Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Je paard, of je vriend(in)

Optie 1 : Je Paard
271 (71%)
Optie 2 : Je Vriend(in
108 (28%)

Totaal aantal stemmen: 379

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:59

Equimotion schreef:
Misschien ben ik wel naief, of praat ik extreem veel met mijn partner, maar volgens mij als je bij het moment komt dat hij gaat vragen of het paard verkocht kan worden, dan zijn daar al een (heel) aantal signalen aan vooraf gegaan die je blijkbaar gemist hebt?

Ja dat denk ik inderdaad ook wel!
Maar mijn vriend bijvoorbeeld zou dat al nooit vragen..
Misschien als ik een eigen paard zou hebben en we zouden het financieel niet trekken, maar dan weet je er zelf ook wel wat vanaf!
Verder gaat mijn vriend dus echt voor het paard! Hoe veel ik ook van zo'n dier kan houden..
Mijn vriend gaat echt voor..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:16

Ik kies zeker voor mijn paard :D . Een "vriend" die me zou dwingen te kiezen tussen hemzelf en mijn paard is geen vriend :n

KarminaP

Re: Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:21

a woman need 2 things in life,
the horse of her dreams, and a jackass to pay for it :D

even serieus dan, paarden zijn mijn leven, als een man me dat zou willen afnemen dan kan hij zelf afdruipen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:28

Ik heb in die situatie gezeten.. En ik heb voor het paard gekozen. Iemand die mij voor zo'n keuze stelt, die is mij niet eens waard!

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:30

Een mooie uitspraak van een vriend van een vriend van een vriend (samenwonend):

Héérlijk! Een vriendin met een eigen paard! Ik heb elke dag 2 uur voor mezelf!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:30

Mayflower_ schreef:
Ik heb in die situatie gezeten.. En ik heb voor het paard gekozen. Iemand die mij voor zo'n keuze stelt, die is mij niet eens waard!

Same here...
Hoefde er niet over na te denken, meneer kon gelijk vertrekken :Y)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:33

beantsje schreef:
Ik neem aan dat ik ipv 'vriend' hier 'man' kan nemen.
Natuurlijk gaat mijn man voor mijn paard!!

Kleine kanttekening; het moet natuurlijk niet zo zijn, dat je vriend je voor de keuze gaat stellen. Als dat gebeurt, is hij fout bezig. Dan wil hij niet echt dat jij gelukkig bent en misschien moet je daar dan je conclusies uit trekken.
Dat soort verwachtingen moet uiteraard duidelijk zijn voordat het echt je man wordt.

Moet ik door omstandigheden kiezen, bijv. dat ik geen tijd meer heb omdat mijn man invalide raakt, dan is dat heel wat anders en gaat mijn man natuurlijk voor!!

ja hier ben ik het wel mee eens.
ingeval van invalide zou ik ook voor mijn vriend kiezen maar als hij zegt je moet kiezen tussen mij en je paard en dat zomaar ineens zou ik echt meteen voor me paard gaan.
en zelfs als mijn vriend invalide zou worden zou ikmijn paard nog welhouden denk ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:00

Citaat:
Héérlijk! Een vriendin met een eigen paard! Ik heb elke dag 2 uur voor mezelf!

Ik heb ook graag een vriendje dat zichzelf goed kan vermaken. ;)

Aan de ene kant ieder je eigen (tijd- en geldrovende) bezigheden, aan de andere kant dingen waar je sámen plezier aan beleeft. Mooi toch?

Waar leg je trouwens de grens? Een partner die vindt dat 'een uurtje per week bij die paarden' wel genoeg is, daar zie ik mezelf echt niet happy mee worden. Dat je al je vrije tijd op stal doorbrengt is weer het andere uiterste. Maar IMO zit daar nog een heel groot gebied tussen.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:10

Ik heb gelukkig een lieve vriend die mijn hobby accepteerdt net zoals ik zijn hobby. (heeft hij idd 2 a 3 uur per dag rust :P )

Ik vind dat een persoon je moet nemen zoals je bent dus ook je hobby's. Ze weten van te voren al waar ze aan beginnen.
Het is anders als je vriend/kind of wat dan ook ernstig ziek wordt. of je wordt zwanger en je kunt niet je gezin naar behoren onderhouden. Dan is de keus makkelijk je gezin gaat voor.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:20

Ik vind dit altijd een beetje een rare vergelijking :o
Natuurlijk staat mijn vriend op nummer 1!!
ALS ik zou moeten kiezen, dan wordt het mijn vriend :j Met hem moet ik (hopelijk) de rest van mijn leven doen, met mijn paard niet.

Al ken ik iemand die altijd riep dat haar paard voor het vriendje ging! Gelukkig is dat nu dus uit :')

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:34

Aangezien de vraagstelling in de openingspost niet zo concreet is heb ik een paar voorbeelden bedacht. :o :)) Het gaat er niet om hoe realistisch ze zijn. Ga geen mitsen en maren verzinnen, gewoon niet te lang nadenken en op gevoel kiezen. :Y)

1) Je hebt een drukke baan en bent elke avond wel een paar uur bij je paard te vinden. Je vriend(in) vind dat je teveel tijd aan je paard besteedt en te weinig aan hem/haar. Jullie denken serieus na over de toekomst (huis kopen, kinderen misschien) en je vriend(in) zegt dat hij/zij dat op deze manier niet ziet zitten.
A. Hij/zij wil dat je minimaal 2 avonden in de week vrijmaakt om met hem/haar door te brengen en maximaal twee keer per maand aan een wedstrijd meedoet. Paard of vriend(in)?
B. Hij/zij wil dat je stopt met de paarden en een hobby zoekt die minder tijd kost. Paard of vriend(in)?

2) Je lijdt schipbreuk en wordt wakker op een onbewoond eiland. Wie hoop je verderop op het strand in goede gezondheid aan te treffen? (Dat je voor het ene kiest wil niet zeggen dat het andere sterft, kan ook gered zijn of op een ander eiland terechtgekomen :+ .) Paard of vriend(in)?

3) Wat een pech, je paard en je vriend(in) zijn allebei behoorlijk ziek (niet in levensgevaar) en hebben verzorging en aandacht nodig. Er is niemand anders die het op dat moment even voor je kan doen. Je kunt maar één als eerste helpen. Paard of vriend(in)?

4) Na de nodige onderzoeken blijkt dat je vriend(in) ontzéttend allergisch is voor paarden. Als je bij je paard bent geweest moet je eerst douchen en schone kleren aantrekken voordat je naar je vriend(in) gaat want anders gaat hij/zij zich erg ziek voelen. Jullie zijn het er over eens dat dat gewoonweg niet werkt, dus jij stopt met de paarden of er komt een einde aan de relatie. Paard of vriend(in)?

5) Je vriend(in) en jij gaan trouwen, maar dan krijgt je paard ernstige koliek en komt op een kliniek te staan. Je paard kan geopereerd worden, maar jullie hebben niet veel geld. Jij wilt het geld dat jullie voor de bruiloft gereserveerd hadden gebruiken om de operatie van te betalen. Je vriend(in) vindt dat belachelijk en wil de bruiloft niet uitstellen, het is nu of nooit. Paard of vriend(in)?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:37

MIJN VRIEND :D
Nee een paard zou ECHT onder mijn schat staan.
Hangt er natuurlijk van af mijn ex had onder een paard gestaan :p
Maar mijn vriendje echt niet :D Kan echt niet zonder hem!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:06

Sorry Goeroe, maar op dat soort vragen ga ik geen antwoord geven. Dat is mij allemaal echt te zwart/wit. :n

Mijn relatie is gewoon niet 'mijn Alles'. Overigens is mijn paard dat ook niet. Het ene moment staat mijn partner bovenaan, in de andere situatie gaat mijn paard, mijn werk, mijn familie of mijn vrienden voor. Dat is maar net afhankelijk van het moment en de situatie. En tussen vriend en familie (of vriend en 'gewone' vrienden) hoop ik ook nooit een keuze te hoeven maken.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:07

Ik ga niet kiezen, zowel mijn vriend als mijn paard zijn heel belangrijk.
Mijn vriend zou me overigens ook nooit voor de keuze stellen :)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:14

mijn vriend en verzorgpaarden zijn me veel waard, en hij heeft er niet echt last van,
ik moet alleen mezelf iets afvragen.
Samenwonen met de vent waar ik van hou, en de paarden niet meer kunnen verzorgen, of de paarden blijven verzorgen en men vriend weinig zien.
Met de paarden kan ik niet echt veel, met mijn vriend wil ik een toekomst

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:31

Jarrah, mijn dochter is het allerallerbelangrijkste op de hele wereld :) . Absoluut! En eigenlijk direct erna volgend mijn dieren, eigenlijk gewoon mijn gezinnetje dus inclusief de dieren, die zijn voor mij het allerbelangrijkst. Ik had ook ooit de meest geweldige, lieve, fantastische, trouwe man. Had nooit, nooit kunnen denken dat het zo tussen ons zou eindigen. Helaas lopen dingen in het leven wel eens totaal anders dan je ooit had gedacht. Dat is bij mij wel gebleken en als je de statistieken ziet, ben ik echt de enige niet...... Ik wil geen kinderen van verschillende vaders, naast het feit dat ik sowieso bewust voor 1 kind gekozen heb destijds. De redenen daarvoor zijn te prive. Ik heb inmiddels heel wat stormen doorstaan in mijn leven en weet precies wat ik absoluut wel en absoluut niet wil. En ik denk dat er genoeg mannen zijn, die mijn liefde voor paarden en mijn andere dieren gelukkig heel goed kunnen begrijpen. Daar zou ik me dan liever op richten dan op iemand die loopt te klagen en het allemaal maar niets vindt. Zoek dan lekker iemand anders.

Bedankt voor je uitleg, ik snap jou ook heel goed, hoor. :)

Karin, ben het ook weer helemaal met jou eens. Een relatie is een erg leuke toevoeging in je leven, geen invulling. Merk ook dat als je er zo in staat, je juist enorm veel mannen aantrekt. :D
En dan heb je nog keuze zat ook, ook al zit je er niet per se op te wachten. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:57

Zo zie ik het idd ook Twiggy. Altijd al gezien. Een relatie is voor mij een aanvulling op mijn leven (zoals alles dat in feite is) en geen invulling ervan.

Ik ben zeker bereid om dingen anders te doen in een relatie dan dat ik ze zou doen als ik alleen ben. Maar het moet allemaal wel redelijk blijven. Stoppen met een hobby omdat de ander dat van mij verlangt is al helemaal niet aan de orde. Ik zou dat andersom ook niet van mijn partner verlangen.

Als ik een relatie begin met iemand die bijvoorbeeld zeer actief zeilt - ook al is het hobbymatig en levert het dus 'niets' op behalve voldoening - dan weet ik waar ik aan begin, of ik kan op z'n minst verwachten dat hij er vooral in het zomerseizoen extreem veel tijd in stopt (net zoals ik in mijn paard). Dan moet ik niet gaan lopen klagen. Ik vind niet dat ik van hem kan verlangen dat hij de tijd die hij in zijn hobby stopt drastisch naar beneden schroeft en al helemaal niet dat hij met 'die tijd- en geldrovende hobby' stopt. Als je het serieus met elkaar meent, dan zoek je daar een weg in. Dan probeer je je 'quality time' op een manier in te vullen die wél past. In een goede relatie communiceer je over zulke dingen. En als het dan toch uiteindelijk niet werkt, dan ben je blijkbaar niet voor elkaar bestemd.

Energie stoppen in een relatie om die goed te houden - niets mis mee, graag zelfs. Zaken die voor mij belangrijk zijn afschrijven alleen maar omdat de ander dat van mij verlangt - no way. Als ik de kans krijg om de dingen te doen die mij gelukkig maken, dan maakt dat mij een prettiger mens om mee te leven. Voor mijn vriend geldt hetzelfde. En eerlijk gezegd is 'de kans krijgen' nog niet eens de juiste woordkeus: het zou vanzelfsprekend moeten zijn (en gelukkig is het dat bij ons).

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:02

ik kies altijd voor mn dieren, hij wist vanaf dag 1 dat het mij met de dieren is of anders niet...hij weet wat ik wil en als ik dat ooit berijk tja...

als hij het opeens niet meer aan kan omdat hij vind dat ik teveel weg ben of wat dan ook..zijn probleem dan wijs ik hem de deur

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:05

Equimotion schreef:
Misschien ben ik wel naief, of praat ik extreem veel met mijn partner, maar volgens mij als je bij het moment komt dat hij gaat vragen of het paard verkocht kan worden, dan zijn daar al een (heel) aantal signalen aan vooraf gegaan die je blijkbaar gemist hebt?

dat wilde ik ook gaan zeggen. Ik heb geen pasklaar antwoord op deze poll, als het goed is kom ik nooit voor die keuze te staan want dan is er al voor die tijd veel meer mis gegaan.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:07

Ik ben erg gelukkig met mijn vriend én paarden nu. Als er een financieel of ander zwaar probleem zou zijn, zou ik voor mijn vriend kiezen.
Als hij echter het soort man zou zijn dat van mij zou willen dat ik voor hem de paarden laat vallen, zouden we helemaal nooit samen gewoond hebben nu, dan had ik hem meteen al laten staan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:10

Mwoah. Ik ken stellen waar het toch anders ging. Zoals dat stel waarbij een van de twee door de ander al binnen een paar maanden voor de keus werd gesteld: het is ik of dat paard. In dit geval koos de jongen voor zijn (in feite kersverse) vriendin en het paard werd verkocht. Zo lang was het traject dus niet waarin al iets 'fout' had kunnen gaan. Ik vraag me ook af welke signalen hij dan gemist zou moeten hebben. Het meisje wilde hem voor haarzelf en wenste hem niet met wat of wie dan ook te delen. Tja, zijn keus... Het zou niet de mijne zijn.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:13

Het ligt geheel aan de situatie.

Maar op dit moment, mijn vriend steunt me door dik en dun met het paard. Ondanks een hele vervelende tijd en veel sukkelen van het paard. Hij gaat trouw mee naar haar toe en valt in als ik niet kan.
Maar op het moment dat hij aangeeft het wordt me teveel kies ik voor mijn vriend en niet voor het paard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:13

in dat geval zou mijn keuze heel helder zijn geweest, maar voorlopig heb ik toch echt andere ervaringen. In een (langdurige en gezonde) relatie lijkt me het toch echt wel normaal dat je dit soort dingen bespreekt voor je met ultimata gaat gooien.

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:14

ZOIEZOOO MIJN PAAARRDD!!
Als je moet kiezen is het geen echte vriendin!!

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:16

Mijn paarden gaan voor mijn man.
dat weet hij dus dat is geen probleem.
Maar net als velen hierboven zou hij mij nooit voor die keuze stellen en als hij dat wel zou doen trekt hij aan het kortste eind.

In een andere situatie of zware financiele problemen zou het misschien een ander verhaal zijn maar ja dat weet je pas als het zover is