Antoine de Bodt gemeet....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:18

Sjuimpje schreef:
Pardon?
Ik heb gewoon mijn ervaringen hier neergezet, daar is Bokt toch voor?
Ik ben heel blij dat AdB resultaten heeft geboekt, maar ben ook nog steeds wat teleurgesteld dat ik er alleen met een lege portomonaie en een sterk paard vandaan kwam.
Zou even lekker wezen als ik dat hier niet meer neer mocht zetten, dan zijn we snel uitgezeverd want onderhand zijn alle onderwerpen al een keer behandeld.

Ja Sjuim, maar dit is de weet-ik-veel-hoeveelste keer al dat je het op Bokt zet, we kennen je mening nu omdat je hem al vaak verkondigd hebt, zo wordt dit weer een topic van 60 bladzijden. Ik ken AdB ook niet, maar die man elke keer weer bekritiseren word ik ook een beetje moe van....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:21

Ik heb ook al tig keer mijn mening verkondigd over de slof,
ik zie het probleem echt niet.
[edit]
Heb voor de zekerheid eventjes alle adb topics van dit jaar doorgenomen en ik heb geloof ik op 2/3 topics mijn ervaringen neergezet en alleen nav een reactie van andere Bokkers.
Verder zag ik nog wat reacties van mij in de trant van "Wat lekker, goed veel huiswerk meegekregen dus" e.d. En dat waren allemaal verslagen met zo'n 8 reacties.
Willen we dus nog een beetje richting het aantal topics over bijvoorbeeld de slof komen moeten we de vaart er in zetten, ik vind iig dat ik mijzelf aardig ingehouden heb.
[/edit]
Laatst bijgewerkt door ibikus op 19-05-03 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:25

Een slofteugel kun je niet beschadigen met je uitspraken, een persoon wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:27

Die hiep-hiep-hoera verhalen over AdB staan ook al voor de tigste keer op Bokt, dus ik zie het verschil niet zo?
Mag je je alleen positief over deze meneer uitlaten?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 00:01

runningkawa schreef:
Sjuim, wouter, suzanne,...

Fijn voor jullie dat jullie pappie en mammie wel geld hadden om op jonge leeftijd al goede ponys voor jullie te kunnen kopen, maar vele van ons reden op die leeftijd met geluk een beginners lesje op de manege .

Om eerlijk te zijn walg Misselijk ik van jullie reacties en laat anderen zo vrij zijn om te gaan lessen waar hun in denken dat ze het goed doen, goed voelen
en ga fijn jullie "gp" paardjes rijden, en laat andere met rust :O

Als je met rust gelaten wil worden moet je niet je mening verkondigen op een forum dan krijg je een andere mening terug that's life...

En over de rest, ik ga niet me levensverhaal hier neerzetten ik hoef me niet te bewijzen tegenover jou, als jij denkt dat mijn paardrijcarriere is begonnen zoals jij beschrijft prima!

Ik heb eerder al aangegeven in diverse AdB topics dat als jij blij bent met die man prima, idd "lol met je knol" daar draait het om, maar verwacht niet dat iedereen het dan met je eens is...

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 00:38

FF off topic:
Tja veel instructeurs die via de oude stempel lesgeven kunnen vrij bot uit de hoek komen.

Ik heb zelf vroeger les gehad van Alex v Silverhout en heb heel wat scheldpatrijen over me heen gekregen.
Tja in het begin schrik je je rot maar ook dat went en ik heb in die drie jaar les bij hem meer geleerd dan in al die jaren les van anderen.
Moest ook wel lachen toen ik twee jaar geleden een stukje las over hem in de bit waarbij hij vertelde dat je met het uitschelden van je lesklanten niks bereikte. Tja dat ik les van hem had is ookal weer 20 jaar geleden.

En tuurlijk ben ik er mee eens dat je op een andere manier ook het zelfde kan berijken.
Maar als jij het al jaren zo doet en het werkt waarom zou je het dan veranderen.

Enne vind het comentaar van AdB best meevallen.
Als je je aangesproken voelt zegt dat vaak meer iets over je eigen onzekerheid over het gene wat hij heeft gezegt.
Tenminste dat was bij mij het geval toen ik ergens comentaar over kreeg bij hem. Als ik zeker was geweest dat IK het bij het rechte eind had, had ik me ook niet zo aangevallen gevoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 06:28

Ik ben geen voor of tegenstander van AdB
Dus ik kan beste tegen kritiek op die man

Maar ik kan me wel voorstellen dat die man niet zo aardig was tegen Sjuim in dat betreffende clinic.
Sjuim had van te voren niet echt het idee om daar te gaan leren maar om die man wel eens te testen en bij voorbaat af te gaan kraken, helaas maar zo kwamen van te voren die berichten al over. Tenminste bij mij en vele anderen.

En nee niemand hoeft zijn levensverhaal hier te plaatsen, Maar wat minder air in alle berichten, niet alleen hier, zou niet onaangenaam zijn.
Of je die air dan pas hebt gekregen voor of na je 12 boeit me niet.

Laat ik erbij zeggen dat ik meerdere pb's heb gekregen van mensen die zeiden dat hun dachten wat ik hier durfde te schrijven.
Alleen tegen de "grote" van bokt moet je je mond houden Verward

Dus ik zou zeggen, gaan jullie ook eens genieten van je paarden, want dat word geloof ik erg vergeten?!
Misschien dat je dan eens om je heen kijkt en ziet hoeveel je hebt (en dan denk ik niet in geld)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 07:35

runningkawa schreef:
Maar ik kan me wel voorstellen dat die man niet zo aardig was tegen Sjuim in dat betreffende clinic.
Sjuim had van te voren niet echt het idee om daar te gaan leren maar om die man wel eens te testen en bij voorbaat af te gaan kraken, helaas maar zo kwamen van te voren die berichten al over. Tenminste bij mij en vele anderen.

En dat is dus niet waar,
er waren misschien wel mensen mee die die gedachten hadden maar die instelling had ik absoluut niet en ik weet zeker dat dat ook niet in mijn berichten is terug te halen. Ik zou wel gek zijn om zoveel geld en tijd te steken in een clinic waar ik geen heil inzie. Enig idee hoe lang ik daarvoor moet werken? Want dat komt echt niet van mammie en pappie hoor, daar moet gewoon voor gewerkt worden. Ik denk hij onderhand aardig wat klanten aan Bokt te danken heeft dus had hij zich wel best wat anders mogen opstellen (wat zeg ik, hij had zich juist gewoon moeten opstellen) of helemaal geen les moeten geven.

Wat betreft de reacties per pb,
die had ik ook. Ook via msn en ook via de foon om mij te steunen, dat hou je toch altijd op Bokt. So?
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik air zou hebben, je kent mij en mijn thuis situatie helemaal niet en hoewel ik helemaal niet mag klagen is het niet alleen rozegeur en manenschijn.
Heb je soms het idee dat je vroeger wat te kort bent gekomen?
En om dan Suzanne of Wouter aan te dragen, ik zou niet willen ruilen met Suzanne... Iedere keer weer een fantastisch paard en ook iedere keer weer die pech. Dat is ook niet zaligmakend dus verdraai het dan ook niet of het wel zo is. We weten allemaal dat Suzanne op het moment 4 paarden heeft waarvan ze er eentje kan rijden.... eens in de week.

Het heeft helemaal niet te maken met je mond moeten houden tegen Bokkers die hier al langer komen, het heeft te maken met het feit dat je die mensen onderhand wat beter leert kennen en dan dus ook wat weet over hun verleden. Als je ze dan om de oren wilt slaan met feiten, pak dan op waarheid berustte feiten en of verzin eens wat beter als een 'verwend' verhaal.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:55

Wouter24"]
mis het belangrijkste van paardrijden hierboven, beenhulpen, nageven is niet zakken met zijn hoofd dat heet de hand volgen heeft niets met nageven te maken...

Deze hele discussie is imo niet te doen via tekst, zolas het begrip nageven, zoiets kan je alleen voelen en zien, maar sommige hebben gewoon het rijtechnische gevoel van een keukentafel, dus zullen nooit echt voelen wat nageven inhoud...
[/quote]
\
dank je wouter, kennelijk weet je al helemaal hoe ik rijd. Ik probeerde alleen maar een antwoord te geven en in woorden uit te drukken over iets wat bij mij gevoelsmatig is. Natuurlijk hoor je beenhulpen te geven, maar tot bepaalde hoogte. ANtoine de bodt gaat (indien nodig) daar eerst aan werken, zodanig dat het paard een drang naar voren heeft ZONDER al te veel beenhulpen. Als dat nodig is, begint hij daarmee voordat hij gaat werken aan het nageven. Heeft hij bij ook gedaan bij iones, want die heeft dat niet van nature, mijn merrie paddy wel. Ik heb ook een clinic gevolgd met paddy en daarbij was het dus niet nodig. paddy reageert al op een aanraking.

ben het wel met je eens dat een rijtechnische discussie moeilijk te voeren is zonder iets te kunnen zien of te voelen. MAar waarom stel je die vraag hier dan ook? als je weet dat niemand echt een goed antwoord kan geven hierop.

[quote="Wouter24 schreef:
[
Ik heb eerder al aangegeven in diverse AdB topics dat als jij blij bent met die man prima, idd "lol met je knol" daar draait het om, maar verwacht niet dat iedereen het dan met je eens is...
[/quote]

Mogen we dan van jouw kant verwachten dat jij respecteert van een ander als die er iets van opsteekt, i.p.v. ze af te kraken (sommigen hebben het gevoel van een keukentafel) ondat ze toevallig nog niet wisten wat zo'n super ruiter als jij (want dat moet je wel zijn) allaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang wist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:16

Zelfs al zou het waar zijn dat Sjuimpje met die instelling naar de clinic van AdB was gegaan; had hij daar dan niet boven moeten staan? Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:24

Picasso schreef:
Zelfs al zou het waar zijn dat Sjuimpje met die instelling naar de clinic van AdB was gegaan; had hij daar dan niet boven moeten staan? Verward

AdB vind ik goed kunnen les geven. MAar ik kan niet helemaal ontkennen dat hij een kwetsbaar ego heeft, en dat het voor hem moeilijk zal zijn om om te gaan met kritiek. Iedereen heeft zijn zwakheden, als instructeur vind ik hem er niet minder om. Mij heeft hij veel geleerd en daar gaat het mij om.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:32

Picasso schreef
Citaat:
Zelfs al zou het waar zijn dat Sjuimpje met die instelling naar de clinic van AdB was gegaan; had hij daar dan niet boven moeten staan?

Daar heb je gelijk in, maar we zijn allemaal mensen Ook al ben je nog zo professioneel, er zijn momenten dat je je persoonlijke emoties toch niet helemaal kunt onderdrukken.

Probeer je voor te stellen dat je een groep jonge en onervaren ruiters voor je hebt staan die wel precies weten hoe het moet, die je eigenlijk niets hoeft te vertellen, die je met grote scepsis bekijken en je op ieder woord wat je zegt proberen af te vangen.
Om dan niet al te defensief over te komen blijft een zeer lastige klus die niet iedereen zal kunnen klaren.

Bovenstaande is misschien gechargeerd, maar het is wel een beetje een beeld dat ik in ieder geval heb overgehouden uit die hele discussie na de AdB-Boktclinic waar ik niet bij was, maar waarvan ik de verslagen en discussies wel gevolgd heb. Was ik er geweest, had ik misschien een ander beeld gehad, maar een mens kan niet overal zijn...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:53

Desiree schreef:
MAar ik kan niet helemaal ontkennen dat hij een kwetsbaar ego heeft, en dat het voor hem moeilijk zal zijn om om te gaan met kritiek.
dat is misschien ook de reden voor zijn uitspraken. is ook kwestie van overrompelen en indruk willen maken op mensen die aan de kant staan en denken dat het goed is dat er "iemand is die zijn lesklanten eerlijk durft te zeggen dat ze geen barst begrijpen van hoe een paard in elkaar zit ". juist het tegenovergestelde, als je het mij vraagt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:00

Kijk, ik kan alleen voor mijn eigen ervaringen spreken SP, en ik heb van sjuimpje begrepen dat hij toen erg fel was en die kant heb ik zelf nooit van hem gezien. Ik heb meerdere lessen van hem gehad en mij zegt hij net zo goed de waarheid. Ik vind ook dat dat moet kunnen. nogmaals, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik zeg ook de waarheid als ik iemand les geef of help bij het rijden. En als die persoon het daarna goed doet, dan laat ik hem dat ook heel duidelijk weten. Je moet een ruiter laten weten hoe het voel als het NIET zo moet zijn, zodat hij kan vergelijken hoe het voelt als het WEL goed is. En daarin kun je niet duidelijk genoeg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:32

IK denk dat beide partijen, zowel AdB als de Bokkers, in de betreffende clinic met flink wat vooroordelen heen gingen. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je niet op je gemak staat les te geven. Maar ik vind wel dat je het als "trainer" niet kan maken om in eerste instantie iemand bijna met de grond gelijk te maken om vervolgens ze weer de hemel in te prijzen. Verward Zoals ik al eerder zei; duidelijkheid is helemaal niks mis mee, daar kan je alleen maar je voordeel mee doen. Het gaat wel om de manier waarop de kritiek gebracht wordt. Tineke Bartels benadrukt dat volgens mij ook in al haar boeken. Wat heb je er in Godsnaam aan om iemand af te kraken, dat werkt toch alleen maar demotiverend?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:47

Net als Desiree heb ik ADB nog nooit negatief meegemaakt, ik heb als toeschouwer 2 clinics van hem bezocht en vond hem juist uitermate vriendelijk. Heb hem nooit iemand horen afkraken...

Ik vond daarentegen ook niet alles even duidelijk hoor, maar dat was meer een taalbarriere denk ik. Kan die man ook niets aan doen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:49

Zal toch weer eens van mijn kant laten spreken over AdB.

Ik heb drie keer les gehad van hem. De eerste les was super (althans dat was toen de beleving). De tweede les was een drama. Het was de dag voordat o.a. Sjuimpje zou rijden en AdB was vol van negatief commentaar die hij van internet had gelezen. Ik vind dit een zeer storend en heb hem dat ook gezegd. Na wat tegenpruttelen hield hij er wel mee op. Wat mij ook stoorde dat hij mensen bij naam aanviel die hem in 'kwaad' daglicht hadden gesteld. Ook daar heb ik hem op aangesproken en is sputterend gestopt met commentaar. Mensen zeker bij naam aanvallen vind ik absoluut niet kunnen, al heet je AdB en denk je alles te weten.
De derde les ging stukken beter. Voordat de les begon heb ik wel gesproken met hem dat mijn vorige les niet goed ging en waarom. Wederom sputterde hij wat en geeft eerst de indruk niet te luisteren, maar gezien zijn instelling in de les had hij wel degelijk door wat ik bedoelde.

Wat betreffende de rijinstructie is hij best wel goed op de hoogte hoe het moet. Wel jammer dat je van een uur les misschien maar half uur les hebt en de andere half uur de mensen aan de kant (die lekker gratis staan te genieten van mijn duur betaalde uurtje).

conclusie: ik ga nooit meer bij hem lessen. Ten eerste omdat ik een goede instructeur heb gevonden waarbij het super goed gaat. Ten tweede omdat de persoon AdB mij enorm tegenstaat. Ten derde omdat als ik 50 euro betaal ook een uur les wil, dus waar voor mijn geld.

Toch heb ik geen spijt van de lessen. Heb er wel degelijk veel van opgestoken en mij meer bewust gemaakt dat ik verkeerd zat. Zal ook een ieder aanraden eens te rijden bij hem en als je geen moeite hebt met hem als persoon bij hem te blijven lessen. Het klikt of het klikt niet tussen instructeur en ruiter, bij mij dus niet en hopelijk voor anderen weer wel. En ik hoop dat hij vele ruiters alsnog kan helpen die problemen hebben met rijden en rechtrichten, want ik geloof best dat hij genoeg zoekende ruiters de juiste richting op kan duwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:52

Sjuimpje"]
[quote="runningkawa schreef:

En dat is dus niet waar,
er waren misschien wel mensen mee die die gedachten hadden maar die instelling had ik absoluut niet en ik weet zeker dat dat ook niet in mijn berichten is terug te halen. Ik zou wel gek zijn om zoveel geld en tijd te steken in een clinic waar ik geen heil inzie. Enig idee hoe lang ik daarvoor moet werken? Want dat komt echt niet van mammie en pappie hoor, daar moet gewoon voor gewerkt worden.

Heb je ook je eigen 1e eigen paarden moeten bekostigen, Ozep bv?
De auto trailer enz om op concours te kunnen.
Een huis huren/kopen, mubilair bij elkaar sprokkelen.
Nu betaal je het misschien allemaal zelf, maar in het begin.
Bedenk dat vele pas weg kunnnen als ze ouder zijn en werk hebben.

Ik denk hij onderhand aardig wat klanten aan Bokt te danken heeft dus had hij zich wel best wat anders mogen opstellen (wat zeg ik, hij had zich juist gewoon moeten opstellen) of helemaal geen les moeten geven.

Wat betreft de reacties per pb,
die had ik ook. Ook via msn en ook via de foon om mij te steunen, dat hou je toch altijd op Bokt. So?
Dat zal beste, helemaal mee eens, maar het was om aan tegen dat ik echt niet alleen zo denk.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik air zou hebben, je kent mij en mijn thuis situatie helemaal niet en hoewel ik helemaal niet mag klagen is het niet alleen rozegeur en manenschijn.
Ik denk dat het nergens geen rozegeur en maneschijn is
En ik ben blij dat je hier zegt dat je weet dat je niets te klagen hebt.

Heb je soms het idee dat je vroeger wat te kort bent gekomen?
Nee absoluut niet.

En om dan Suzanne of Wouter aan te dragen, ik zou niet willen ruilen met Suzanne... Iedere keer weer een fantastisch paard en ook iedere keer weer die pech. Dat is ook niet zaligmakend dus verdraai het dan ook niet of het wel zo is. We weten allemaal dat Suzanne op het moment 4 paarden heeft waarvan ze er eentje kan rijden.... eens in de week.
Ik verdraai niks, maar vele zouden willen dat ze 1 paard hadden ipv 4.
En ze is niet de enige die meer paarden kwijt is geraakt.
Dat is erg, maar voor haar niet erger als voor anderen
.

En Wouter heeft zijn 1e paard, en lessen wel van thuis gekregen.
wat echt niet iedereen krijgt.
En heeft mazzel gehad met 1 goed verkocht paard.
Heel fijn voor hem, maar daarom wil het niet zeggen dat anderen het gevoel van een keukentafel hebben, klinkt toch heel air achtig.

Het heeft helemaal niet te maken met je mond moeten houden tegen Bokkers die hier al langer komen, het heeft te maken met het feit dat je die mensen onderhand wat beter leert kennen en dan dus ook wat weet over hun verleden. Als je ze dan om de oren wilt slaan met feiten, pak dan op waarheid berustte feiten en of verzin eens wat beter als een 'verwend' verhaal.

Ja idd, het heeft er idd mee te maken dat je mensen na een tijd beter leert kennen
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:10

Waarom krijg ik het idee dat hier één of ander oorlogje uitgevochten moet worden? Niet slaan, ik bemoei me er al niet meer mee! Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:12

Dat idee krijg ik ook Picasso.
Maar ga lekker door zou ik zeggen, dat is weer leesvoer voor mij heb de hele dag toch niks te doen dus.....

keep on going. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:13

Nee hoor is geen oorlogje
Tenminste niet van mijn kant, ik heb nog nooit met bovengenoemde namen woorden gehad.

Maar soms heb je de spreekwoordelijke druppel.
En die kwam bij mij nu toch bij de vergelijking met de keukentafel.
Dat vond ik toch erg veel air.
Laat ons bokker die "niks" kunnen toch lekker hobbelen.
En naar AdB gaan als we denken daar wat van te leren.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:13

Picasso schreef:
Waarom krijg ik het idee dat hier één of ander oorlogje uitgevochten moet worden? Niet slaan, ik bemoei me er al niet meer mee! Haha!

Dit idee begon ik ook langzamerhand te krijgen. Heb alles wel gevolgd, maar nog niet eerder gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:16

runningkawa schreef:
Nee hoor is geen oorlogje
Tenminste niet van mijn kant, ik heb nog nooit met bovengenoemde namen woorden gehad.

Maar soms heb je de spreekwoordelijke druppel.
En die kwam bij mij nu toch bij de vergelijking met de keukentafel.
Dat vond ik toch erg veel air.
Laat ons bokker die "niks" kunnen toch lekker hobbelen.
En naar AdB gaan als we denken daar wat van te leren.

Nou Runningkawa, hier nog zo'n keukentafel hoor!!! *LOL*
Ik kan me je reactie ook wel enigzins voorstellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:17

Thx
en ik keukentafel ook gewoon wat door hoor
En ik heb er enorm plezier in Lachen

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:23

imker"]
[quote="Picasso schreef:

Dit idee begon ik ook langzamerhand te krijgen. Heb alles wel gevolgd, maar nog niet eerder gereageerd.
[/quote]

Ik dus ook niet. Maar heb wel gezien dat het er in het andere topic ook zo aan toe ging. Dus vraag me af wanneer er een slotje op komt.