Jou paard de handel in of naar een manage?...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:24

Mijn pony hebben we vorig jaar naar een manege hier in de buurt verkocht...
Hij was namelijk al verkocht (sportpony) maar werd afgekeurd op zijn voorbenen, buigproef. ;) Nu hebben we hem weer laten keuren bij mn eigen dierenarts en die zei hetzelfde. :( Hij heeft iets in zijn voorbenen waardoor hij niet meer mocht springen. :(
En de enigste optie was eigenlijk nog een manege. ;) Maar hij wordt echt super goed verzorgd hier en hij is echt een pony waar je alles mee kan doen, echt een engeltje. :+:

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:04

Ligt aan het paard en aan welke manege.

Aan de manege hier in Lelystad zou ik 't peerd absoluut niet geven. Staan in stands en komen alleen in de zomer een uurtje op de wei. Maar aan bijv. 't Reelaer zou ik ze wel meegeven, super hoe ze daar met beesten omgaan. :)

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:11

Een paard met een redelijke leeftijd die het liefst ook nog wat gepresteerd heeft lijkt me wel een goed leerpaard voor een manege, mits hier goede instructie is natuurlijk..Het is wel van het paard afhankelijk. Ik zou niet weten wat ik zou doen, mijn paard is denk ik niet geschikt voor manegewerk, ik zou alleen al voor mijn eigen gemoedsrust een goed (particulier) plekje voor hem zoeken.
Ik zou ze ook niet zomaar naar een handelsstal brengen, maar verkocht is verkocht en dan heb je er helaas niets meer over te zeggen..

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:20

Als er echt (Totaal.... geen ander oplossing is dan verkoop)
Dan gaat ze naar een Manege maar ik denk het beter kan overlaten naar iemand die als eige paard zou willen en zet ik het liever ook onder contract.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:48

Het liefst zou k hem gewoon naar een particulier verkopen maar deze zijn ook niet altijd goed dus lijkt me een manege wel een goede optie (niet dat deze altijd goed zijn)