Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Plaisir schreef:Het valt mij steeds meer op dat mensen steeds meer met pony's hebben dan met paarden.
Waarom snap ik niet, enige verschil vind ik de hoogte en voor de rest helemaal niks. Want wat vind een 'echte ponymens' dan van een E-pony? Alleen in Nederland is het een pony, voor de andere landen is het al een paard.
Een paard kan net zo goed 'ondeugend' zijn maar het vreemde is dat mensen het dan als 'stout en ruiter kan niet rijden' zien en soms bang worden terwijl als een pony hetzelfde doet er niks aan de hand is en het aan het ondeugende karakter van de pony ligt dat ie zich omkeerd bijv.

Of nét dat ene leuke hoofdstel dat in de aanbieding is..
Dan denk ik wel eens; Oké wel goed tuig voor paarden maar niet voor pony's..?
Maar na een paar ritten liet pony merken dat hij even snel en ook sneller dan de meeste paarden is, even goed heuvels kan beklimmen en afdalen en is veel situaties net even wat dapperder is. Nu noemen ze hem met respect 'het kleine paardje' en de halve vallei kent hem en mij.
Vind pony's gewoon veel prettiger dan paarden, het enige paard wat ik ooit zal kopen in mijn leven (nog in de verre toekomst) is een anda. Ik ben helemaal verliefd op mijn pony en blij dat hij nog lekker lang mee kan. Dat is namelijk ook een voordeel, pony's zijn over het algemeen taaier en worden vaak ouder dan paarden. 
lollypopluna schreef:dat is toch een verschil?