Fietsen met je paard, wie doet het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Fietsen met je paard, wie doet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 00:19

alleen denk ik dat mijn paardje alleen op het asfalt mag eerst en niet in de berm want dan wil ze weleens TE enthousiast worden :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 12:03

Jippie mijn fiets is gemaakt en ik ga het zo meteen proberen heb wel alleen maar een achterrem maar moet goedkomen :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:07

anjaatjuh schreef:
heb het 1x geprobeert met me shet Ik haalde einde van het landweggetje toen niet :( Ik onderuit en meneer onschuldig alweer terug in ze stal met zo gezicht Kijk mij is lief terug gegaan zijn naar huis !Dus nooit meer gedaan daarna :D

Haha, geweldig. :')

Maar nee, ik doe er ook niet aan. Ik durf het niet, vind het veelste gevaarlijk.

Sanniee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:50

ik fiets ook met me pony!
alleen is dat wel een shetlander, dat is wel wat anders natuurlijk.
hij is gewoon heel rustig.
hij luisterd gewoon heel goed naar me,
ik denk als je zeker weet dat je paard geen streken uithaald
en hij wel te vertrouwen is aan de hand op de fiets,
dat je het wel gewoon kunt doen hoor. :D
het is namelijk heel leuk. :D

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:57

Ik heb ook gefietst met alle 3 m'n paarden, maar met 1 regelmatig.
Tot nu toe is het bij alle 3 gelijk goed gegaan, ondanks dat ze het nog nooit gedaan hebben. En een paard springt echt niet zomaar bovenop je, want dan zou je er beter ook maar niet naast kunnen lopen ;)
Overigens neem ik wel altijd m'n oude fiets mee, voor de zekerheid, mocht er wat gebeuren dat ik er zo af kan springen en die fiets kan neer gooien

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 14:53

Ik ben helemaal happy het ging echt super :D alsof ze het dagelijks doet haha.
Ze liep gelijk netjes naast me alleen soms iets te dicht maar kon haar zo een beetje wegduwen na een tijdje had ze het gewoon helemaal door en ze vind het prachtig!
heb ook tijdje achterop de fiets gezeten (auw moet een kussentje erop maken) en dat ging helemaal geweldig want had een halstertouw los om haar nek gedaan (moest eerst een touw zoeken die lang genoeg was, want madam heeft me toch een brede gespierde nek!) maar ze heeft me zelfs vooruit getrokken en dat vond ze het aller leukste! ik achterop de pakjes drager en dan touw vasthouden en haar in draf laten gaan en dan ook touw om dr hals (helemaal beneden bij haar hals natuurlijk) vastpakken en me vooruit laten trekken echt super gewoon!

Ze heeft vroeger heel veel voor de kar gelopen en ik weet dat ze dat het allerliefste doet dingen trekken (maar heb helaas nog geen geld voor een goede kar) maar echt geweldig gewoon :D ga morgen zeker weer proberen, en dan even foto's laten maken :P

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:59

1 x gedaan met mijn shet.. Hij schrok, ik donderde van me fiets en weg was mijn pony.. Nee NO WAY dat ik ooit nog is ga fietsen met hem :=

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:45

Ik heb 1 keer gefietst met mijn pony. Vind dat wel grappig! Allleen wel spannend. Dus daarom doe ik het maar heel zelden, en alleen als het rustig is!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:47

Ik doe het 's zomers heel vaak. Mijn pony staat een eindje verder en als ik ahar dan naar huis haal neem ik de fiets. Gaat altijd erg goed!!

Een tip is om je pony niet heel kort te pakken ik heb altijd het idee gehad dat ze dat niet echt fijn vinden.

Met onze haflinger doen wij het trouwens ook gaat super!! & shetjes hebben we mischien 1x gedaan dat ging oliebol :P

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:49

@SecretLIN: Wat leuk dat het goed ging! +:)+

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:49

Ik doe het nooit en zal het ook niet gaan doen. 1 misstap en je hebt je paard in je fiets hangen of je dondert zelf van je fiets met alle gevolgen van dien.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:05

heb het vroeger wel eens gedaanmet mijn E-pony toen ik hoogzwanger was. Eens even iets anders dan aan de longe of buiten lopen. Het ging wel goed,maar was niet echt doordacht van me.....
Met de shetlander en de A-pony heb ik het ook wel eens gedaan, maar die schrikken dan ook nergens van. Met mijn hudige paard zou ik echt niet in m'n hoofd halen

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:06

Hoogzwanger en dan fietsen met je paard := ? Vond je dat niet eng? Ik zou als de dood zijn dat ik dan onderuit zou gaan en verkeerd terecht zou komen.....

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:08

*de titel gaf me eerst even een ander beeld! _O- *

Ik doe 't niet, mij te gevaarlijk :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:09

ja maar daar dacht ik later pas over na. Nu zou ik dat ook niet meer doen hoor!! Ik ben altijd zo impulsief en denk pas later na.....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:10

Ik fiets met mijn shetter wel, van 1.5
Maar ook gerust met mijn kwpn tuiger van 1.64.... :j

Ze hebben beide goede manieren, ben nog nooit onderuit gegaan oid. Het gaat altijd prima. Kwestie van opvoeden denk ik ook :j
Ze worden soms te enthousiast en galop naast de fiets wil met de shet wel maar met zo'n grote wordt dat toch lastig hoor :+

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:14

NHevaVD schreef:
*de titel gaf me eerst even een ander beeld! _O- *

Ik doe 't niet, mij te gevaarlijk :D

Viespeuk :+ !

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:15

Ik deed het heel vaak met mijn fjord, heerlijk vond ze het! En ik vond het ook erg leuk om te doen :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:19

met onze shet fietsen we weleens, maar deze luistert over het algmeen wel goed, en zal hooguit mocht hij er vandoor gaan stoppen bij de 1e grasspriet :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 19:22

Wranglerbutt schreef:
@SecretLIN: Wat leuk dat het goed ging! +:)+

:D ja ben helemaal blij :D
ze deed het echt super goed ze luistert heel netjes met wandelen ook dus daar was ik niet zo bang voor het ging meer om mijn eigen fiets kunst hahaha.
Ze vind het vooral leuk als ik me aan het touw bij haar hals vasthoud zodat ze me kan mee sleuren :P

haha Welke viespeuk dacht even aan wat anders? (:)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:25

Arans doet het regelmatig met haar Shetlanders.
Heb zelf ook wel met mijn paard gefietst (merrie van 1,63), en iemand
die ik ken fietst met al dr jongere paarde (2/3/4) die nog niet onder het zadel zijn (rond de 1,60 allemaal).

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 19:47

Grootte maakt opzich niet zoveel uit toch mijn merrie is maar iets van 1.48 maar Beresterk als ze wil maar goed ben blij dat het lukt, met een shetje fietsen lijkt me eigenlijk enger haha

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:51

Ik doe het al jaren, en het gaat hartstikke goed, lekkere lange stukken draven én galopperen naast de fiets, hartstikke super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:56

Ik fiets met mijn beide paarden. Een draver van 1.65 en een minipaardje, heb met beide nooit problemen gehad.

Beide paarden zijn 100 % te vertrouwen en vertrouwen mij ook. Ze gaan er niet vandoor als ik ze daar geen reden voor geef, bovendien weten ze dondersgoed waar mijn fiets is en waar ze hun benen neer zetten. Zelfs als ik wel schrik en ze een sprongetje maken.

Ik fiets met een touwhalster, ze lopen op mijn tempo en gaan niet zo maar hangen. Maar ik heb het idee dat ik met een touwhalster makkelijk kleine aanwijzingen kan door geven, makkelijker dan met een stalhalster. Daar aan heb ik een leadrope van 4,5 m waardoor ik meer speelruimt heb als het paard ineeens stil zou gaan staan.
Daarbij heb ik een achter uit trap rem op de fiest, is het een fiets waarbij ik met beide voeten bij de grond kan.

Ik heb beide paarden leren fietsen op gesloten en bekend terein waardoor ik direct kon los laten als er iets mis ging.

Mijn mini blijft zo een stuk beter op gewicht en het is leuk om hem op deze manier ook mee naar buiten te nemen. Mijn draver vind alles leuk dus dit is ook een fijne afwisseling

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:27

Ik fiets ook wel eens met mijn paard (1.65 ongeveer).
Ik vind het zelfs fijner dan wandelen, met wandelen bouwt ze spanning op en word ze drukker, met fietsen loopt ze de spanning er meteen weer af.
Mijn paard luistert goed naar stem en let ook goed op, als ze niet zo braaf was geweest langs de weg, dan had ik er denk niet mee gefietst. Ookal is ze best wel een heethoofd, met fietsen blijft ze eigenlijk altijd wel redelijk koel.
Als ze iets eng vind gaat ze achter de fiets lopen en als we door een smal stukje moeten, dan loopt ze er ook achter.

Zolang je paard goed luistert vind ik het fietsen niet zo gevaarlijk, natuurlijk moet je het wel een beetje opbouwen en kijken hoe ver je kan gaan. Ik ga namelijk echt geen dingen doen als ik erover twijfel.

@TS, super dat het zo goed gegaan is! :) Weer wat als afwisseling erbij.