Buitenritjes alleen met jouw paard/pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Re: Buitenritjes alleen met jouw paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:08

Dat is dan lang geleden denk ik, ik heb al sinds half december niet meer kunnen rijden ivm vorst. Maar het weer gaat nu de goede kant op gelukkig!

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:13

Ik rij meestal alleen buiten, soms met een vriendin. Ik vind allebei prima, maar samen voelt altijd het veiligst en is natuurlijk gezelig. Alleen vind het leuk om te doen omdat ik kan dan mijn hoofd lekker leeg maken. Wat ik wel merk is dat ik super alert ben waneer ik alleen ben, ik probeer goed vooruit (en achteruit!!) te kijken en luisteren zodat ik kan goed inschatting als er gevaar is (verkeer, tijgers achter zandhuivels enz.). Dit is niet paranoia, gewoon ervaring ;)

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:18

Nog iets, de laaste keer ik heb buiten gereden was twee weken geleden. Ik dacht dat de grond goed was, geen ijs meer. Helaas was dat niet zo en we hebben wel wat ometjes moeten maken! Ben heel trots op mijn paard (en die van mijn vriendin), ze waren super stoer toen we over lastige grond / door de bosjes moeten stappen. Sindsdien heb ik alleen nog een keer buiten gereden over de wegen, geen lol aan |(

Sterretje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:20

Ik ga ook altijd alleen, best lekker vind ik :)

Soms loopt mijn vader wel eens mee.
En in de zomer soms met meiden van stal eens een rondje om.

Wel heb ik altijd mijn mobiele telefoon bij me, voor de zekerheid. Zal nooit zonder mobiele naar buiten gaan.

Ben nu door het weer ook alweer een maandje niet meer buiten geweest. Maar nog even volhouden en dan hebben we voorjaar :D

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:23

ik ga altijd alleen,
dat is er een beetje ingeslopenen de loop der jaren.
mijn vriend fietst welleens mee,
maar ga toch liever alleen hij vind er ook niet zoveel aan.

kan ik tenminste onbeschaamd tegen mijn paard aan kletsen onderweg :+

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:06

Ik rij meestal samen me een vriendin van mij buiten
want die heeft ook een eigen pony :D

NandaSenora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:14

ik ga meestal alleen naar buiten lekker het bos in,en eigen tempo en draaf en galopeer overal naar toe de weg weet ik niet altijd dan zeg ik, kom we gaan terug naar stal en ze weet de weg terug heerlijk!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:52

Altijd samen
bij mij en een vriendin gaat 't altijd hetzelfde:
Mijn verzorgpony opzadelen, naar vriendin haar huis lopen en vriendin op de fiets, dan vriendin haar pony opzadelen en ik even rijden bij hun in de bak bijv. , en dan samen even lekker uit racen of gewoon stappen.

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:47

Samen vind ik het altijd leuker :)
Maar ik ga nooit helemaal alleen, dan gaat er gewoon iemand mee op de fiets..

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:30

Ik rijd altijd saampjes. :)
Is veel gezelliger en veiliger. :D

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:37

Samen én alleen. Samen vind ik veel gezelliger, alleen rijd ik altijd vast met een vriendin en haar paard, alleen hebben mijn en haar paard nogal de neiging om mekaar op te fokken, dus dat is niet zo ideaal. In de zomer rijden we dus altijd samen buiten, omdat dan alletwee de paarden rustig zijn. In de winter zijn ze allebei erg druk, en als ze samen aan de kletter gaan stoppen ze niet zo heel snel. Dus in de winter ga ik meestal alleen, dan is t paard wat rustiger, en ze let heel erg goed op mij ( als ander paard erbij is let ze meer op t andere paard dan op mij)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:38

Wissel het af. Maar met 't huidige paard vaak alleen, maar ga vaak alleen 'n staprondje maken. Is ongeveer 'n half uurtje, dan vind ik het niet zo erg om het alleen te doen. Met m'n vorige pony ging ik altijd samen met iemand, samen crossen enzo was super leuk :D

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:47

rijd bijna altijd alleen,
kan je mooi eigen tempo bepalen, waar je heen wilt, hoelang enz.
ze wil igg ook alleen maar galloperen haha, maar is makkelijk terug te krijgen :+

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:49

ik rij buiten alleen, samen met vriendje mee op de fiets of samen met andere ruiters. Vind t gezelliger met iemand samen maar als ik die even niet kan vinden trek ik er alleen op tijd met mijn knollie.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:54

Heerlijk om even samen met paard uit te waaien. Ik rij paar keer per week een paard bij van stal, echt een heerlijk paard om even mee de straat op te gaan. Heerlijk :j

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:55

Samen met een ander paard, vind ik persoonlijk veiliger en gezelliger....
Ik heb ooit met mijn pony, toen ik 'm nog maar net had een buitenritje gemaakt, met een vriendin op de fiets als begeleiding. De heenweg ging fantastisch, maar de terugweg werd een regelrechte ramp. Pony wilde in volle vaart naar huis en was niet meer te houden. Gewoonweg gevaarlijk. Later hebben we nog vele ritten gemaakt, maar dan met een andere pony erbij. Dit ging super, zelfs de terugweg ging heel relaxed.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:58

Als ik naar buiten ga, ga ik met de trailer en gezien ik geen BE rijbewijs heb kan ik niet alleen :) Mijn vriend gaat altijd mee.

Ik heb ooit een ongeluk gehad toen ik jaren geleden alleen buiten was (totaal andere pony) Dus ik ga nooit meer alleen.

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:26

Ik ga nooit alleen naar buiten,
met mijn oude verzorgpony ging er wel eens iemand met de fiets mee, maar met mijn andere verzorgpaard mag/ga ik alleen naar buiten als er iemand ook ter paard mee gaat.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:11

Ik rijd bijna altijd alleen buiten. Lekker samen met m'n pony, heerlijk :D
Het is ook zo dat mijn pony met een ander paard erbij ontzettend heet wordt. Dan wil ze altijd voorop lopen en de snelste zijn. Als we dan een stukje gaan draven of galopperen wil ze het andere paard eruit racen. Ook vindt ze ineens alles eng, terwijl ze zo mak als een lammetje is als we alleen buitenrijden. Dus ik rijd liever alleen, een buitenrit is voor mij grotendeels voor de ontspanning en als je dan zo'n stuiterbal onder je hebt.. ;)
Natuurlijk ga ik ook wel eens samen buitenrijden, maar dan wel met een paard waar mijn pony een beetje rustig bij blijft.

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:21

In m'n eentje? Nee, liever niet. Gewoon gezellig samen in een groepje. :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:25

Ik ga altijd alleen, af en toe rijd er wel iemand met me mee is ook wel gezellig. Heb ook altijd een mobiel bij.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:29

Samen... Een stuk veiliger en vaak ook gezelliger. Al moet ik zeggen dat ik een buitenritje in mijn eentje ook soms lekker vindt.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:36

Tijdje geleden alweer....
Vind het ook fijner om met z'n 2en of meer te rijden. Maar ga ook zo alleen weg, mits vertrouwde pony natuurlijk. :)
Heb wel altijd mobiel bij me voor het geval dat. Maar ga er maar niet van uit :D Tot nu toe nooit wat gebeurd dat ik eraf viel.*klopt af*

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:53

Ik rij ook vaak alleen buiten, kan ik lekker in mijn eigen tempo gaan. Maar vind het ook gezellig om eens met z'n tweeen of met meer mensen te gaan.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:56

Ik rijd altijd alleen buiten met mijn verzorgpony. Heerlijk.

Met de manege rij ik ook vaak mee met de groep,lekker kletsen. Maar alleen vind ik ook erg fijn. Klets met me pony en geniet van de natuur.