Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Madeliefjes schreef:Tis maar net hoe je het bekijkt maar als ik op een lastig paard zit waarbij het zweet over mijn rug loopt (en dan niet van angst) en ik de volgende dag behoorlijk spierpijn heb dan heb ik wel het gevoel dat ik heb gesport. Maar is het niet zo dat je bij de meeste sporten je je zo druk kan maken als je wil. Ik kan ook naar de sportschool gaan en de gewichtjes op 5 kg zetten in plaats van op 50 kg. Heb ik toch ook gesport?? Terwijl er geen druppel zweet is vrijgekomen hoor... Dan kan ik zeggen dat ik op fitniss zit, is dan sporten al vraagt niemand naar de intensiteit. Ik zie sporten als een combinatie van bewegen en ontspanning (anders is het werken) maar paardrijden is natuurlijk niet zo goed te definieeren als de andere sporten.
pharagirlke schreef:Waarom jij dat ziet? Omdat je kennelijk niet buiten je eigen kadertje kan treden, omdat je niet wil rondkijken. Het enige dat je hier doet is je frustraties uitspugen. Ik weet ook nog wel wat GP paarden staan en daar mag hij echt een keer op gaan rijden... Hemelse dieren die je laten voelen wat écht paardrijden is. Weet je wat het probleem is met paardenmensen?
99% er van is zo overtuigd van zichzelf dat ze enkel "goedkeuren" wat zij zelf doen. En bovendien zijn ze nog eens heerlijk gefrustreerd waardoor ze enkel nog naar het negatieve kunnen kijken. Maar dat paardenmensen zich niet over zichzelf kunnen zetten betekent niet dat paardrijden geen sport is.
pharagirlke schreef:We? Spreek voor jezelf wil je.Die van mij gaat echt niet op pensioen met haar 15. Ik zou overigens ook geen 15 jarige kopen simpelweg omdat gedrag dat er al 15 jaar in zit dat je niet aan staat er vaak niet meer of iig niet meer simpel uit gaat
pharagirlke schreef:WB de regels die al dan niet gevolgd worden is subjectief.Bij jumping worden ze wel gevolgd.
pharagirlke schreef:Neen ikke, je geeft aan wat jij zíet. Dat zijn geen feiten maar meningen.En ja, ben er ook geweest, en het is me gelukt, maar achteraf bekeken had ik haar liever een heel stuk jonger gekregen.
Dus ik weet waar ik over spreek.
Daarvoor en daarna?Jeetje ik vraag me af wat jij nog in de paardenwereld doet met deze visie
Als ik zo gefrustreerd zou zijn over alles dan was ik gaan bloemschikken ofzo... (mits je er niets tegen hebt om planten te vermoorden.)
pharagirlke schreef:nee hoor, wat jij ziet gebeuren is slechts een heel heel heel klein deel van de totale paardensport. En dat moet in dat kopje.Bennekom zal vast niet de hele wereld zijn en zelfs Nederland is niet de hele wereld.
Maar dat krijg ik er kennelijk met geen mogelijkheid in dus msischien is deze gehele discussie wel nutteloos. Zolang jij er van uit gaat dat enkel Nederland paardensport bedrijft valt er weinig te zeggen.
pharagirlke schreef:Bovendien is het zich er al dan niet aan houden subjectief in dit geval.
friendly schreef:Dat men zich niet aan de regels van de SPORT houd doet er verder niet aan af dat het géén sport zou zijn Ikke.