Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
breezy302 schreef:TS is 16. Zo´n klein kind is ze echt niet meer hoor. Toen ik 16 was kon ik ook alleen voor paarden zorgen zonder steun van mijn ouders. Als je 16 bent ben je echt niet meer zo `dom`als een kind van 7. TS heeft het er zelf naar gemaakt en de DB zou eens gebelt moeten worden want het is triest dat er nu allemaal paarden doodgaan.
Ik zet ook mijn twijfels bij de DA. Als het mijn DA was geweest dan had TS die paarden allang niet meer gehad.
JoycexLynn12 schreef:Ik ga mee met jullie dat 16 jarigen geen baby's zijn máár, als jij een vader hebt die niet naar je luistert en je geen advies geeft..
Ik ben zelf 16 en heb hele lieve ouders die altijd zullen klaarstaan voor mij en mijn paard maar ik werk er zelf ook voor..
Dus wellicht is een baantje zoeken voor de TS een optie?
Kaartje23 schreef:Lastige situatie.
Geld is blijkbaar een probleem in dit gezin (lees ik tussen de zinnen door). De paarden zijn van de vader. Vader is overheersend (en zal daardoor niet openstaan voor adviezen van zijn 16 jarige dochter). Ja zij kan een bijbaantje zoeken en al dat geld stoppen in de paarden van haar vader. Maar is dat de oplossing? Vader moet dat ook maar goed vinden dat er zoveel geld gestopt wordt in zijn paarden (vind hij waarschijnlijk niet waard anders deed hij het zelf wel) terwijl het misschien ook aan andere dingen besteed kan worden.
Ts, je zit een lastige situatie, heel veel sterkte!
breezy302 schreef:TS is 16. Zo´n klein kind is ze echt niet meer hoor. Toen ik 16 was kon ik ook alleen voor paarden zorgen zonder steun van mijn ouders. Als je 16 bent ben je echt niet meer zo `dom`als een kind van 7. TS heeft het er zelf naar gemaakt en de DB zou eens gebelt moeten worden want het is triest dat er nu allemaal paarden doodgaan.
Ik zet ook mijn twijfels bij de DA. Als het mijn DA was geweest dan had TS die paarden allang niet meer gehad.
jarrah schreef:Jeetje TS wat een ontzettend vervelende en moeilijke situatie! Als ik het dus goed begrijp mogen de paarden uberhaupt blij zijn dat ze jou hebben omdat hun eigenaar (jouw vader) er totaal niet naar omkijkt en geen geld aan wil besteden!?
Dus jij zit eigenlijk gedwongen in de hoek om je rot te rennen voor die dieren? Jeetje dat is een moeilijke situatie zeg!
En heb je dit ook wel eens besproken met je vader? En wat zegt hij er dan van?
Onthoud dat jij er uiteindelijk niet verantwoordelijk voor bent dat het paard dood is gegaan, dat is je vader als eigenaar zijnde. Wel is het misschien een idee om te kijken of je iemand kan vinden die je kan helpen met de zorg voor de paarden en te kijken of je toch zelf met een bijbaantje wat bij kan verdienen om ze nog wat meer te voeren.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat drie paarden moet eten van in totaal 2 kilo brok. Ik heb niet goed begrepen of ze nu ook nog hooi of kuil erbij krijgen? Ik weet niet wat voor paarden je verder hebt, hoe groot zijn ze? Hoe oud zijn ze? En wat voor rassen? Zijn het warmbloeden of koudbloeden?
Ik hoop dat je een duidelijk antwoord kan geven op bovenstaande vragen, dan kan ik je helpen om te kijken of ze iig voldoende voer krijgen voordat je straks weer in de ellende komt