Ervaringen webshop Pony Paradijs? gebruikt product gekregen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Ervaringen webshop Pony Paradijs? gebruikt product gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:19

Je gaat wel een beetje heen en weer met je oplossingen, Hafjegek.
Eerst pb je me dat TS de boel belazerd.
Nu heeft ze je de tijd niet gegeven om geld terug te storten.

Of je hebt je in het nauw gedreven gevoeld door deze topic en een kat in het nauw maakt nare sprongen.

Maar neem dan nu even de rust, laat deze topic voor wat het is, en kom tot een oplossing met TS zoals je ook gedaan zou hebben zonder deze topic.

(ps. van smaad is zeker geen sprake)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:31

hafjegek schreef:
het is het ene woord tegen het ander zoals dat zo vaak gaat, het flesje was nieuw en NIET gebruikt en ik weet zeker dat het niet zo leeg was als dat het op de foto staat.

verder ga ik er geen discussie over voeren. ik heb mn oplossing aangedragen en daar hoef ik verder niks over te zeggen.

Dat laat mij alleen maar zien dat jij er totaal geen problemen mee hebt om ongegeneerd te liegen, en dan ook nog eens in het openbaar. Ik heb het flesje zo gekregen, hij was zó leeg.
Dus nu zie je ineens wél in dat hij wél leger is? Eerst zeg je (ook na het zien van de foto's) dat dat zo hoort, en nu beweer je ineens dat het niet zo leeg was als op de foto te zien is?

Spreek je jezelf dan niet heel erg tegen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:33

enniee schreef:
Oplichterij, iedereen ziet toch duidelijk dat er wat (heelveel) uit dat flesje mist..

Je zou je geld terug moeten krijgen en je flesje mogen houden.. Dat is de enige goeie oplossing die ik zie..

En dan nog van een andere bokker; en beschimmelt hoofdstel hoe kun je nou over het het hoofd zien dat dat helemaal beschimmeld is.. sorry hoor maar dit is te belachelijk voor woorden

Zullen we dat er niet bij nemen? Vind het voor de betreffende bokker erg vervelend, maar helaas is de betreffende bokker zelf niet in actie gekomen, geen foto's of niets, ze heeft het ook zelf weer opgepoetst, dus vind niet dat je dat nu hier tegen in kan brengen....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:36

itsmi schreef:
enniee schreef:
GEGARANDEERD NERGENS GOEDKOPER!! VIND U HETZELFDE PRODUCT ERGENS ANDERS GOEDKOPER? MAKEN WIJ EEN SPECIALE PRIJS VOOR U ZODAT HET ALSNOG GOEDKOPER IS!

dit staat in die advertentie die ze hier op bokt geplaatst heeft..
Nou er zijn hier al veel berichten langsgeweest dat het ergens anders €5 is .. Dus er klopt gewoon niks ..

Dat is eerder de fout van ts, als zij ook had gezien dat het ergens anders 5 euro was, had ze dat erbij kunnen vermelden.. Dit heeft ze niet gedaan, dus vind ik het ook niet nodig dat je dit aanhaalt... Al snap ik je reactie wel ;)

Daar ben ik het mee eens, al vind ik wel dat je niet met dit soort slogans hoort te adverderen als je het niet waar kan maken. Maargoed, prijs heeft hier niets mee van doen.

Het gaat er mij puur en alleen om het feit dat Hafjegek éerst beweert dat dat flesje 'zo hoort', met andere woorden; ze zijn allemaal zo leeg, en nu ineens ziet ze wel dat hij zo leeg is, en dan komt er dus een indirecte beschuldiging naar mij; 'want ik weet zeker dat het flesje niet zo leeg was toen ik het verzond'.

Als jij je zo ergens probeert uit te praten, sorry maar dan is er iets mis, dit klopt gewoon niet, klaar. Het is overduidelijk dat dit flesje gebruikt is, het is mij gebruikt en al toegezonden, de foto's zijn van donderdagmiddag, ik ben donderdagmiddag pas uit groningen gekomen en donderdagmiddag heb ik het pakketje opengemaakt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:40

hafjegek schreef:
mijn laatste woord hierover.
ik heb ts een pb gestuurd over de gang van zaken, zij heeft hiermee met dit topic zoveel schade aangericht zonder mij een kans te geven ook maar te reageren of iets op te lossen en ik was prima bereid geweest om het geld terug te geven, maar door dit topic te openen en mijn naam door het slijk te halen, openbaar, en zonder mij een kans en de tijd te geven (op een vrije zaterdag ) ook maar iets voor haar te doen zoals zoals het geld terug te storten, dat kan gewoon niet. de schade die zij hiermee aangericht heeft is nu al bijna niet meer in geld uit te drukken. en dat is smaad.
verder ga ik er ook niet meer op in en is het de kous af.

Ik heb netjes allerlei mails gestuurd, maar dat komt blijkbaar niet aan door een gecrashte computer. Hoe je het dan doet om wél op bokt te komen, ja goed dat is je eigen zaak en dat maakt mij niets uit.

maar jij kan níet zomaar onder je VERPLICHTINGEN als webshop heen draaien, puur en alleen omdat jij het toevallig niet eerlijk vind dat ik dit topic geopend heb! Ik heb het recht op een redelijke oplossing, die kun je mij niet zomaar ontnemen puur en alleen omdat jij vind dat ik dit topic niet of niet zo snel had moeten openen.

En achteraf zeggen: 'als je dat topic niet had geopend, was ik best bereid geweest om kosten terug te geven', ja daar kan ik natuurlijk helemaal niets mee, bovendien is dat niet redelijk.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:44

jury schreef:
Je gaat wel een beetje heen en weer met je oplossingen, Hafjegek.
Eerst pb je me dat TS de boel belazerd.
Nu heeft ze je de tijd niet gegeven om geld terug te storten.

Of je hebt je in het nauw gedreven gevoeld door deze topic en een kat in het nauw maakt nare sprongen.

Maar neem dan nu even de rust, laat deze topic voor wat het is, en kom tot een oplossing met TS zoals je ook gedaan zou hebben zonder deze topic.

(ps. van smaad is zeker geen sprake)

Dat er van smaad geen sprake is, daar was ik ook achter inderdaad, tsja, rechtenstudent he :+
Nee sommigen zullen denken; 'ach die paar euro, doe niet moeilijk', het gaat er mij om, de hele manier waarop, ik maak niemand zwart, ik vraag hier naar ervaringen, heb zelfs nog dingen goed zitten te praten voor Hafjegek.

Een gebruikt flesje opsturen, tsja goed daar schrok ik dus gewoon heel erg van, dat vind ik onbeschoft en dat doe je gewoon niet, klaar. Dat zou eventueel perongeluk gebeurd kunnen zijn, dan is in iedergeval een excuses op zijn plaats. Maar als ik als klant dan ook nog op deze manier wordt behandeld, vind ik helemaal schandalig.

Hafjegek; noch in je pb's, noch hier in het topic heb ik ook maar érgens het woord excuses, of sorry, gehoord. Helemaal nergens, je schoot gelijk in de verdediging, met als enige 'oplossing' dat ik het product kon retourneren en zelf de kosten betalen. Een excuses op z'n minst was op z'n plaats geweest, maar helemaal niets van dit alles.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:46

JoyCie, je punt is inmiddels wel duidelijk denk ik. :)

Ik heb inmiddels even geTem'd, aangezien dit topic niet echt meer gaat over het uitwisselen van ervaringen. Ik denk dat je dit verder beter via PB kunt oplossen. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:59

Dat probeer ik ook, maar dat werkt dus blijkbaar niet.

Ze is niet tot ook maar iets bereid, en als ik naar de rechter zou gaan (waar ik het helemaal niet over gehad heb) klaagt ze mij voor smaad aan....

Tsja, ik kan je wel zeggen dat dit totaal niet onder smaad valt, maargoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:01

Laat haar maar praten hoor TS. Ik heb ook een PB gehad en er klopt helemaal niets van allemaal geblaat over de voorwaarden maar ze hoort niet een half leeg flesje te verkopen die gewoon in gebruikt zeker omdat er haren opzitten!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:07

Mijn mening is dat jullie er beter na de Pasen verder over kunnen gaan. Even het weekend laten rusten, de emoties lopen nu gewoon op. Je komt niet dichter bij een oplossing door het hier uit te willen vechten. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 03-04-10 22:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:09

ik heb geen goede woorden over voor deze shop/instelling/verkoper.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 22:14

elanor schreef:
Mijn mening is dat jullie er beter na de Pasen verder over kunnen gaan. Even het weekend laten rusten, de emoties lopen nu gewoon op. Je komt niet dichter bij een oplossing door het hier uit te willen vechten. :)

Dat zou ik ook prima vinden, maar ik denk niet dat hafjegek dan van mening is veranderd. Ze verkondigd overal bij hoog en laag dat zij gelijk heeft, ze geeft niets toe en geeft duidelijk aan dat dit het wat haar betreft is.
Tsja, wat moet je daar dan mee?

Ik heb zelfs aangeboden háar nog tegemoet te komen, door ieders de helft van het bedrag voor het flesje voor rekening te nemen, terwijl ze eigenlijk wettelijk verplicht is om mij een nieuw en goed exemplaar te leveren óf de retourkosten te betalen.
Zelfs dat wil ze niet aannemen?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:25

Ja want Joyce is idd zo dat ze om Hafjegek even te naaien dat ze de helft van het flesje leeg gaat gieten, de dop viesmaakt en dan de moeite gaat doen om op bokt een topic te openen zodat ze een nieuw flesje krijgt 8)7

Ik vind het belachelijk en dit is absoluut geen reclame. Als je het nu goed op wist te lossen okay maar aangezien je dat niet van plan bent weet ik waar ik niet ga bestellen }:0

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 22:33

En dan enkele euro's winst opstrijken. En dat doe ik dan bij iedere webshop, dan wordt ik mooi rijk.

Nee even serieus; als het niet zo was geweest, waarom steek ik er nu dan al die energie in, en zit ik nu de hele zaterdagavond achter de pc terwijl er een mooie film op tv kwam?
Ik wil gewoon waar ik recht op heb, of ja, zelfs mínder als waar ik eigenlijk recht op heb, niet meer, niet minder.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:49

ik heb een oplossing geboden conform de algemene voorwaarden ts moet zelf verder maar weten wat ze met dat voorstel wil doen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 23:10

Nogmaals; zoals gezegd; die algemene voorwaarden zijn wettelijk vastgesteld; die zijn bedoeld voor álle producten, zo'n op-zicht-termijn is altijd van toepassing, máar voor ondeugdelijke producten, waar in dit geval dus sprake van is, gelden ándere regels;
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 03-04-10 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:12

Jullie draaien nu allebei door in deze topic.
Ga pb-en, zoek een oplossing.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 23:14

jury schreef:
Jullie draaien nu allebei door in deze topic.
Ga pb-en, zoek een oplossing.

Ik ga nu ook even stoppen met reageren ja, ik houd de eer graag aan mezelf.
Ik probeer ook via pb tot een oplossing te komen, maar helaas wil ze geen mm. wijken, terwijl ik dat wel wil, dus ja ik weet het dan ook niet meer.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 00:25

Ik wil toch nog heel even iets kenbaar maken.

Uit de algemene voorwaarden van de site van de webshop:

Algemene voorwaarden Het Pony Paradijs schreef:
Artikel 7. Reclames en aansprakelijkheid

1. U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u Het Ponyparadijs daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.
2. Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Het Ponyparadijs de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan aan u terug te betalen.
3. Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen zeven (7) werkdagen na aflevering aan Het Ponyparadijs te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd en het product ongebruikt is, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen voor uw rekening komen.

Laten we het dan even verbintenisrechtelijk bekijken:

wij hebben met elkaar een overeenkomst gesloten, waaruit over een weer verbintenissen voortvloeien; een wederkerige overeenkomst dus.
Ik heb de plicht het door ons overeengekomen aankoopbedrag aan Pony Paradijs over te maken, en ik heb het recht de door ons overeengekomen producten geleverd te krijgen.
Pony Paradijs heeft op haar beurt recht op het ontvangen van het door ons overeengekomen aankoopbedrag, en zij heeft de plicht de door ons overeengekomen producten te leveren.

Wat is er gebeurd? Ik heb het geld overgemaakt, Pony Paradijs heeft de producten naar mij opgestuurd. Alleen blijkt dat 1 van de producten niet voldoet aan de door ons gesloten overeenkomst.
Ik heb namelijk een 'ondeugdelijk product' geleverd gekregen, hetgeen betekent dat dit product niet voldoet aan de door ons overeengekomen voorwaarden en bedoelingen. Door de koop te sluiten, hebben we beiden afgesproken, omdat niet anders vermeld was, dat ik een nieuw, ongebruikt en ongeopend flesje Rapide Lederdressing geleverd zou krijgen.

Ik kreeg echter een gebruikt flesje, dus beantwoord het product niet aan de overeenkomst en tevens niet aan de door Pony Paradijs bij mij opgewekte verwachtingen. Daar mocht ik als klant dus ook van uit gaan, nu niet anders was afgesproken.

Het gaat hier dus om een ondeugdelijk product.
Pony Paradijs haalt zowel in dit topic, als ook per pb, art. 7 lid 3 van de algemene voorwaarden aan. Echter is er een andere situatie aan de hand, namelijk de situatie uit art. 7 lid 2.
Daar wordt echter niet gesproken over de verdeling van de kosten voor het retourneren. Wettelijk gezien, en ook redelijkerwijs gezien, komen deze zowiezo niet voor mijn rekening, maar voor rekening van het Pony Paradijs.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 02:06

Ik plaats hier een slotje omdat het hier mijns inziens toch gaat om een verschil van mening tussen twee gebruikers. Het is wat mij betreft passender om dat per PB, mail, telefoon of hoe dan ook op te lossen dan dat dat in dit topic gebeurt, waar ook derden (die feitelijk weinig of niks met de situatie te maken hebben en alleen af kunnen gaan op de informatie die jullie geven) zich erin kunnen mengen. En of dat bevorderlijk is voor jullie beiden, betwijfel ik.

Ik ga in overleg met de andere moderators over wat het best met dit topic gedaan kan worden; tot die tijd hier een slotje waarbij ik hoop op jullie begrip.

Moderatoropmerking:
Na overleg binnen het moderatorteam hebben we besloten het topic op slot te laten om bovenstaande redenen. Het topic wordt niet verwijderd, omdat het hier gaat om ervaringen uit eerste hand en die zijn toegestaan op Bokt. Dank voor jullie begrip!
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 05-04-10 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking geplaatst