't gaat zo slecht met dr.... *snik*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:35

verschrikkelijk dat sommige mensen zo met dieren omgaan...
weet je...ik kan hier heel boos om worden. wat een l*l van een eigenaar.
wel goed dat jij er bent... je hebt je best gedaan. Ach gut
Hoe is het trouwens nou met Meike???

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 21:53

oke ik wilde toch nog ff heen net, en weer met de eigenaar gepraat, en ineens liep hij weg en kwam weer terug...... en had eindelijk de dierenarts gebeld!!!

volgens die man was ze nog wel gewoon drachtig, hij heeft dr een spuit gegeven zodat ze nu binnen 24 uur gaat bevallen...

ik weet niet of het veulen nog leeft, maar dat maakt mij eigelijk niet zo heel veel meer uit, klinkt misschien banketstaaf maar op dit moment heb ik liever dat Meike weer helemaal gezond word.... Lovers

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:01

nou gelukkig maar....
hoop dat alles goed komt...
succes ermee annuh

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:09

Sterkte meissie, ik hoop voor je dat het allemaal maar snel achter de rug is. Ik denk dat als het veulen er is ( hopelijk levend) dat Meike wel snel opknapt. Ach gut

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:14

annuh schreef:
klinkt misschien banketstaaflig maar op dit moment heb ik liever dat Meike weer helemaal gezond word.... Lovers

Vidn het logisch dat je zo denkt. Zo dacht ik ook bij Genderose. Sterkte, hopelijk komt alles nog goe.d

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 22:20

Soxje schreef:
Nou, het is te hopen dat die vent beter gaat voeren als het veulen er is. Snap echt niet dat zo'n vent fokt hoor. Aan die ponies is toch al niet veel te verdienen volgens mij dus waarom doet hij dat dan? Zo'n veulen krijgt ook een slechte start. Is de merrie wel ontwormd, zal ook wel niet dus veulen krijgt gelijk wormen van de moeder mee. "t is maar goed dat er nu nog naar haar wordt omgekeken maar de eigenaar is wel verantwoordelijk. Hopelijk komt er een gezond veulen en wordt het minder warm, morgenmiddag kan er dus noodweer komen volgens de weerberichten, hebben die beesten geen stalletje?

er is geen stal nee.. wel een grote schuur waar ze soms in staan als het heel erg weer is maar eigelijk staan ze altijd buiten, wat ook eigelijk makkelijk kan aangezien ze het zo gewend zijn.....
ze zijn wel ontwormd laatst nog.. dit word inderdaad niet zo vaak gedaan maar het is vorige maand gebeurd en een paar maanden (Weet niet hoeveel) daarvoor ook.....
verder snap ik ook niet waarom hij ze laat dekken, bij meike wil hij het sowiezo niet meer doen, ze is ook al 17 en het gaat gewoon niet goed dus dat houd op, met Quincy wil hij het wel blijven doen....

SaisjeKiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:07

oh nee he...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 11:42

pff k ben best wel opgelucht... ik ging net voor paardrijde nog ff snel langs, en ze dag nageboorte liggen....
de e igenaar kwam er ook net aan.... we hebben daar een tijdje gestaan en uiteindelijk ging ze liggen en zuchten enz.... alsof ze ging bevallen dus ik me les maar snel afgezegd...
na een tijdje stond ze weer op, de eigenaar liep weg en later kwam dan toch de dierenarts.. hij ging voelen in dr buik.... en er was dus helemaal geen veulen!!!

ik weet wel heel zeker dat hij er gezeten heeft... ik heb het heel vaak voelen trappen enz... dus waarschijnlijk is het toch een keer geboren dood, en door de vogels is het weg nu... meike loopt al een stuk beter door die medicijnen, ik heb nog heel voorzichtig en rustig dr benen een beetje kunnen apspuiten.
ze eet en drinkt gewoon en loopt lekker rond ind e wei.

ik ben wel heel opgelucht nu.. het kan zijn dat er nog wat uitkomt maar volgens die dierenarts komt dat dan vanzelf, we moeten wel dr temperatuur in de gaten houden...

in ieder geval gaat het stukken beter met Meike!! Lachen Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:46

Wat fijn dat het beter gaat met de merrie! Maar wat raar dat het veulen weg is... Mischien is het geboren, en na een tijdje gaan wandelen. Zoiets als Mysteries effect? Hebben jullie wel gezocht?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 11:54

ja we hebben de 2 weiden doorgezocht helemaal.... en kunnen niks vinden, aangezien meike al een tijd hoefbevangen is kan het best dood geboren zijn., wel onwijs erg en raar maar nu kan meike wel weer lekker opknappen

SaisjeKiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:25

ja het is errug raar:( en erg zonde maar toch heel fijn voor meik dat ze op kan knappen!!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:45

Ik hoop dat de merrie er weer bovenop komt. Dit klinkt naar een nageboorte die te lang is blijven zitten en hoefbevangenheid heeft veroorzaakt...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:35

Zoiets heb ik nog nooit gehoord, niet dat ik veel verstand heb van geboortes hoor! Maar gelukkig dat het met Meike goed gaat, nu hoef jij je ook geen zorgen meer te maken. Het zal bij jullie ook wel flink geregend hebben dus alle paarden zijn even vliegenvrij en stofvrij. Zo in de weilanden te zien staan ze er allemaal weer wat fitter bij.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:49

de nageboorte moet binnen een uur na de bevalling komen volgens mij anders kan de merrie ziek worden, dit misschien een verklaring?
succes iig

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:55

Ik had het er net over met mijn zus, en die dacht mischien aan een eventuele miskraam die al veel eerder is opgetreden. Dat verklaard dan ok de hoefbevangenheid van haar. Dat krijgen merreis als die er te lang in blijft. Dus een eerdere miskraam kan het geval zijn Verward Zeker weten weet ik natuurlijk niet. Het is amar een optie...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 20:12

vanaf donderdag is ze wat dunner maar ik dacht dat het niks was. toen is is vanaf vrijdagmiddag op een apart landje bij het huis gezet aan een touw vanwege dr hoefbevangenheid.
daar ligt ook de nageboorte.
het veulen kan dus niet daar geboren zeg maar zijn.

wat ik zelf denk ik dat ze dus op het andere land donderdag al bevallen is..... en nu met die prik is dan de nageboorte nog geweest....
nu moet ik van de eigenaar gaan zoeken in de wei oof ik hem kan vinden, ik ben echt al onwijs vaak die wei doorgelopen maar zie echt niks.... er zit een sloot naast dus er is een kans dat het daarin ligt....

ze was al hoefbevangen, al een hele tijd vanaf half april, toen is ze een tijdje iets beter geweest, niet helemaal en is het ineens helemaal terug gekomen....

met Meike gaat het stukken beter... ze is heel vies dus ik ga dr woensdag proberen te wassen.... ik hoop dat het goed met dr blijft gaan.. maar ik bene cht wel opgelucht nu weten we wel waar we aan toe zijn, in plaats van dat je maar zit te wachten op dat veulen...

jennifer878

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:16

jeetje wat erg annuh veel sterkte

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 02:55

Anne, ik vind dat je ontzettend goed je best hebt gedaan om Mijke te helpen. Petje af, hoor! Lachen

SaisjeKiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:15

ooh he tis naast de sloot dat is al helemaal vervelend zeg:s ja anne ik vind t echt supertof dat je zoveel voor die lieberd van een meike doet!!