Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessix schreef:JoycexLynn12 schreef:Nou volgens mij is het ten strengste verboden je paard te begraven.. en ik dénk dat je dan ook niet zelf mag beslissen...
Goed lezen! Er staat het liefst zou ik willen..
JoycexLynn12 schreef:Haha je muis.. Hmm dat wist ik niet. Ik dacht dat honden en dergelijke wel mochten maar paarden niet..
Vooral omdat een paard heel veel ruimte inneemt.
Waar zit zo'n dierenbegraafplaats?
JoycexLynn12 schreef:OhZou je dat écht willen? Je paard begraven?
Jessix schreef:JoycexLynn12 schreef:OhZou je dat écht willen? Je paard begraven?
Ja echt!Ik woon op een groot landgoed wat al drie generaties in mijn familie is. Het liefst zou ik ze daar begraven. En dan hoef ik geen graf met een steen of wat dan ook. Maar gewoon op het plekje waar ik gelukkig ben. Ik zou daar zelf ook het liefst uitgestrooid willen worden als ik overleden ben, maar ook dat mag niet.
aisie schreef:Toen die auto van de rendac het erf op kwam om haar op te halen werd ik echt niet goed. Ben er ook niet bijgebleven maar hoorde haar wel in die bak vallen. vond het echt een vreselijk moment. Maar ja, het kon niet anders.
\.
Daantjee12 schreef:Zoals al vaker is gezeht. J krijgt je paard er niet meet terug.
Ik heb haar op laten halen door Rendac. Ze deden het erg netjes, en voorzichtig met in de bak leggen.
En als ik haar as op me kamer zou hebben staan, zou ik nooit van me verdriet afkomen.
Ik heb het geld, wat anders voor cremate zou zijn, voor me nieuwe paard gebruikt, scheelt veel verdriet
xxmayleexx schreef:Ons veulentje hebben we laatst ook in moeten laten slapen. Het liefste doe je zoiets als bij mensen (cremeren of begraven) maar alles gaat dan zo snel. Hij is ook gewoon opgehaald... Wilde er ook absoluut niet bij zijn als ze hem kwamen halen....
Het enigste wat ik raar vond (voor je gevoel dan) is dat je paardje gewoon een nacht langs de weg ligt (of op je erf). Een hamster, konijn of iets kun je gelijk begraven en een overleden familielid word ook gelijk opgehaald (mits deze niet opgebaard word thuis) en jou paardje ligt dan gewoon langs de weg... Dat vond ik het aller ergste gedachte... Was ook blij dat die nacht achter de rug was....
Maar voor mijn merrie zou ik het niet weten......
BBreedveld schreef:Een crematie vind ik voor mijn persoonlijke situatie ook te ver gaan. Dat geld steek ik liever in een paard dat een nieuwe eigenaar nodig heeft.
S__L schreef:Jessix schreef:Nee, uiteindelijk doe je het laatste stukje puur voor je eigen gevoel. Je paard is er al lang niet meer. Toch blijft het gevoelsmatig moeilijk vind ik.
Dat is het ook. Ik bedoel er dus ook mee te zeggen hoe je dan al aan je volgende paard kan denken.