hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:02

TS is 16. Zo´n klein kind is ze echt niet meer hoor. Toen ik 16 was kon ik ook alleen voor paarden zorgen zonder steun van mijn ouders. Als je 16 bent ben je echt niet meer zo `dom`als een kind van 7. TS heeft het er zelf naar gemaakt en de DB zou eens gebelt moeten worden want het is triest dat er nu allemaal paarden doodgaan.

Ik zet ook mijn twijfels bij de DA. Als het mijn DA was geweest dan had TS die paarden allang niet meer gehad.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:04

Ho stop, zo gaat het niet goed. Ik wil even wat dingen uitleggen.
Ja ts is 16, en weet zelf niet zo gek veel van paarden. De dieren zijn ook niet van haar maar van haar vader, die er zelf niet teveel naar omkijkt. Buiten dat de hoeven van de andere paarden dringend aan een opknapbeurt toe zijn, zien de andere paarden er vrij goed uit.
Ts doet in principe wat ze kan, vraagt regelmatig om advies, maar loopt vaak vast op het punt geld. Nogmaals het zijn niet HAAR paarden, maar van haar vader. Het is een moeilijke situatie waarin ze zit.
Het is wel een groot weiland waar ze opstaan, met mooie droge plekken dus dat zit iig wel goed. Maar doordat ze er constant lopen is er niet zo gek veel gras dus bijvoeren zal wel moeten blijven gebeuren.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:04

Het gaat hier om jouw paarden, en even niet echt om jou, dat bedoel ik niet verkeerd, maar jij hebt te eten en te drinken en een schoon warm bed om in te slapen, en jouw paarden niet. Er zijn er al twee gestorven en er moet nu wel iets gebeuren. Vandaar dat mensen dat aanbieden. In plaats van het slachtoffer uit te hangen zou je misschien beter open kunnen gaan staan voor hulp, in plaats van je hoofd in het zand steken en hopen dat er geen paarden meer doodgaan.

Er zijn genoeg mensen die je willen helpen om te voorkomen dat je over een poosje weer een paard moet laten afspuiten, ik zou die hulp maar aannemen en iets met de tips doen. :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:05

breezy302 schreef:
TS is 16. Zo´n klein kind is ze echt niet meer hoor. Toen ik 16 was kon ik ook alleen voor paarden zorgen zonder steun van mijn ouders. Als je 16 bent ben je echt niet meer zo `dom`als een kind van 7. TS heeft het er zelf naar gemaakt en de DB zou eens gebelt moeten worden want het is triest dat er nu allemaal paarden doodgaan.

Ik zet ook mijn twijfels bij de DA. Als het mijn DA was geweest dan had TS die paarden allang niet meer gehad.

Precies mijn idee. Het is niet een kind van 8, maar 16. We praten niet over een kleuter. Haar ouders hebben het misschien voor het zeggen, maar je kunt toch zelf ook wel inzien dat dit niet de normale gang van zaken is?

Ik vraag me nog steeds af hoe lang je Spirit niet hebt gezien, aangezien hij eerst nog zo gespierd was en nu ontzettend mager. Dat gebeurd echt niet in één maand...

Ts, en dan ga je hard werken... en je paarden dan? Je paarden kosten niet alleen geld, maar ook een boel tijd en liefde. En zo te horen komen ze ontzettend tekort, aan alles.

Mij lijkt het beste ze alle drie te verkopen. Zo te horen speelt dit al jaren en zal het niet snel verbeteren.

Bloem24

Re: hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:08

Ik ga mee met jullie dat 16 jarigen geen baby's zijn máár, als jij een vader hebt die niet naar je luistert en je geen advies geeft..

Ik ben zelf 16 en heb hele lieve ouders die altijd zullen klaarstaan voor mij en mijn paard maar ik werk er zelf ook voor..

Dus wellicht is een baantje zoeken voor de TS een optie?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:08

Heb ook alles even doorgelezen en het klinkt allemaal wel erg vervelend hoor, vooral voor ts. Is het een idee om inderdaad iemand die je wil helpen een pb te sturen voor hulp? Ik heb geen idee waar je woont, maar misschien is er met een paar simpele dingen wel veel op te lossen toch? Wat ik me wel afvroeg, naar aanleiding van andere vragen ook is of ze inderdaad hooi (of kuil) krijgen of dat ze "alleen" gras eten (+ brok en malas- wat is malas trouwens, dat ken ik denk ik niet, of misschien heet het hier anders)?

Enne, dat ze er niet allemaal goed uitzien, dat verwachten we ook niet denk ik toch? Het kan bijna niet zo zijn dat je ene paardjes overlijdt en dat de anderen er stralend uitzien....tenzij hij heel ziek was natuurlijk. Ik denk dat mensen graag foto's zouden willen zien omdat we dan beter advies kunnen geven en het ons beter voor kunnen stellen. Maar het is aan jou natuurlijk, als je het niet wil, moet je het niet doen...En negatieve reacties kan je altijd verwachten, zo werkt het leven nu eenmaal. Gebeurt iedereen helaas. Maar dan moet je juist proberen om de goede mensen er tussenuit te halen en met hen verder te praten, da's veel fijner! En ook al mensen negatief doen in de eerste instantie, zegt nog niet dat ze niet toch ook wel willen helpen hoor...vaak is dat gewoon even een eerste reactie. Hoe dan ook, heel veel succes ermee!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:09

Maar hoe wil een 16 jarige werken voor 3 paarden? Dat red ze bij lange na niet...

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:11

Uit het verhaal lijkt het of ze geen hooi extra krijgen, maar als het land zo schraal is, ga alsjeblieft hooi of kuil bijvoeren

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:11

Nee dat is waar, maar zij zou wel mee kunnen betalen aan de voeding van de dieren.
Dat ze toch haar steentje bijdraagt. (het is maar een idee hoor, ik zat er even overna te denken..)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:14

JoycexLynn12 schreef:
Ik ga mee met jullie dat 16 jarigen geen baby's zijn máár, als jij een vader hebt die niet naar je luistert en je geen advies geeft..

Ik ben zelf 16 en heb hele lieve ouders die altijd zullen klaarstaan voor mij en mijn paard maar ik werk er zelf ook voor..

Dus wellicht is een baantje zoeken voor de TS een optie?

Dat is hier zeer duidelijk aan de orde helaas.......

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:20

Lastige situatie.

Geld is blijkbaar een probleem in dit gezin (lees ik tussen de zinnen door). De paarden zijn van de vader. Vader is overheersend (en zal daardoor niet openstaan voor adviezen van zijn 16 jarige dochter). Ja zij kan een bijbaantje zoeken en al dat geld stoppen in de paarden van haar vader. Maar is dat de oplossing? Vader moet dat ook maar goed vinden dat er zoveel geld gestopt wordt in zijn paarden (vind hij waarschijnlijk niet waard anders deed hij het zelf wel) terwijl het misschien ook aan andere dingen besteed kan worden.

Ts, je zit een lastige situatie, heel veel sterkte!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:25

Kaartje23 schreef:
Lastige situatie.

Geld is blijkbaar een probleem in dit gezin (lees ik tussen de zinnen door). De paarden zijn van de vader. Vader is overheersend (en zal daardoor niet openstaan voor adviezen van zijn 16 jarige dochter). Ja zij kan een bijbaantje zoeken en al dat geld stoppen in de paarden van haar vader. Maar is dat de oplossing? Vader moet dat ook maar goed vinden dat er zoveel geld gestopt wordt in zijn paarden (vind hij waarschijnlijk niet waard anders deed hij het zelf wel) terwijl het misschien ook aan andere dingen besteed kan worden.

Ts, je zit een lastige situatie, heel veel sterkte!

Jij begrijpt het, dat is de situatie ten voeten uit! Het is echt een heel lastige situatie, en de DB bel je ook niet zomaar voor je eigen vader.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:29

breezy302 schreef:

De ene 16 jarige is de andere niet...
Heel knap dat je zo hier iemand kunt beoordelen naar z'n geestelijke vermogens... :o

Beoordeel en veroordeel nou niet dit meisje...
Daar heeft zij niets aan en jij ook niet!

Het is heel schrijnend om dit verhaal te horen....
TS,heel veel sterkte en de enige manier om van deze problemen af te komen is om de paarden weg te doen..

Zoals eerder al iemand zei,liefde is ...zorgen voor een een fijn huis en als dat bij jou niet kan dan helaas ergens anders!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:29

Wat naar van je paard

Uit je verhaal maak ik verder op dat ze verder niet bij gevoerd krijgen en je vader zei laten we die andere 3 dan maar verkopen

het is toch ook niet fair tegen over de paarden om ze aan te houden terwijl je daar geen geld voor hebt?

Het is triest je houd van ze maar je moet ook niet egoïstisch zijn toch?
Je moet het ook in de gezondheid van de dieren bekijken
Kun je er niet 2 verkopen en 1 paard houden en die voor de volle 100% opknappen en zorgen dat die voldoende voer enz krijgt dan heb je wel nog een paard en hoef je het geld niet over 4 dieren in dit geval 3 dieren te verdelen

dan heeft dat paard een goed leven en die andere als je ze verkoopt naar mensen die er wel voor kunnen zorgen hebben dan ook een goed leven je moet ook aan je dieren denken en niet alleen aan jezelf.....

Verder ze is 16 mischien minder verstand van paarden maar geen kleine kleuter meer

Ik beslis ook over mijn dieren of ik ze laat inslapen of niet in dit geval had ik het zeker niet gedaan en proberen te redden wat er te redden valt maargoed ik had het überhaupt niet zo ver laten komen....
Maargoed TS is geen eigenaar en ik wel dat scheeld ook weer en dat mijn ouders ook paarden hebben en we hebben wat mee geld voor onze dieren

Ik hoop dat de vader en TS tot een besluit komen om toch wat paarden te verkopen of allemaal of 2 zodat je voor dat ene paard mocht er wat zijn meer geld hebt

TS lees even de zin uit mijn onderschrift
Geloof me dat het zo is en kies voor je dieren en praat hier over met je vader dat het zo ook niet kan en dat er 2 paarden weg moeten minimaal zodat jullie de andere goed kunnen verzorgen en kunnen bieden wat het dier nodig heeft

ik hoop dat jullie me begrijpen

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:31

Ts moet kiezen voor haar vaders paarden, een moeilijke beslissing maar als ik Ts was zou ik toch kiezen voor de DB. De paarden hebben dan een beter leven dan dat ze nu hebben. Of zemoet aar vader er van over tuigen dat hij de paarden weg doet. Sorry, maar naar mijn mening mogen zulke mensen geen paarden houden. Voor de paarden zelf niet maar ook voor vader... die heeft het al zo krap. Het ergste is om dieren en mensen weg te laten teren... Succes!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:35

Jeetje TS wat een ontzettend vervelende en moeilijke situatie! Als ik het dus goed begrijp mogen de paarden uberhaupt blij zijn dat ze jou hebben omdat hun eigenaar (jouw vader) er totaal niet naar omkijkt en geen geld aan wil besteden!?
Dus jij zit eigenlijk gedwongen in de hoek om je rot te rennen voor die dieren? Jeetje dat is een moeilijke situatie zeg!
En heb je dit ook wel eens besproken met je vader? En wat zegt hij er dan van?

Onthoud dat jij er uiteindelijk niet verantwoordelijk voor bent dat het paard dood is gegaan, dat is je vader als eigenaar zijnde. Wel is het misschien een idee om te kijken of je iemand kan vinden die je kan helpen met de zorg voor de paarden en te kijken of je toch zelf met een bijbaantje wat bij kan verdienen om ze nog wat meer te voeren.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat drie paarden moet eten van in totaal 2 kilo brok. Ik heb niet goed begrepen of ze nu ook nog hooi of kuil erbij krijgen? Ik weet niet wat voor paarden je verder hebt, hoe groot zijn ze? Hoe oud zijn ze? En wat voor rassen? Zijn het warmbloeden of koudbloeden?

Ik hoop dat je een duidelijk antwoord kan geven op bovenstaande vragen, dan kan ik je helpen om te kijken of ze iig voldoende voer krijgen voordat je straks weer in de ellende komt :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:39

TS wat vond de DA van de conditie van de andere 3 paarden? Heeft hij daar nog iets over gezegd?

Als je vader ze niet wil en jij ze niet kunt verzorgen, dan zou ik toch zoveel van de paarden houden dat ik ze goede verzorging gunde en zou ik je vader toch voorstellen ze te verkopen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:40

De vader had toch gezegt dat die de andere 3 maar moest verkopen?

Lees mijn verhaaltje nog eens

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 15:41

jarrah schreef:
Jeetje TS wat een ontzettend vervelende en moeilijke situatie! Als ik het dus goed begrijp mogen de paarden uberhaupt blij zijn dat ze jou hebben omdat hun eigenaar (jouw vader) er totaal niet naar omkijkt en geen geld aan wil besteden!?
Dus jij zit eigenlijk gedwongen in de hoek om je rot te rennen voor die dieren? Jeetje dat is een moeilijke situatie zeg!
En heb je dit ook wel eens besproken met je vader? En wat zegt hij er dan van?

Onthoud dat jij er uiteindelijk niet verantwoordelijk voor bent dat het paard dood is gegaan, dat is je vader als eigenaar zijnde. Wel is het misschien een idee om te kijken of je iemand kan vinden die je kan helpen met de zorg voor de paarden en te kijken of je toch zelf met een bijbaantje wat bij kan verdienen om ze nog wat meer te voeren.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat drie paarden moet eten van in totaal 2 kilo brok. Ik heb niet goed begrepen of ze nu ook nog hooi of kuil erbij krijgen? Ik weet niet wat voor paarden je verder hebt, hoe groot zijn ze? Hoe oud zijn ze? En wat voor rassen? Zijn het warmbloeden of koudbloeden?

Ik hoop dat je een duidelijk antwoord kan geven op bovenstaande vragen, dan kan ik je helpen om te kijken of ze iig voldoende voer krijgen voordat je straks weer in de ellende komt :)

nee ze krijgen geen hooi meer bij.het zijn d pony's de oudste is 10.er is een paint een shetlander en een quarter

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:42

Veel sterkte met je moeilijke situatie. Toch zou ik proberen hulp te zoeken. Als je de DB in wilt schakelen, maar niet zelf, kan je misschien iemand anders vragen het voor je te doen. Het is heel moeilijk, maar je moet toch je verantwoordelijkheid nemen. Als er geld is om te shoppen in Hasslet, is er ook geld voor een wormenkuur en een jasje minder. ALs je dieren nooit ontwormt worden en vol zitten zullen ze met alle voer van de wereld nog niet aankomen. Probeer iemand je te laten helpen. En ik weet echt wel hoe moeilijk het is, geloof me maar. Maar laat je niks wijs maken, je bent sterker dan je vader/ouders. En wie niet sterk is moet slim zijn. Je moet geen gevecht aangaan, maar probeer het anders op te lossen. Je houdt van die paarden, dus probeer eerlijk voor ze te zijn en een oplossing te vinden. Vraag je vader wanneer hij de daad bij het woord voegt en de paarden verkoopt. Waarom heeft hij ze eigenlijk? Wijs er op dat dat ook verantwoordelijkheden met zich mee brengt. Zoek een uitweg. Die zijn er heus wel, maar je moet wel willen vinden. Kan niet bestaat niet, wil niet is dood en lukt niet ligt er naast! Gaat het niet de ene kant op, dan maar via de andere kant. Later kan je veel meer, maar zorg dat je nu trots op jezelf kan zijn!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:42

ts ze moeten echt hooi hebben hoor dit is het belangrijkste wat een paard nodig heeft

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 15:44

Gentlegiant schreef:
De vader had toch gezegt dat die de andere 3 maar moest verkopen?

Lees mijn verhaaltje nog eens

ja hij zei dat hij ze zou verkopen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:47

Dat is toch beter voor je paarden?

Je moet niet egoïstisch zijn

kun je niet 1 paard aanhouden die je wel kun voorzien van goede verzorging

Verkoop de andere 2 naar mensen die wel geld hebben om ze te kunnen verzorgen als je paarden gelukkig zijn ben jij dat toch ook?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:49

Brok is niet belangrijk, hooi wel :j

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:50

Een paard moet altijd iets in de darmen hebben anders kunnen de darmen zich gaan draaien en kun je koliek krijgen

Hooi het liefst onbeperkt
Maargoed dit is voor jullie niet haalbaar maar geef wel zoveel mogenlijk