Net de DB gebeld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:03

shilady schreef:
Ik hoop op een goede afloop!

Vooral voor het paard! :j

lonnie

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:08

ik heb inmiddels ook de voicemail ingesproken van iemand bij de AID, via hem hebben wij in het verleden veel in beslag genomen paarden toegewezen gekregen. Ik hoop dat ie me zsm terugbelt en verder blijf ik de eigenaresse bellen, misschien dat ze ooit eens opneemt.....

vandaag is ook weer een brief naar haar de deur uitgegaan, hopelijk leest ze die en belt ze me. Het is gewoon super klte, zolang ik niks van haar hoor, kan ik niks doen.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:13

Wat verschrikkelijk vooral voor het paard.
Super dat jij daar wel iets aan doet en niet blijft wachten tot dat er iemand anders ingrijpt.
Heel veel succes er mee.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:23

Jeetje zeg! :(:)
Ik hoop dat ze reageert en jij het paard een fijn leven kan bieden!
Veel succes!

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:45

Pff wat een ellende allemaal zeg.
Ik kan begrijpen dat eigenaresse misschien in de problemen zit, maar waarom laat ze dan niks horen of vraagt hulp?
Zo word het alleen maar erger en lijd het paard eronder.
Ik snap zulke mensen echt niet. :n
Succes TS, hoop dat je iets kunt doen voor paardje.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:56

Jeetje, wat een verhaal zeg!
Hoop dat het allemaal geregelt kan worden en dat jij het paard een paardwaardig leven kan bieden!

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:02

Heb je misschien een foto van het paard?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:15

nee ik heb geen foto en ik ga ook geen foto plaatsen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:17

lonnie schreef:
nee ik heb geen foto en ik ga ook geen foto plaatsen

nee dat doe je goed,geen foto's en namen ,daar komt ellende van. ;)

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:06

Pff ik kan me voorstellen dat je er geen rust van hebt.
Hopelijk verandert er snel wat voor het paard in positieve zin! Succes ermee, ik blijf het volgen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:22

lonnie schreef:
nee, dat denk ik niet. dat kost hem namelijk te veel moeite...helaas.

Ik ga toch wel serieus bekijken of het mogelijk is wat Oreo zegt, namelijk achterstand aan manegehouder betalen en paard weghalen. Bij mij kunnen ze 24/7 buiten en krijgen onbeperkt hooi. Dat extra paard erbij zal geen problemen opleveren.

Ben benieuwd naar de uitkomst.... op www.belazerdophetnet.nl speelt nl. precies hetzelfde.

http://www.belazerdophetnet.nl/viewforum.php?f=20

Helaas zijn het daar alleen 12 paarden die gedumpt zijn ergens in Noord-Holland.
Van te voren bedrag afgesproken per maand, vooruit te betalen. Gebeurd niet. Eigenaresse komt niet eens kijken.
Heeft een klein deel betaald, de rest van de schulden loopt lekker op....
Zegt dat het weer te slecht is... jaja...
Voorlopig zorgt er een oude man van 83 voor die dieren, met hulp van een paar stalmeisjes.
Dus die worden wél goed verzorgt, ze staan trouwens buiten.
Die eigenaresse is hier, maar ook elders al vaker in het nieuws geweest.

Maar wát doe je aan zo'n situatie? DB doet niets... want ze staan er idd. veels te goed bij.
Hadden ze nu helemaal geen eten of water gekregen, ja dan wordt het een ander verhaal.
Ik zou dat niet kunnen.... en die mensen dus ook niet.
Gelukkig voor de dieren...

Waardeloos zulke mensen!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:22

jeetje wat een gedoe.
goed van je dat je het paard wilt opvangen.

hoop dat jet het beesje bij jou op het land krijgt.
succes!!!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:39

oehh het is zo frustrerend...ik probeer haar net voor de 100e keer te bellen, nr in gesprek. dus ze is er wel. als ik vervolgens terugbel gaat de telefoon wel over, maar er neemt niemand op. Heb al met 5 verschillende mobiele nrs geprobeerd, met mn thuisnr, met nummerweergave uit...niks helpt

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:45

lonnie schreef:
oehh het is zo frustrerend...ik probeer haar net voor de 100e keer te bellen, nr in gesprek. dus ze is er wel. als ik vervolgens terugbel gaat de telefoon wel over, maar er neemt niemand op. Heb al met 5 verschillende mobiele nrs geprobeerd, met mn thuisnr, met nummerweergave uit...niks helpt

Zou ze b.v. mail of sms wél lezen? Stuur haar daar eens 1 van? Of heb je dit al geprobeerd?
Lijkt me toch sterk dat als jij voor dat paard wil betalen/kopen... ze niet reageert?

Of, misschien een gezamelijke vriendin of zo? Buren? Iemand??

shetgestoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:48

gohya schreef:
citeer.
Opmerking als: manege eigenaren zien alleen maar euro tekens zijn vrij kort door de bocht. Ben benieuwd of jij het leuk zou vinden als je baas minder geld of niets naar je overmaakt?. vele stallen hebben echt het geld hard nodig om rond te komen. Hobby is het voor de meeste niet meer maar echt inkomsten.

Natuurlijk snap ik ook wel dat die man zijn geld hard nodig heeft.Maar dat hij er helemaal nix aan doet,dat bedoel ik dus.
Zo word de schuld alleen maar hoger en heeft hij kans om helemaal nix meer te krijgen.Als er niet betaald word dan maak je er toch werk van?
Ik zou niet kunnen toekijken als een paardje geen eten of drinken meer krijgt omdat de eigenaresse niet komt opdagen.
Zoals ik al zei,heb hetzelfde mee gemaakt maar heb niet staan toe kijken.Heb de pony gewoon eten gegeven en dat kostte mij wel geld,maar toekijken?Nee dat nooit.

wij hebben er ook zo klantje staan maar het paardje kan er niks aan doen
die moet gewoon optyd zijn eten,hoefsmit ed
maar het is wel vlink balen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:17

net nieuw gehad, vader van de eigenaresse is ingelicht, die was superboos, eigenaresse heeft hem laten denken dat ze er nog gewoon voor zorgt.
Als het goed is gaat hij morgen naar stal en kijken hoe ze erbij staat. Ik hoop dat hij er iets aan gaat doen en in ieder geval zorgt dat ze er weer fatsoenlijk bijstaat!

ik hou jullie op de hoogte

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:19

En als de DB dan langs komt en de vader heeft de stal ''bijgewerkt''?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:21

sja, das het vervelende, maar n vriendin (die dus ook bevriend was met de eigenaresse voordat de schulden zich opstapelden) verzekerde me dat desnoods haar vader elke dag voor het paard zou gaan zorgen, ik hoop het van harte en misschien dat hij anders alsnog het paard wil verkopen.

Bovendien komt mijn brief morgen nog aan bij de eigenaresse, hopelijk leest ze die en neemt ze contact op en wil ze sowiezo verkopen, dan is ze van al het gezeur af

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:23

Misschien is foto's maken van hoe die er nu bijstaat ook wel goed.

Hoop iig dat het allemaal goed komt met het paard!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:23

Ik snap die stalhouder niet. Als die dat dier wil overnemen als manegepaard ter compensatie voor de gemaakte kosten is hij daar veel sneller als hij dat dier wegens nalatigheid van de eigenaar in vol pension zet en de stalprijs evenredig aanpast. Zal hij inderdaad wel een aangetekende brief moeten sturen en die zal in ontvangst genomen moeten worden, maar dan kan hij wel de prijs fors omhoog gooien.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:32

we hebben geen volpension dus dat wordt lastig ;) de hele stal is gebaseerd op halfpension, want van meer doen dan voeren wordt je moet....tenminste, ik denk dat dat de gedachte erachter is ofzo. Nadeel en tegelijkertijd voordeel is dus dat iedereen zn paard op zn eigen manier verzorgt. Ik vond het fijn, want ik kon mijn paard zo ruim in het stro zetten als ik wilde, zoveel hooi geven als ik wilde. Echter, veel mensen vinden het fijn om tegengestelde reden; zij willen een paard houden op de goedkoopste manier, amper stro in de stal, amper hooi, geen weidegang...das het nadeel dus. Vandaar dat we al wat meer van zulke gevallen zijn tegengekomen op de manege. Ben blij dat ik er zelf wegben, hoef ik heel die ellende niet meer aan te zien!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:34

ik wens je succes toe en ben blij dat je je zorgen maakt en vooral opkomt voor dit paard, de eigenaar heeft waarschijnlijk te grote problemen en dit paard is de dupe, heel sneu...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:38

ben benieuwd waneer ze gaat reageren super dat jullie wel wat doen voor het paardje

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:55

Goed dat je de DB gebeld hebt. Waarschijnlijk kunnen ze idd niks doen, maar in ieder geval is er nu wel aandacht. Ik hoop dat die vader invloed op zijn dochter heeft en dat het paard daar voordeel van heeft. Maakt niet uit wie wat doet...DB, vader, eigenaresse of jullie......zolang het paard maar uit deze situatie raakt en het beter krijgt. Sterkte hiermee

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:59

Mag ik die link van belazerd op het net nog een keertje? ik kon het onderwerp niet vinden in de lijst met topics in die link.

@TS: Ze ontvangt jouw brief morgen? Heb je haar dus een aanbod gedaan het paard te verhuizen naar jou toe?