paard te koop: bizarre foto's?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: paard te koop: bizarre foto's?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:40

@Bon-Bon
Ik weet dat het kan, dat je geen klik hebt.
(staat er ook), daarom hebben mensen op een manege al voorkeur en "hekel" aan bepaalde paarden.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:47

Mensen kunnen ook gewoon geen advertenties schrijven.

Les 1: info info en nog meer info.
Soms staat bij een adver niet eens de schofthoogte.

Mijn adver destijds was een hele lap tekst, maar ALLES stond erin en het was goed geschreven. Goede foto's erbij, dier was letterlijk binnen 3 dagen verkocht.

Daarna is de merrie doorverkocht met een barslechte adver met lelijke foto's. Zelfde dier heeft maanden op mp gestaan.

Mensen maken het zichzelf ook zo moeilijk met een slechte adver. Hoeveel potentiele kopers krijg je dan niet aan de telefoon en deur die uiteindelijk afhaken omdat het toch niet okee is? Kost zo'n verkoper toch ook klauwen met tijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:51

@ Abeltje
Klopt info is belangrijk.
Soms heb je een advertentie met:
Leuke pony te koop, is bereden.

(niet meer en niet minder).
Als je geluk hebt kun je op de foto (als die er al bij zit) een beetje de grote inschatten en het geslacht zien.

Soms heb je een hele lap tekst (hoe lief en braaf hij wel niet is, dat hij mee geweest is op ponykamp en dat iedereen die pony het leukst en het liefst vond).
Maar voor de rest geen belangrijke info.

bordercollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:53

Ik kijk ook elke dag op marktplaats, maar
waarom moet er de perfecte foto op staan?
soms vind ik t ook belachelijk hoor hoe ze erop staan,
maar als paard int zand heeft gerolt en je maakt n leuke foto
niks mis mee toch? zo is het paard toch?
of moet hij op en top blinken kopen jullie dan pas het paard?
sorry dit is mijn mening.. een paard is zoals die is..
Maar ik ben ook van mening dat jullie gelijk hebben,
t is soms belachelijk hoe paarden te koop staan..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:02

bordercollie schreef:
Ik kijk ook elke dag op marktplaats, maar
waarom moet er de perfecte foto op staan?
soms vind ik t ook belachelijk hoor hoe ze erop staan,
maar als paard int zand heeft gerolt en je maakt n leuke foto
niks mis mee toch? zo is het paard toch?
of moet hij op en top blinken kopen jullie dan pas het paard?
sorry dit is mijn mening.. een paard is zoals die is..
Maar ik ben ook van mening dat jullie gelijk hebben,
t is soms belachelijk hoe paarden te koop staan..

Het gaat niet om alleen maar móóie foto's (al helpt dat wel) maar om góede foto's. Als een dier net gerold heeft en onder het zand zit, maar het is een goede standfoto waarop de benen en de stand van de hoeven goed te zien zijn: prima.
En een blinkend paard helpt wel degelijk voor de verkoop, maar alléén als je verder voor goede info zorgt.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:09

toen ik 2 jaar geleden opzoek was naar een nieuw paard, heb ik me ook lopen ergeren aan sommige advertenties. onduidelijk, en zelfs een aantal in het donker gemaakt waardoor je vrijwel nikss zag :+
bij mijn huidige paard stond ook maar 1 foto, een rijfoto.
omdat het me wel aansprak heb ik gemaild voor een foto van zijn hoofd. die ik gelijk ook kreeg.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:19

Nou ik vind het voor de verkoper ook niet altijd zo'n feest. Heb een e pony te koop waar ik geen tijd voor heb. Heb ook nog een paard met hoefkatrol maar die is niet voor de verkoop (voordat mensen hun conclusie trekken ;) )
Maar goed als mensen mailen met of die geschikt is voor beginners en ik zeg dat het een echt sportpony is die wel braaf is maar echt gereden moet worden omdat die anders met de ruiter gaat rijden. Dan zijn sommige mensen ervan overtuigd dat hun kind van 9 die al 2 jaar op de manage rijdt daar wel even op kan. Ik wil ook niet dat zulke mensen komen kijken want dat is zonde van ieders tijd.
En ik wil natuurlijk ook niet dat er ongelukken gebeuren.

Zo heb ik hiervor een vos verkocht echt super braaf dier. Wel gevoelig maar goud eerlijk en zit geen kwaad in had nog nooit gebokt of gesteigerd of eruitgenaaid en heb haar zelf ingereden. Nou er komt iemand op (en echt ik ben geen topruiter) Die loopt aan de mond te trekken met dr handen boven de oren. Paard raakte helemaal in paniek en het ik maar roepen handen laag en teugels los maar dat deed ze niet ja paard begon te bokken en kind lag eraf...
Nou ik kan niet anders zeggen als dat doet ie anders nooit. Echt niet leuk om zo je eigen brave paardje te zien gaan.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:22

Brainless schreef:
@Bon-Bon
Ik weet dat het kan, dat je geen klik hebt.
(staat er ook), daarom hebben mensen op een manege al voorkeur en "hekel" aan bepaalde paarden.

LOL ik ging ook niet tegen je in :) was het met je eens :P

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:26

Stephanie100 schreef:
Nou ik vind het voor de verkoper ook niet altijd zo'n feest. Heb een e pony te koop waar ik geen tijd voor heb. Heb ook nog een paard met hoefkatrol maar die is niet voor de verkoop (voordat mensen hun conclusie trekken ;) )
Maar goed als mensen mailen met of die geschikt is voor beginners en ik zeg dat het een echt sportpony is die wel braaf is maar echt gereden moet worden omdat die anders met de ruiter gaat rijden. Dan zijn sommige mensen ervan overtuigd dat hun kind van 9 die al 2 jaar op de manage rijdt daar wel even op kan. Ik wil ook niet dat zulke mensen komen kijken want dat is zonde van ieders tijd.
En ik wil natuurlijk ook niet dat er ongelukken gebeuren.

Zo heb ik hiervor een vos verkocht echt super braaf dier. Wel gevoelig maar goud eerlijk en zit geen kwaad in had nog nooit gebokt of gesteigerd of eruitgenaaid en heb haar zelf ingereden. Nou er komt iemand op (en echt ik ben geen topruiter) Die loopt aan de mond te trekken met dr handen boven de oren. Paard raakte helemaal in paniek en het ik maar roepen handen laag en teugels los maar dat deed ze niet ja paard begon te bokken en kind lag eraf...
Nou ik kan niet anders zeggen als dat doet ie anders nooit. Echt niet leuk om zo je eigen brave paardje te zien gaan.

Je hebt helemaal gelijk. Zo had ik in de adver de nadruk gelegd op het feit dat de merrie bakwerk NIET leuk vond. Dressuur was ook NIET leuk. Dat was voor mij DE reden om te verkopen. Anders was ze nooooit weggegaan.

Mailt er een dame: ja ik wil er endurance mee gaan doen, en mijn dochter dressuurwedstrijdjes.

Dan denk ik: heb je str*nt in je ogen ofzo? Je léést toch dat de merrie daar niet geschikt voor is!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:23

de laatste tijd zie je allemaal steigerfoto's.
alsof ik daar als koper blij mee moet zijn dat ie dat al dan niet op commando doet.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:52

Ik persoonlijk zou ook liever geen paard willen kopen die dat kan, ik ben af en toe best ene kluns dus de kans da tik per ongeluk dat commando geef zit ik er dik in :P en de kans dat ik er dan met een achterwaartse koprol vanaf stuiter ook :P
Vind het er wel mooi uit zien hoor :P maar neuh heb nooit de behoefte gehad dat mn paard aan te leren ofzo :P

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:20

De verkoop fotos van mijn paard waren echt heeeeeeeeeeel erg slecht!
Ik wilde eigenlijk bij een ander veulen gaan kijken, en vond het helemaal niets. Uit eindelijk toch gaan kijken, en wauw!!!! Wat een knapperd! Herkende het paardje van de foto's niet en was verkocht! Totally in love, en na twee maandjes is ie bij ons gekomen, en ben tot op de dag van vandaag nog zo in love :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:59

Paardje dat ik bijna gekocht had, stond netjes op de foto, geen stand foto, maar fatsoenlijke draffoto's.

Wel wat fouten in de adv. bv, ras verkeerd geschreven en ahum, kleur ook...
Kon ermee leven, omdat het diertje op de foto me aansprak.

Nu ander leuk paard gevonden, staat met springfoto op de advertentie, geen probleem ze verkopen hem ook als springpaard...

Mis ook vaak, belangrijke info.
Stokmaat? leeftijd? afstamming? Toch wel praktisch om even te noemen. (mits bekend uiteraard)

Modder en geen vlechtjes kan me niet schelen, als ik de bouw van het paard maar kan zien.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:00

Laatst kwam ik op de site van een handelaar ook slechte foto's tegen. Terwijl je van een handelaar eigenlijk wel mag verwachten dat hij/zij weet hoe diegene het paard het best kan verkopen?
Anyway, op de foto's liep het paard met zijn kin zowat op de borst, mond open omdat er redelijk hard aan het bit werd getrokken, ruiter had handen op 9 vd 10 foto's vast op de knieën (bijna bij de heup) en op een andere serie foto's van hetzelfde paard zat een beginnende ruiter, die op de eerste foto de handen op de knieën had, op de tweede foto was ze op een héle rare manier aan het lichtrijden met de teugels in een grote boog, en op de derde foto stond ze in het zadel met de teugels zo lang dat ze bij der heupen kwamen.

Jeetje, zouden die mensen nou écht zo weinig verstand hebben van foto's maken? ik vraag me werkelijk af of ze wat paarden verkopen,
want ik zou nou niet aan de hand van zulke foto's gaan kijken :n

Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:49

ik ben al ruim 4 jaar op zoek naar een pony.
wat een slechte foto´s ik al heb gezien!
en ook advertenties waarvan je denkt wilt diegene nou serieus iets verkopen?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:57

verkoop foto van mijn huidige paard was ook heel slecht. Het was er een van een paard in de wei. Het leek op de foto net een pony, kortje pootjes, tonnetje rond. Geen afstammeling er bij, om een rij foto gevraagd was er 1 met elastiek.

Toch gaan kijken onder het mom van : verwerken van overleden paard. En 3 keer raden wat er nu op stal staat. Voor foto's zie profiel :). Foto's kunnen een enorm vertekent beeld geven zowel positief als negatief...

zo ken ik ook een paard dat M loopt, nu verkocht wordt en op de foto's is het een verschrikking...

Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:03

randie schreef:
zo ken ik ook een paard dat M loopt, nu verkocht wordt en op de foto's is het een verschrikking...

dat is toch zooooo zonde..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:06

Bon_Bon schreef:
Urielle daar gaat het niet om, ze gaat boxlopen, kijk van mij mag je haar 24/7 op stal zetten, ik kom naderhand niet kijken en weet dat ik er niks mee rover te vertellen heb, daar heb ik vrede mee.
Maar kom dan ook niet na 2 maanden zeuren dat ze rondjes loopt en druk is.

Daar gaat het me om :)

Nee, ik begrijp je ook wel hoor. Jouw paard heeft ook een duidelijk aantoonbaar 'stalgebrek' en daar waarschuw je voor.
Maar er zijn echt mensen met een hele eisenlijst waarvan ik denk :roll:
Paard moet dagelijks de hele dag met andere paarden de wei op, moet regelmatig een sprongetje maken voor de afwisseling en/of mee naar buiten, paard moet in de regio blijven staan want de oude eigenaar wil dan regelmatig langskomen ter controle, en ga zo maar verder.

Dan denk ik ook, en als je dan komt kijken, en het is niet goed naar jouw zin, denk je dan echt dat je hem zo mee kunt nemen? }>
Zouden die mensen ook gaan zitten mauwen op hoe je rijdt, op welk voer je geeft en noem maar op?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:10

Peelie schreef:
Ik zat net weer op MP te kijken, staat er een "internationaale" pony te koop. Staan er foto's bij dat je bij jezelf denkt, amahoela internationaal... :S

Hahahaha, ik start zelf ook wedstrijden in Nederland. Kwam ik op een vrij groot concours waar ze uitgebreid gingen omroepen dat hun concours een internationaal tintje kreeg want, helemaal uit Belgie...
Tjee, ik heb nog nooit gewenst om zo'n diep gat om in weg te zakken. Daar start je dan, in het L.
En dan ook nog in de middenmoot eindigen he! }:0

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:13

jury schreef:
de laatste tijd zie je allemaal steigerfoto's.
alsof ik daar als koper blij mee moet zijn dat ie dat al dan niet op commando doet.

Penny's lokken :Y)

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:16

Ik zou er zelf niet gaan kijken, sowieso ben ik al geen fan van spoor gebruik en al helemaal niet van een in de krul getrokken paard!
Zou als ik jou was gewoon wachten totdat er of betere foto's op komen te staan, of extra foto's/video's vragen.
Of gewoon verder kijken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:18

ik zie net een foto van een pony (b maat) 6 stand foto's 1 hoofd foto en 1 foto van een jongen die mee kan lopen die er dan op zit..

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:21

Als wij wat verkopen zorg ik dat we beschikken over duidelijke foto's.
Van het hoofd, een standfoto, een foto onder het zadel en evt een foto voor de wagen.
Ik maak rustig 300 foto's, ik knip net zolang totdat er iets tussen zit wat mij aanstaat.

Verkoop heeft bij ons nog nooit langer als een week geduurd :D

We zijn al een aantal keren wezen kijken bij verkopers ondanks dat ze onduidelijke foto's geplaatst hadden.
Foto's waar het paard half opstaat, of in een vreemde houding of vanuit een verkeerde hoek genomen.
Soms blijkt het weldegelijk de moeite waard te zijn, maar het is minder aanlokkelijk om te gaan kijken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:23

dit was de rij foto van mijn paard, toen ik daar om vroeg.

Afbeelding

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:27

Mijn vriendin ging een keertje kijken bij een paardje dat op marktplaats te koop stond.
Beest stond ongepoets in de paddock en ze mocht hem zelf gaan vangen. En natuuurlijk mocht ze rijden, ze hadden alleen het zadel en hoofdstel al verkocht.

:+