Tegen jou had hij immers verteld dat het dier waarschijnlijk naar de slacht ging. Daar had je het gesprek mee kunnen openen en nog voordat je verder ging even zijn reactie afwachten.

Verder kijkt zo'n man wel door je heen wanneer je de min punten even opnoemt, dat verhaal had bij mij ook niet gewerkt. Je staat er niet voor niets, kennelijk zie je er iets in.

Nog even over de stijfheid. Een jong paard hoort niet stijf te lopen, hoe groot de groeispurt ook is. Misschien ziet hij het wel heel goed in, en is er inderdaad iets met dit paard. Als je het geld hebt, zoals je al aangaf, koop dan een paard van iemand die betrouwbaar is, zijn woord nakomt en een goed paard aan je levert.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 10:16

Bramasole; de man kent mij best goed, hij verteld ook altijd dat wij te mutserig zijn met onze paarden (omdat ik mijn paarden voor het rijden inspray met vliegenspray bij warm weer, overigens vooral uit eigen belang omdat het anders niet te rijden is met een geirriteerd paard, en omdat wij onze paarden binnen zetten 's nachts in de winter en ook omdat ik nu al 3 'kneusjes/afgedankte' paarden heb gekocht).

Hij weet dus ook dat ik zo 2000 euro voor dit paard had betaald als hij dat had gevraagd. Daarom heb ik mijn vriend gestuurd. Ik spreek die man als het goed is zowiezo vanmiddag nog zelf en dan zal ik er nog eens zelf naar vragen.

En wat betreft een ander paard kopen. Dat is dus niet aan de orde. Ik heb op het moment 2 paarden staan die ik rijd, en 2 veulens die over 2.5 en 3 jaar ook ingereden 'moeten' worden en dan heb ik er dus 4 (de verzorging doe ik niet alleen maar het rijden wel). Het is dus echt niet zo dat ik er per se nog een paard bij wil. Ik heb gewoon ruimte en tijd genoeg en daarom zou ik een sneu paardje graag een plekje geven. Mocht het niks worden dan ga ik dus niet opzoek naar een ander paard. Maar mocht ik tegen een 'kneusje' aanlopen dan zijn ze hier gewoon welkom.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:20

Hoe meer jij er naar vraagt, hoe meer euro's hij er bij op zal tellen. Voor hem was waarschijnlijk dit paard toch al afgeschreven omdat zijn planning de slacht was (is). Hij heeft er dus geen haast mee en kan jou lekker laten wachten. Je kan er nog 1 maal naar vragen vanmiddag om de prijs te weten maar ja... ik zou het even laten rusten want je vriend heeft al aangegeven dat jullie interesse hebben.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 10:22

Ja dat is waar. Dat kan ik inderdaad beter doen. Misschien dat hij er zelf nog wel over begint vanmiddag.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:23

Hij verwacht dat jij er over begint, je hebt al interesse getoond en afgedankte paarden staan. Een en is, is twee.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:39

ben benieuwd of die man er nog over begint!
ben trouwens precies hetzelfde, koop ook de kneusjes... mijn fjord liep er ook zielig bij toen ik hem kocht..

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:48

Afbeelding

zo heb ik mijn paard gekocht, die liep ook super stijf maar dat kwam vooral omdat hij een tijd niet zijn box uit was geweest.
Hij zag er dus niet uit, liep voor geen meter en als ik hem niet zou kopen zou hij naar de slacht gaan puur en alleen omdat het een papier loze hengst was. Ik heb hem uiteindelijk voor €600,- gekocht.

Zo zag ie er vorig jaar zomer uit
Afbeelding

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 10:51

Wauw! Wat een kanjer is dat geworden! :) Super dat er meer mensen zijn die zoiets voor een paard willen doen :) En je bent er zo te zien ook zeker voor beloont Thirza!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:04

Dat absoluut! Het is zo'n lief paard! Heb er nooit spijt van gehad dat ik hem mee genomen heb!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:08

keihk........... zo werkt het :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:10

Thirza: Complimenten en wat een bloed mooi paard is hij geworden!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:15

@ts ik kan je geen advies geven maar hoop wel dat die man zijn gezonde boereverstand gebruikt

@Thirza wat een knapperd bij veulens enz. moet je er altijd doorheen kijken je weet nooit wat het word.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 00:12

ik hoop dat je hem kan kopen dat verdient z'on stakker lijkt me echt een vreselijke man, kan je niet gewoon zeggen dat je hem lief vind en hem als gezelsschapspaard voor een van je paarden wilt of hij nou wat kan of niet. ik wil zelfs nog wel bellen naar die vent. ha!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 04:33

Inney schreef:
Ik had gehoord van iemand dat de slachtprijs rond de 0.19 euro per kilo lag? Of is dat complete onzin?

Vind ik altijd raar, zulke mensen. Ik bedoel, kom op zeg, wat wil je nou, dat je paard voor een *** bedrag bij de slacht beland, of dat je het paard voor een 'vriendenprijsje' kan verkopen aan nota bene een bekende van je, en dat het dier waarschijnlijk nog een lang en gelukkig leven staat te wachten?

De prijs ligt op de €1. nog wat euro per bruikbare kilo vlees.
Reken maar uit.
Je houd er niet veel van over als je alles eraf trekt wat niet bruikbaar is.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 06:45

Advies: geef aan dat je evt geintresseerd bent en als hij zover is je het wel van hem hoord. Dan kan het bij hem even rustig door de grijze massa.
Ook zou ik de man een reele handelsprijs voor zijn paard bieden ipv de kilo prijs zodat je de man en zijn paard in z'n waarde. Tenslotte is het je buurman.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 06:49

JJane schreef:
Advies: geef aan dat je evt geintresseerd bent en als hij zover is je het wel van hem hoord. Dan kan het bij hem even rustig door de grijze massa.
Ook zou ik de man een reele handelsprijs voor zijn paard bieden ipv de kilo prijs zodat je de man en zijn paard in z'n waarde. Tenslotte is het je buurman.

Sluit mij hierbij aan.
Informeer van te voren even wat de afstamming is, zodat je ook wat gerichter kunt bieden.
Laat het paard wel keuren.
Ik wil je veel succes wensne

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 08:32

Ik heb de man niet meer gezien gister, mijn broer wel. En hij had gezegt dat we eigenlijk een 2de jong paard bij onze jaarling moesten hebben (die zou er komen alleen is helaas gister de koop ongedaan gemaakt door de eigenaren :? ). Dus mn broer zei gelijk nou ik vind die schimmel wel wat (dat is het paardje waar het hier over gaat) en toen praatte hij er maar wat overheen. Maar hij weet in ieder geval dat we geintereseerd zijn. Gelukkig gaan zijn paarden binnenkort ook de wei weer op, dus dat zal ze al goed doen :) En verder wacht ik maar af.

Wat betreft keuren, ik vraag me af of dit paard door de keuring zou komen. En als ik hem koop is dat toch met het idee dat hij een kneusje is. Het is natuurlijk altijd verstandig om te laten keuren. En wat betref een goeie prijs bieden om het contact met de man, dat is niet echt een optie. Ik wil hem uiteraard betalen wat het paard nog waard is, maar veel is dat niet. Ik ga niet extra betalen voor een 'slacht' paard (zijn woorden!) omdat ik de eigenaar ken. Normale mensen zijn al lang blij als ze hun 'slacht paard' ergens kwijt kunnen waar hij zolang zijn leven paard waardig is grasjes mag knabbelen. En als het dit paard toch niet word komt er vast wel weer iets anders op mn pad. Maar ik was juist zo weg van zijn karakter :)