Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:32

1 tot 8 uur.
Ligt er echt aan hoe druk ik het heb, liefst zo lang mogelijk maar met examenjaar is dat niet altijd mogelijk helaas..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:45

1 tot 4 uur per dag.
Gemiddeld ben ik iets langer dan 2 uur bezig, maar dat kan ook wel eens langer of korter zijn. :) Ligt er natuurlijk een beetje aan wat we gaan doen..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:48

Heen en terug is voor mij per dag een half uurtje, verder ben er meestal ongeveer een uur. Als ik tijd heb vaak 2 uur of langer:)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:51

Verschilt per dag.
Soms sla ik wel eens een dagje over (zoals vandaag ivm school) of heb ik een echte paardendag en blijf lekker lang tutten.
Gemiddeld komt het denk ik uit op zo'n 2,5 uur per dag. :j

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:51

2/3 uur, ligt er eigenlijk aan wat ik ga doen. Als ik een lange buitenrit maak word het ook nog wel is 4 uur.

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:39

zo veel en vaak mogelijk :D

Kisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:49

Ik ga 2 keer in de week naar mijn bijrijdpony, en daar besteed ik dan denk ik 3 uur per dag aan.

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:51

In de week werk ik tot 5 u. Ben dan tenlaatste om half 7 bij mijn paardjes en ben ermee bezig tot ten minste 21.30 u. In het weekend is dat zonder twijfel minstens 6 à 8 uur per dag. Obsessie ??? Nee hoor! :D

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:55

2,5u per dag, in het weekend meer...
helaas kan dat nu niet meer.
gelukkig ben ik nog wel zo'n 4 uurtjes per dag aan het helpen met paarden zadelmak maken :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:57

Gemiddel 2,5 uur en dan ben ik echt alleen met mijn mijn paard bezig en geen geklets oid, dan wordt het gauw langer :+

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:36

tita schreef:
JessicaD88 schreef:
Als ik al het nodige doe en niet haast dan 2 a 3 uur, iedere dag dus. Maar als ik naar les of wedstrijd ga ong 5 uur.

En tita:
ik denk dat 4 uur echt niet overdreven is hoor, met mijn 2/3 uur doe ik het nodige, op normaal tempo, maar kan me best voorstellen als je een rustige baan hebt of gwn een rustig leven dat je aan de 4 uur komt, als je kalm aan doet, nog een beetje gaat kletsen, buiten zetten/binnen halen ect. Of als je 2 of meer paarden hebt natuurlijk.

Nou ik weet niet wat ik dan slecht doe 2 paarden rijden waarvan eentje prut-buitenritje doe ik met 2 uur en dan komen ze beide toch zeker anderhalf uur uit de stal.
Momenteel ben ik door ziekte van mijn huisdieren niet meer in staat te rijden en ik moet eerlijk zeggen heb niet zo'n zin meer in :x
Ik kom nu zeker aantal dagen niet bij mijn paarden ( ik slaap veel overdag) en als ik bij mijn paarden ben, dan ben ik zeker binnen 30 min weg maar goed ze staan nu in de weide (3 uur per dag opbouwen)
Vroeger toen ik fanatiek in de sport reed was ik hooguit 1.5 uur per dag kwijt en werd alles gedaan

Het is complete onzin dat men denkt dat ze een uur moeten rijden als je goed rijdt en alles loopt goed dan kun je dus binnen 20 min klaar zijn en 20 min goed rijden is vaker energieker dan 50min hobbelen.

Maar goed ik heb geen standaard leven werk fulltime en heb ook nog eens geen relax-baantje en huishouden tja lief staat ergens onderaan.
Maar goed paarden komen niks te kort misschien alleen beetje liefde op dit moment maar wie weet komt alles terug verkopen is geen optie

Nou je zegt het zelf al; toen je nog fanatiek reed deed je er 1,5 uur over en werd alles gedaan. Als je dan dus zelf moet borstelen, stal mesten ect, dan kom je wel aan de 2/3 uur. En ik ben het met je eens hoor! Je kan beter 20 min goed rijden dan 50 min hobbelen :j maar je zal toch wel los moeten rijden voordat je echt begint, en nog uitrijden enzo dus dan zit je er toch al wel ff op. Maar dat verschilt per dag natuurlijk, met een losrij-dagje zit ik er soms ook maar 20 min op.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:57

Ik ben zo'n beetje 5 a 6 uur per dag, 7 dagen in de week kwijt aan de paarden :).
Daar zit dan wel bij, mesten, voeren, buiten zetten, binnen halen, rijden, knuffelen en wandelen.

Ik heb het er wel voor over :D.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:17

Ik heb heen en weer alles bij elkaar een uur reistijd en ongeveer 30 minuten nodig om uit te mesten (paddock met 5 paarden), te voeren en water te geven.
Als ik het druk heb ga ik daarna weer weg. Als ik het rustiger heb een beetje poetsen of rijden. Rijden kost me incl. poetsen, opzadelen en afzadelen in de bak ongeveer 1 uur extra, een buitenrit zo dol als ik het zelf maak.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:15

Mijn paard staat op volpension, dus ik hoef geen klusjes te doen. :D
Gemiddeld ben ik zo'n 2,5 - 3 uur per dag met haar bezig (poetsen, knuffelen, uurtje rijden, afzadelen, verzorgen, opruimen)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:20

Ik ben maximaal zo'n half uurtje bezig per dag :')
's Morgens kwartiertje, voeren, poep scheppen, water bijvullen..
's Avonds kwartiertje voeren, scheppen, bijvullen..
En klaar :Y)

Nu tijdens de rui borstel ik hem twee keer per week. En een keer per maand doe ik de manen en staart uitborstelen.

En als ik zin heb gaan we een rondje buiten rijden, dat is max. 2 x per week op t moment.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:11

meestal 2 a 3 uur :)
soms langer soms korter ligt er een beetje aan :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:21

ik moet al een uur reizen (30 heen, 30 terug), en ik ben ongeveer uurtje/anderhalf uurtje bezig met mijn twee paardjes. (kan momenteel niet rijden met beide).

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:32

per dag ongeveer 3 uur met rijden erbij.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:39

tita schreef:
maxipaxixx schreef:
nou, toch echt wel tussen de 4-6 uur :o

_O- _O- _O- :')

wat zijn we hier weer realistisch bezig zeg

Mensen die fulltime werken hebben dus echt geen tijd om 4 uur met je paard bezig te zijn letwel 1 paard en helemaal niet als je een huishouden heb laat staan kinderen.
De meeste die hier posten zijn toch de jeugd en moeten soort van opscheppen

Ben het helemaal met je eens! Heb dan zeker ook de tijd niet om er uren per dag mee bezig te zijn maar ook zeker de energie niet.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:52

Arethe schreef:
Dat varieërt van 2-3 uur op een dag gemiddeld doordeweeks, en in de weekenden gauw 4-6 uur op stal.
Ben er bijna elke dag, in ieder geval 6 dagen in de week.

Same here . (Aangezien we toch samen altijd gaan enzo ; zelfde stal eh O:) )
Ik zelfs soms nog wel wat meer .. Low-lifer.

Maar dit is dan inclusief voeren, mesten, vegen, paarden beweging geven, en desnoods nog extra weilanden onderhouden, onkruid weghalen, kletsen etc. :)

Jeannette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:54

Het scheelt dat ik mijn eigen planning kan maken ivm werk..

Heb tuurlijk wel "vaste" werktijden, maar ben toch zeker wel 2 a 3 uur bezig..
Zo nu en dan een rustdag in plannen, en heel veel afwisseling.

Rijden ,dan kan wisselen;half uurtje ontspanning in de stap,draf en galop, of we pakken hem daarna door met wat meer oefeningen en meer overgangen etc..
Longeren ala Rodinde (manueel therapeut in Vinkinga) ,met om het leuk te houden balkjes...
Buitenritjes zijn ook erg favoriet :D
En natuurlijk de wedstrijden die er weer aan gaan komen!!!

Heb een erg leergierig paard,dat graag vooruit en mee denkt,dus veel afwisseling!!!

Man lief heeft geen problemen met mijn andere vriendje, regelt dat de verlichting van mijn trailer het doet ,zodat we veilig bij de weg kunnen ,checkt de bandjes etc en hij heeft zelf ook zijn hobby's (trekkertrek...zal wel boers zijn }:0 )
Mekaar lekker vrij laten <3

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:26

ligt eraan wat ik ga doen.
ik kom ook wel eens om alleen ff een appeltje te geven en even met de meiden te kroelen dan ben ik er een half uur tot een uurtje.
op de dagen dat ik met ze aan het trainen ben word het vaak al langer, ook drink ik altijd wat in de kantine na het werk.
gisteren heb ik ze gewassen en ingevlochten en van te voren even een rosborstel eroverheen gehaald en de waterbak schoon gemaakt en gevuld.
dan ben ik 3 uur weg geweest.
ik hou ook wel eens een paardendagje, dan ben ik er wel eens ooit een uurtje of 5 maar dat is voornamelijk in het weekend.
ik werk partime , heb een huishouden en ook een vriend en thuis ook nog huisdieren die aandacht willen.
ik ben meestal 1 a 3 uur op stal, ligt er dus aan wat ik ga doen.
gelukkig vind mijn vriend het goed als ik bij de paarden ben , hij geeft zelf ook veel om dieren en weet wat de meiden voor mij betekenen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:41

Als ik door de week ga meestal anderhalf à twee uur.
in het weekend vaak langer, meestal wel zo'n 3 uur.

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:47

Doordeweeks zo'n 2 uur per dag (als ik ga rijden 3,5 uur want dan gaan we met de trailer ergens heen) In het weekend vaak wel zo'n 4 of 5 uur en bij 2 paarden 5 of 6 uur. En is allemaal inc. voeren/uitmesten enzo

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:58

Twee tot drie uur per dag. Wel met rijden/longeren erbij dan.