Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DDW1190 schreef:ik denk dat je gewoon moet zoeken,
een 2e totilas kom je denk ik toch niet tegen en al is die er wel dan is hij voor de meesten van ons niet eens haalbaar, qua geld en ook qua niveau!
wij hebben vaak zat leuke paardjes gekocht voor echt weinig geld en het zijn toch hele leuke paardjes geworden.

WowAmigo schreef:DDW1190 schreef:ik denk dat je gewoon moet zoeken,
een 2e totilas kom je denk ik toch niet tegen en al is die er wel dan is hij voor de meesten van ons niet eens haalbaar, qua geld en ook qua niveau!
wij hebben vaak zat leuke paardjes gekocht voor echt weinig geld en het zijn toch hele leuke paardjes geworden.
Wat versta jij dan onder "hele leuke paardjes"?
maar bij ons gaat het meestal altijd goed.. op een paar gevalletjes na

FloortjeM schreef:@bulck: ik ken het, ik ben ook met een 'gewone' begonnen, daarna nog een en verdorie daarna nog eentje, toen had ik drie matige die net zo duur in onderhoud zijn als drie goede, ik heb die drie toen opgeruimd, een betere voor gekocht en daar ben ik nog iedere dag blij om. Die drie matige zijn alledrie super terecht gekomen. Iedereen blij dus!
och, en dat taxatietopic, het is een vermakelijk iets. Ik zou de mijne er niet eens opzetten en ik denk dat jouw merrie-met-Verden-tickets-in-haar-buik, bulck, er ook op niet meer dan eens 5-10.000 zou worden getaxeerd, want het is 'toch maar' een fokmerrie.....
@listiglistje: tuurlijk, het is ook hoe je erop past en hoeveel geluk je hebt dat je een deal kan maken met een professional zoals ik heb kunnen doen, maar aan de andere kant: ik rij er toch een belangrijk deel van de tijd zelf mee en ik blijf een amateur, dus zoek ik én kwaliteit, én een leerpaard én iets wat voor een amateur na te rijden is.
@ddw: dat ben ik dus met je oneens: ik ben echt een ontzettende amateur met (geen valse bescheidenheid) heel weinig coordinatie in mijn lijf en dus weinig aanleg voor paardrijden. Ik moet het echt hebben van oefenen, trainen, goede begeleiding etcetera. Maar dan gaat t toch nog altijd fijner met een paard met veel kwaliteit dan met een paard dat net zo'n coordinatieve sukkel is als ikzelf! En met een goed paard hoef je niet ieder weekend weg om toch vooruit te komen, ook qua winstpunten.
DDW1190 schreef:dat ligt eraan wat je ambities zijn, mijne zijn niet zo heel groot, ik wil gewoon een leuk proefje neer kunnen zetten en zo rustig aan steeds een stapje hoger te komen, maar dat is bij mij een jaren plan en geen jaarplan, want ik ben niet van plan om ieder weekend van het jaar op wedstrijden te gaan.
een paard wat super talentvol is past niet bij mij omdat ik dat zelf niet ben! in ieder geval nog niet laten we het zo zeggen.
knert: dat motto van jou kennen wij ookmaar bij ons gaat het meestal altijd goed.. op een paar gevalletjes na

deflin schreef:ik vindt tot 2000,- voor een paard dat onbeleerd is tot 5 jaar een redelijk bedrag en daarboven niet meer als 4000,- ligt er natuurlijk ook weer een beetje aan wat voor niveau dat het heeft.

WowAmigo schreef:Is wel waar, rijden en trainen doet echt heel veel, maar je ziet ze er ook wel eens tussenkrabbelen, waar je best nog wat aan kunt verbeteren maar die het dan toch nog niet makkelijk hebben in de ring. Maar goed, als je dan een braaf buitenpaard zoekt heb je misschien alsnog je topper.
) 
Embe schreef:DDW1190 schreef:
Kan je dat niet beter op het taxatietopic neerzetten?
Citaat:Van sommige hengsten is het dekgeld al 2.500,- euro... als het veulen dan ook nog uit een predikaatrijke merrielijn komt, kom je echt niet weg met bovenstaande prijzen. Indexen ed zeggen wel degelijk wat over aanleg, karakter etc. Het is maar net wat je zoekt...
(bouw, krabbelaar, aanmerkingen bij keuring etc.) maar dan nog wel heel goed bruikbaar als bv recreatiepaard. Dat zal dan wel de prijs drukken.