JorisDy schreef:Grapje.
Tegen mij...??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cissie schreef:Bij mij verschilt het nogal per paard:
Voor mijn haflinger ben ik ong 100,- kwijt aan voer/stalbedekking en water/licht... excl hoefsmid/wormenkuur/mestafvoer/onderhoud weide en evt DA.
Voor mijn kwpn-er aanzienlijk meer, dan zit ik rond de 550,-/600,- per maand, incl. medicatie/behandelingen,voer, stalbedekking, mestafvoer, onderhoud weide en materialen, gas/water en licht. excl. hoefsmid/wormenkuur en DA.
Dus saampjes rond de 650/700,- behoorlijk veel, maar soms heb ik geluk en vallen de kosten mee, dan kom ik uit op zo'n 500,-
Dit is afhankelijk van de behandelingen en medicatie, als het heel goed gaat met hem of ik kan de medicatie in een aanbieding krijgen scheeld dat toch behoorlijk.
Oja paarden staan bij mijn ouders thuis, dus stalgeld ben ik niet kwijt, maar goed het voer en stalbedekking is ook behoorlijk prijzig, vooral als je van deze 2 altijd super kwaliteit wilt. (ivm de dampigheid van mijn paard).
_JL_ schreef:cissie schreef:Bij mij verschilt het nogal per paard:
Voor mijn haflinger ben ik ong 100,- kwijt aan voer/stalbedekking en water/licht... excl hoefsmid/wormenkuur/mestafvoer/onderhoud weide en evt DA.
Voor mijn kwpn-er aanzienlijk meer, dan zit ik rond de 550,-/600,- per maand, incl. medicatie/behandelingen,voer, stalbedekking, mestafvoer, onderhoud weide en materialen, gas/water en licht. excl. hoefsmid/wormenkuur en DA.
Dus saampjes rond de 650/700,- behoorlijk veel, maar soms heb ik geluk en vallen de kosten mee, dan kom ik uit op zo'n 500,-
Dit is afhankelijk van de behandelingen en medicatie, als het heel goed gaat met hem of ik kan de medicatie in een aanbieding krijgen scheeld dat toch behoorlijk.
Oja paarden staan bij mijn ouders thuis, dus stalgeld ben ik niet kwijt, maar goed het voer en stalbedekking is ook behoorlijk prijzig, vooral als je van deze 2 altijd super kwaliteit wilt. (ivm de dampigheid van mijn paard).
slik, dat paard eet je arm! wat heeft hij voor dat hij zoveel medicatie e.d. nodig heeft?

Vandaar ongeveer 250 tot 300 euro.

joliene schreef:Stalling kost 150 per maand.
5 x een vlasbaal van 6 euro = 30 euro.
0,5 x krachtvoer van 10 euro = 5 euro.
5 x per jaar de hoefsmid van 35 euro = 175 euro
1 x per jaar inenting van 45 euro = 45 euro
1 x per jaar tandarts van 70 euro = 70 euro
3 x per jaar wormeneitelling met eventueel een wormspuit = rond de 80 euro
(175 + 45 + 70 + 80) : 12 = rond de 30 euro
Dus dan kom je per maand uit op zo'n 215 euro.
Maar dan heb ik de wortels en extra uitgaven nog niet meegeteld natuurlijk.
Aan extra dierenarts/fysio/ostheo kosten heb ik in ander half jaar tijd zo'n 700 euro betaald.