Verslag Zadelmarkt: uit de 'winkel' gegooid!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:51

Ha lachen! Goed zo meiden!
Ook ik heb een paar keer op de site gekeken, gedacht: "zal ik een keertje gaan kijken". Vol ongeloof nog een keer naar de prijzen kijken..toch maar een mailtje gestuurd met de vraag welke kamerbreedte ze ter beschikking hebben. Krijg ik een mailtje terug dat het varieert tussen 17 en 18"..... ik nogmaals een mailtje gestuurd dat ik dat al wist, maar dat ik wilde weten wat de kamerbreedte was...Antwoord: ze passen op alle paarden. Ja right...als je in eerste instantie als medewerker van een bedrijf wat zadels verkoopt niet weet wat er met kamerbreedte wordt bedoeld en dan zegt dat de zadels op alle paarden passen....nee dan houdt het voor mij op!
Bedankt voor jullie actie!!!!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:04

mmm ik heb mijn twijffels over het feit dat het wel een bedrijf is...deskundig zijn ze iig niet...daarnaast komen die partijen binnen via rotterdam, volgens mij kunnen zij die ergens goed op de kop tikken en wordt het gewoon zo verkocht....niet om het een of ander, maar heb jij daar een kassa gezien? laat staan een pin? Mijn vriendin kocht het zadel daar en nog wat spul, konden we eerst naar urk te pinnen (die route kon ze piekfijn uitleggen naar de bank, maar uitleg idd over de kamerbreedte is hen onbekend) ... overigens wel toevallig dat 1 van zadelmarkt hun op 31-5 heeft aangemeld bij bokt, die gegevens kan iedereen wel invullen jah...beetje flauw

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:10

Als het daadwerkelijk een winkel is , moet je dan niet ergens een nummertje zien staan ? Ik geloof dat ze verplicht zijn om hun handelsregisternummer goed zichtbaar in de winkel op te hangen . Anders ben je heel onwettelijk bezig Haha!
Tenminste in Belgie is dat zo .

(niet op een mega groot pamflet , maar ergens aan de deur of kassa ofzo)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:12

Haha, ik zit dit echt met smart te lezen. Echt super! Ik erger me ook steeds aan die advertenties van hen op Marktplaats. Dan heb ik zoiets van "Sure".

whatever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:20

hahaha leuk verhaal... Op de site zien de zadels er nog wel goed uit..maar als ik dit verhaal zo hoor Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:59

jah op foto's ziet het er natuurlijk meestal wel wat beter uit, maar dan nog zo goedkoop.. heb er nooit echt in gegloofd...

Misschien moeten we er eens een bokmeeting organiseren Pling ?? met heeeel veel bokkers de winkel binnen stromen en dan werleijk alles gaan vragen en dat met z'n alle tegelijk.... haha *LOL*

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:02

Waterkippie schreef:

Misschien moeten we er eens een bokmeeting organiseren Pling ?? met heeeel veel bokkers de winkel binnen stromen en dan werleijk alles gaan vragen en dat met z'n alle tegelijk.... haha *LOL*

Whahaha *LOL* super idee ! *LOL*
Worden ze helemaal gek daar , bellen ze de politie nog om de boel te ontruimen Tong uitsteken

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:34

haha zie het al voor me! en dan allemaal dezelfde vragen stellen en dan net doen of je van alles wil hebben Tong uitsteken kei leuk! wil ze eigenlijk best wel gek zien worden daar !! *wat gemeen ben ik toch*

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:02

Waterkippie schreef:
haha zie het al voor me! en dan allemaal dezelfde vragen stellen en dan net doen of je van alles wil hebben Tong uitsteken kei leuk! wil ze eigenlijk best wel gek zien worden daar !! *wat gemeen ben ik toch*
het guinis book of records winkel-uitgezet verbeteren }> met heel bokt

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 16:35

Hahaha, nou dat zal daar nog moeilijk worden, want er passen maar 10 mensen tegelijk in de winkel...

Maar ik irriteer me ook mateloos aan al die advertenties op marktplaats. Allemaal over een 'prachtig merkzadel'. Als je gewoon een goede 2de hands aan het zoeken bent, zie je door de bomen het bos niet meer (of door zadelmarkt de zadels niet meer, hihi)

Wist je dat je bij marktplaats de webmaster kan inlichten als een adverteerder zich niet aan de regels houdt?? --hint hint--

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:44

hmmz niet meer dan 10 mensen tegelijk? dan moeten we dus opstellen in rijen van 10!!! en telkens als er een alding is uitgeknikkerd weer een lading naar binnnen!!!!!

Ferretangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:12

Die 'zadelmarkt' he,is dat 1 winkel of hebben ze meerdere vestigingen ook?
Ik ben namelijk meegeweest met de boer ,waar ik de paarden eens verzorg,naar een man en die had achterin zijn garage allemaal spullen en op het eerste oog was het goed spul maar nu begin ik wel te twijfelen of ik er goed aan zou doen om daar ook een zadel te kopen.
Ik zag daar namelijk een mooi westernzadeltje van €150 en hij zag er best goed uit.
Kan dit ook van zadelmarkt zijn?...

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 17:25

Dr is ook een verkooppunt in zeeland. En op marktplaats staan nog wel vaker van die goedkope paardenspullen van mensen die blijkbaar veel meer hebben. (ook iemand uit Tiel...)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:28

Supergaaf verhaal Haha!
Ik heb echt lol beleefd aan het lezen.
Je zou er toch bijna WEL heengaan om te stangen Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:42

Sorry, maar ik word een beetje miesj van het gezeur en leedvermaak over zadelmarkt.
Ja, ze verkopen goedkoop spul en nee dat is niet geen kwaliteitsspul. Nou en!?
Laat het gewoon patijverkoop zijn, laat het een stal of hal zijn als verkooppunt, laat er geen deskundige voorlichting zijn. Nou en!?
Bottom line is dat niet iedereen een zadel wil of nodig heeft dat een leven lang mee gaat, Verder zal het ook bij zadelmarkt beslist zo zijn dat een oplettend koper voor weinig geld een redelijk product kan vinden en dan is de prijs/kwaliteit daar dán prima.
Jullie moeten niet zo zeveren. Uiteindelijk willen de mensen die daar naartoe gaan zelf op een goedkoopje gaan! Wat verwacht je nu voor zó weinig geld!? Zijn jullie niet goed wijs of zo? Niet zo zeuren!
Het stockzadel dat wij er vandaan hebben is ook geen Syd Hil, maar voor de prijs belachelijk goed.
Beetje relatieveren en niet zo afzeiken over een ondernemer die een andere marktbenadering heeft graag.

Ferretangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:46

Ja,maar hoe weet je dat dat zadel goed is?
Ik bedoel Kieffer is zo duur en daar kan je een bepaalde kwaliteit van verwachten meestal,maar met zo'n goedkope weet je het niet.
Waar kijk je dan naar?
Want het is iid zo dat niet iedereen ook een Kieffer of dergelijke kan aanschaffen...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:58

Huertecilla schreef:
Bottom line is dat niet iedereen een zadel wil of nodig heeft dat een leven lang mee gaat,

Is 6 weken niet erg kort???????? Ik weet niet hoor, maar niet iedereen hoeft een duur zadel te kopen, maar ze zeggen wel dat het supergoede kwaliteit is. Dan mag toch best gezegd worden dat dat absoluut NIET zo is...
Als je kussens binnen 2 weken ingedeukt zijn, is het die 200 euro echt niet waard hoor. Als je toch binnen een jaar 3 zadels moet kopen omdat ze zo hard verslijten, wanneer ben je dan duurder uit????

Verder wordt iemand die er niet zo veel verstand van heeft er op deze manier mega ingeluisd, want er wordt gezegd dat je de functie van het zadel niet begrijpt enz. En als het handgemaakt is, dat het dan altijd scheef is. Dat is toch bullsh*t?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:22

ik ben het wel met huertacilla eens, ik doe met mijn zadelmarkt-zadel al meer dan een jaar en het is nog als nieuw....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:25

En laten we de paarden niet vergeten die dit alles (liefst) zonder commentaar moeten ondergaan. Of moeten we het ook maar normaal gaan vinden dat mensen troep verkopen onder het mom van 'het past altijd' en anders gaat het wel 'naar de rug staan' Boos!
Alle waar naar zijn geld, ja dat klopt. Maar er bestaat ook nog zoiets als een 'beginnende' ruiter die wel wat 'berscherming' kan gebruiken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:29

Citaat:
Bottom line is dat niet iedereen een zadel wil of nodig heeft dat een leven lang mee gaat,

Mijn paard moet wel zijn leven lang mee en met een zadel gevuld met piepschuimpanelen zal dat waarschijnlijk niet gaan lukken.

WAKE_UP please!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:39

ik weet niet waar die piepschuimpanelen inzitten, maar niet in mijn zadel....

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:07

Wat een herkenning.. Wij vroegen trouwens om een BTW bon.. toen werd er moeilijk gekeken.. Ik zeg: "kunnen jullie niet even wat uitdraaien op de PC of desnoods een haldgeschreven bonnetje met jullie naam erop en wat ik gekocht heb met BTW bedrag apart vemeld?" Nee dat kon niet, ze konden wel de gegevens noteren en daarna een bon via de post opsturen. Raar, want dat kost ze weer postzegels?! Het was voor een kennis en die zijn adres heb ik gegevens, zal eens vragen of hij al wat ontvangen heeft..

Waar ik me trouwens boos om kon maken waren de westernsporen.. Het waren vlijmscherpe blikke wieltjes, waarmee je volgens mij je pizza in punten kan snijden (of je paard). Volgens Jan (mijn Instructeur) waren het waarschijnlijk line-dance sporen.. maarja een leek.. Ik moet er niet aan denken dat er echt iemand met die sporen aan op zijn paard gaat zitten.Boos!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:56

Sugarmiss schreef:
Maar er bestaat ook nog zoiets als een 'beginnende' ruiter die wel wat 'berscherming' kan gebruiken.

Jez%$$#, tzal Nederland niet zijn zeg. Er zijn óók nog mensen die zich wél informeren voor ze ergens aan beginnen of die wel goed kunnen zien wat ze kopen. Moeten die dan ook maar noodgedwongen 'een Kiefer' aanschaffen omdat vanwege de bescherming van de zwakkere consument alle dumpzaken maar weg moeten. Ik hoop dat jullie Zadelmarkt met dit gezeur niet uit de markt roddelen, want dat zou voor aardig wat mensen een vervelende onkostenstijging betekenen.
En wat dat gemieuw over 'mijn paard krijgt alleen het beste...' hoef je maar te zoeken op weidegang of zo om te zien hoe relatief dat met jullie is.
Ik laat deze discussie verder voor wat hij is, maar meer dan een beetje onvolwassen vind ik het leeuwendeel van de opmerkingen hier wel. Beetje relativeren dametjes.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:06

Nou ja sorry hoor, maar als de kwaliteit toch bagger is, de zadels scheef zijn is dat toch niet goed voor een paard Lips are sealed Hier wordt ik nou ziek van, het moet maar zo goedkoop mogelijk, ik weet ook wel dat niet iedereen veel geld heeft. Maar goede 2e handse zadels zijn er ook hoor, en ook goede zadels nieuw voor een niet zo hoge prijs.
We hoeven idd niet allemaal dure merken, maar we willen toch wel een zadel dat past???? Of boeit dat ook niet Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:31

Heb je soms Zadelmarkt aandelen Huertecilla Verward
Als ik weinig geld had voor een zadel kocht ik liever een goede 2e handse dan een slechte nieuwe.
Mijn paarden hebben nl. maar 1 rug en daar moeten ze hun leven lang mee doen, ook als het zadel al versleten is.