mijn vader is een penny

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noordje

Re: mijn vader is een penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 08:18

Hahaha,leuk topic!Leuk begin van de dag.
Mijn vader heeft niet zoveel met paarden,helaas...
Maar mijn ouders zijn er altijd voor me geweest als het om m'n paardenhobby ging.
Wel een leuk verhaaltje : de vriendin van mijn moeder vertelde aan iemand dat ik een jong paard had gekocht.
Oh,zegt die persoon : dan is dat paard zeker groen?
Nee,zegt de vriendin : paard is bruin!

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:05

haha ik ken het.
deze week was me pa mee.
dus ik ging hem laten buigen
zit die tegen de stal eigenaar ons paard kan zo het circus in.
en nog veel meer van die domme dingen

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:31

Aprilsgatje schreef:
Mijn vader heeft ook een stiekeme penny in zich ... :+
Ik kwam thuis van school en dan loop ik automatisch naar mijn pony toe en ra ra wat tref ik aan.
Ja hoor mijn vader zit op mijn pony, hoofdstelletje om en rijden maar, had hij zijn cowboy-hoed op.
Ik kon mezelf bij elkaar rapen want hij wist niet hoe hij haar in draf moest krijgen.

*piest in broek*

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:39

Mijn vader zei altijd tegen mij, dat ik altijd met mijn luie reet op mijn pony zat. We kochten een frys, en hij is toen eerst gaan lessen op de manege! Welles waar was hij na een kwartier al bekaf en heeft het nooit meer tegen me gezegd. En hij dacht wel even dat hij met mijn frys met een halster om de weg op kon, met als gevolg dat ze er vandoor ging in galop hij maar hoo hoo hoo roepen hoe harder hij hoo riep hoe sneller ze ging. :D

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:48

Mijn mams dacht dat ons vorige paard (een merrie) een hengst was :? . Geen idee hoe ze daar trouwens bij kwam. Het verschil tussen een Haflinger en een Fjord weet mn moeder dan weer wel. :D

Een tijdje geleden ging ze mee naar stal en herkende meteen ons Bijrijdpaard. Even voor de duidelijkheid: in de ene stalgang heb ik mijn zadelkast en staat het Bijrijdpaard, in een andere stalgang staat ons paard. Mams en ik lopen de stalgang binnen waar mijn stalkast staat. Mijn moeder: "hé, dat is Bijrijdpaard he?" Ik: "ja, klopt" :j Mams: "waar is ons paard?" Mams kijkt zoekend rond.. Mams: "o ja, dat is ons paard he?" *wijst paard aan Ik: "ehm.. nee" :n *grinnik :)) Mams denkt even na: "O ja, ons paard staat in die stalgang he?" *wijst andere stalgang aan Ik: "klopt" :j Mams loopt andere stalgang binnen.. kijkt even zoekend rond en weet dan toch Ulani eruit te pikken :))

Verder vind ze dat ik manen van ons paard moet laten groeien hihi, paarden met korte manen vind ze maar niks :n :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:40

Haha hardstikke leuk zeg!
Toen mijn vader nog leefde ging hij heel vaak mee naar de manege voor mij, alleen was hij als de dood voor paarden :D

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:43

Mijn vader wil altijd een Belgisch Trekpaard, omdat die het dikste is ofzo :P

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:50

Een penny is mijn vader absoluut niet.
Wel heeft hij het heel vaak over "vroeger'toen hij als klein jongetje de paarden rijdend naar de wei mocht brengen.
Dit is al een dikke 60 jaar geleden.
En vorig jaar is hij op 1 van mijn paarden geklommen met zijn leeftijd van ruim 70 jaar en vanaf klein manneke niet meer op paard gezeten, dan smelt ik wel even hoor mijn stoere papa :D

(om er dan achter te komen dat het vroeger allemaal veel makkelijker leek ;) )

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:52

echt supergrappig, vooral die spatlap.

ow mijn vader is ook grappig, ik heb een verzorgpony gehad,
als ik er dan heen ging.
moet je nou alweer naar die peerdebeweging je bent eergisteren ook al geweest. :?
en moet niet teveel uithalen veel te gevaarlijk, paps werkt op de ambulance.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:56

LindyH schreef:
Mijn vader zegt elke keer als hij mijn paard ziet (2x per jaar ofzo): Kijk, hij herkent me! :+

:)) dat doet mijne ook!
Of ik dat ik op stal vroeg of hij het proefje eens kon voorlezen zodat ik kon oefenen: moet ik die letters ook allemaal opnoemen? :+
Of als mn paard de trailer weigert op te gaan zei ie laatst: anders neem ik hem even mee de trailer in (jaaa pap, dat gaat je lukken :') )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:16

Ik heb nog een andere varieteit, zo eentje die niet snel genoeg het touw los kan krijgen als hij het woord 'wandelen' hoor, waarna hij allang weg is met pony aan de hand (zie het voor je met een 1.20m welsh a pony, wit ;)) en ik gewoonlijk mocht achterrennen om de poorten achter hen te sluiten en te openen. pakte ook altijd een borstel mee, als ik poetste, kwestie van het net iets beter te kunnen en stiekem heel teleurgesteld keek als ik ging op momenten dat hij niet kon of al geweest was :), naja stiekem vond pony hem ook heel leuk.

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:27

EstherMe schreef:
LindyH schreef:
Mijn vader zegt elke keer als hij mijn paard ziet (2x per jaar ofzo): Kijk, hij herkent me! :+

haha mijn ook!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:27

Haha ik heb ook zo'n vader _O- Als ik aan het rijden bent vind ie het paard altijd geweldig en is het ook altijd; doe is wat leuks. Ja hij mag wel iets actiever, je been er iets meer bij _O-

Tsja hij heeft ooit 30 jaar geleden paardgereden :=

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:45

Haha :')

Mijn vader vind snoepjes geven geweldig :D
En na de proef, ''Ging goed hè, je ging goed door de hoeken, je hebt vast een winstpunt :) ''
Terwijl het hardstikke slecht ging en niet winstpuntwaardig was, en mijn vader kijkt alleen maar of ik goed door de hoeken rijdt :+

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:23

Lauste schreef:
amyke schreef:
En mijn allergrootste supporter is toch wel mijn allerliefste papa.

Die vind ik lief. :D

De waarheid mag ook gezegd worden eh :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:25

Niet mijn vader maar mijn tante. Zij vroeg bloedserieus:"Is die hooizak voor in de trailer om zijn hoofd te beschermen als je te hard remt?"

Ehm nee, dat is eten :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-10 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:30

_Rapido_ schreef:
Mijn vader is ook een penny! :D

Hij denkt dat hij er heel veel vanaf weet maar eigenlijk snapt hij er niks van.
Ik had een New Forest pony en dat had hij zo goed uit zijn hoofd geleerd dat ie bij elk paard zei:
'Dat is een New Forest, toch?'

Mijn vader denkt dus dat elk zwart paard een fries is :+

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:41

Mijn vader absoluut niet, maar mijn zusje.. verschrikkelijk!

'Kijk Pris! Een paardje voor je! Deze MOET je kopen!' Ik kijken, zie ik daar een glimmende, zwarte, stijgerende hengst _O-

'Weet je, ik kan al heel goed rijden hoor! Want mijn pony gaf vandaag een bok toen ik hem aantikte met mijn zweep. Hij was heul gevaarlijk en ik vloog er bijna af!'

Zusjes...

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:21

Mijn vader is echt heel erg!

Hier komt het! (trouwens super topic)

Ik was bij de ponyclub aan het lessen.
Na de les stond een jongen na de les een halster om het hoofdstel te doen zegt mijn pa in het verkeerd nderlands tegen hem:

Waarom moet hij 2 hoofdstellen om? Dus die jongen kijkt mij zo half lachend aan, ik zo uhh ik ken hem niet:P blik.

Dus hij zegt : Ik moet met de trailer en uitleggen dus..

Zegt mijn pa oke.

Daarna zegt mijn pa: Je moet hem goed droog maken hij heeft het warm
En toen keek hij me zo aan van wat heb jij een pa
En toen lagen we allebei in een deuk..

dat is niet leuk als je die boy best wel leuk vind :o :Y) :+ :z

Of hij gaat suus masseren: Kijk dat vind ze lekker. Oren in de nek :+

Ik haal suus uit de wei en zet haar in stal.
Daarna nog een pony meneer deed het hek achter ons dicht.
Deze moet ook he!? Laat ie zo 3 pony`s los..

Njh, fijn! :D :+

Ook deze gekke meneer zegt: Kijk ze herkent me of kijk dit vind ze fijn kijk dit kan ej beter zo doen

... achjoh..
En hij doet hartstikke zijn best maarja.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:54

mijn pa is vroeger springruiter geweest en kraamt gelukkig ook niet al te veel onzin uit..

heeft alleen de ballen verstand niet van de fokkerij...

gelukkig luisterde hij wel altijd naar me als ik hem iets uitlegde

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:58

Mijn oma had laatst wel iets heel moois. Het oude mensje wou graag mee naar mn paard. Nou ik dr braaf opgepikt.. Paard op de wasplaats gezet , nou toen wou oma ook nog poetsen. En dat kon ze veeeeeeeel beter dan mij . Want oma poetste natuurlijk al heel lang , haar huis, en bla bla.. dus oma had meer poets ervaring. En als oma niet zo stijf was geweest.. dan had oma er ook nog wel even op rond gegaloppeert . Ja oma :D!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:08

Geweldig allemaal :D

Ik weet nog dat wij ons fjordje hadden(1e klas goedzak) en mijn vader zou er in het bos wel een stukje op rijden. Hij had al een keer in de bak gereden dus ik meekte me niet zo druk. Draaft meneer ineens aan. De reactie van mijn vader was zo hilarisch dat ik hem gierend achterna ben gelopen. Wat deed hij nou:
Hij gooide de teugels naar voren, ging voorover zitten en zei erg(uhum) kalmerend 'Hooooo'.
De goedzak sjokte verder en ik heb hem nog maar een stukje vastgehouden. Ik vergeet dat nooit meer. Verder houd mijn vader gelukkig zijn mond :+ .

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:11

haha wat een geweldige dingen komen er voorbij zeg!
Dat je vader een vos voor je koopt en zegt dat je een mooi paard hebt als je een schimmel vast houd vind ik super grappig.
Ook die spatlappen zijn geniaal :')
Als mij vader mee gaat dan zegt hij "O, Harry is wel weer gegroeid zeg!" Dan gaat hij 1x in de week mee :P
Al vind hij het wel allemaal heel leuk. Hij gaat ook mee als de tandarts komt enzo en wil met de tijd weer gaan rijden. Heeft hij vroeger wel gedaan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:44

Mijn vader heeft echt overal verstand van, en is ook nog eens superhandig.
Hij verft mijn stal, brengt/haalt me met de trailer, knipt de manen van mijn fjord supernetjes,
mest mijn stal als ik geen zin heb, houdt haar vast
en moedigd me altijd aan als er iets leuks te doen is, ik heb gewoon een superpapa :D

Hij heeft alleen wel z'n eigen dingetjes in paardentaal:
Springschoenen,peesjes,bandages noemt ie: z'n schoenen
Hij noemt haar altijd: Joye (West Fries spreekt uit Jo-je, jongetje dus.. ik heb een merrie)
Mn cap is al jaren een pet.
Hij was aant kijken bij mn dressuurles, en ik was kwaad want het ging niet en hij stond langs de kant,
hee wat gaat het goed !! :D :D
Hij vraagt zich al een tijdje af wanneer we nou ook zo leuk gaan dansen (piafferen)
Ik heb een fjord en start over 2 maanden in de B. Dat duurt nog wel even :o
Ook vindt hij het raar dat er met wedstrijden nooit andere fjorden zijn, hij denkt dat ze
zeldzaam is _O-

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:23

Mijn papa is allergisch voor paardenharen, dus vaak zie je hem niet op stal, maar soms moet hij mee naar rijles als ik geen vervoer heb, dan moet ie dus helpen trailerladen, en mijn paard laat zich moeilijk laden.

Dus als papa verteld over mijn paard aan vrienden/kennissen/familie:
Ja marieke heeft echt een super paard, hij is heel lief en heel goed en loopt heel mooi, hij wil alleen niet in de trailer.
:+