Pony's minder dan paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: Pony's minder dan paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:21

Op stal vindt bijna iedereen de ponies geweldig. Zeker als je weer een keer van links naar rechts door de bak heen vliegt. Maar als je in het bos bent komen er mensen langs met paarden die hun paard dan nog eens extra in de teugel zagen en dan amper iets zeggen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:15

Ach, ik vind dat ik de meest geweldige pony van de hele wereld heb en wat kan het mij schelen dat er misschien mensen zijn die een pony, dus ook mijn pony, niets vinden!!!! :D
Daar kan ik alleen maar heel hard om lachen!!! :')

(Ik hou van paarden en pony's, maar heb persoonlijk iets meer met pony's)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:24

Het valt mij steeds meer op dat mensen steeds meer met pony's hebben dan met paarden :+.

Waarom snap ik niet, enige verschil vind ik de hoogte en voor de rest helemaal niks. Want wat vind een 'echte ponymens' dan van een E-pony? Alleen in Nederland is het een pony, voor de andere landen is het al een paard.

Een paard kan net zo goed 'ondeugend' zijn maar het vreemde is dat mensen het dan als 'stout en ruiter kan niet rijden' zien en soms bang worden terwijl als een pony hetzelfde doet er niks aan de hand is en het aan het ondeugende karakter van de pony ligt dat ie zich omkeerd bijv. :+

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:31

Ik zie het verschil ook niet zo. Toevallig sta ik met mijn paarden op een stal met alleen pony's. Het enige verschil wat ik merk is de hoogte :+
Ik lees hier reacties over het verschil tussen pony en paard, maar eerlijk gezegd heb ik dat verschil nog nooit in het echt gezien :n := .

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:25

Ik vind pony's en paarden even leuk! :D

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:05

Mij maakt het verderniet uit. Als het dier maar lief is. Alleen de hoogte verschilt wat :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:03

Plaisir schreef:
Het valt mij steeds meer op dat mensen steeds meer met pony's hebben dan met paarden :+.

Waarom snap ik niet, enige verschil vind ik de hoogte en voor de rest helemaal niks. Want wat vind een 'echte ponymens' dan van een E-pony? Alleen in Nederland is het een pony, voor de andere landen is het al een paard.

Een paard kan net zo goed 'ondeugend' zijn maar het vreemde is dat mensen het dan als 'stout en ruiter kan niet rijden' zien en soms bang worden terwijl als een pony hetzelfde doet er niks aan de hand is en het aan het ondeugende karakter van de pony ligt dat ie zich omkeerd bijv. :+

nou ik wilde zo'n beetje hetzelfde typen eigenlijk!

ik vind het erg meevallen dat mensen zouden neerkijken op pony's
het is immers alleen een verschil in hoogte?
je kan je ook te snel dingen aantrekken en denken dat mensen op je neerkijken

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:08

Hee, hier nog eentje die het opvalt!
Ik wil heel graag bij een manege gaan rijden met mijn vzpony, dit mag ook, maar toch houdt me iets tegen.

Ik ken best wat mensen op die manege die erg neerbuigend doen tegenover mensen die er met een pony rijden. Ze vinden het niks vergeleken met een paard. Zeker niet iedereen die dit denkt maar toch.

Die van mij draagt ook nog eens geen deken en dat is daar helemaal een issue (maar dat is offtopic)!

edit: typefout

lollypopluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:55

Een pony is toch kleiner dan een paard? Dus ze zijn toch verschillend.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:30

ja,en?wat voegt je antwoord toe?

lollypopluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:36

dat is toch een verschil?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:37

Ik herken dit juist niet!

Ik krijg regelmatig te horen van mensen dat ze pony's geweldig vinden. En juist eigenaars van grote paarden zijn vaak helemaal weg van mijn poown! :+

Enige minpuntje is dat vaak het duurdere tuig (zoals lederen peesbeschermers met echt schapenwol erin) alleen in de grotere maten verkrijgbaar zijn.. :\ Of nét dat ene leuke hoofdstel dat in de aanbieding is.. |o Dan denk ik wel eens; Oké wel goed tuig voor paarden maar niet voor pony's..? :?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:46

Ja vooral toen ik net verhuist was merkte ik het veel omdat er hier echt bar weinig pony's zijn. In het begin was het ook: 'waarom heb je je geen echt paard gekocht?' :Z Maar na een paar ritten liet pony merken dat hij even snel en ook sneller dan de meeste paarden is, even goed heuvels kan beklimmen en afdalen en is veel situaties net even wat dapperder is. Nu noemen ze hem met respect 'het kleine paardje' en de halve vallei kent hem en mij. :Y) Vind pony's gewoon veel prettiger dan paarden, het enige paard wat ik ooit zal kopen in mijn leven (nog in de verre toekomst) is een anda. Ik ben helemaal verliefd op mijn pony en blij dat hij nog lekker lang mee kan. Dat is namelijk ook een voordeel, pony's zijn over het algemeen taaier en worden vaak ouder dan paarden.

xPaardengek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:54

Ik ben van allebei wel.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:16

lollypopluna schreef:
dat is toch een verschil?

een bruin en een wit paard zijn ook verschillend :+
ikzelf rij ook al zo'n 7 jaar met een pony tussen de paarden. nooit wat gehoord erover qua hoogte hoor.
pony's ( ondertussen 2) lopen volwaardig mee dressuuratig, en springen beter dan de meesten paarden op de club :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:17

ik vind pony's en paarden beide leuk, maar ik doe het die pony's niet aan om er nog op te gaan zitten!

ik wou toen ik pony's reed altijd over naar de paarden, en nu wil ik eigenlijk terug naar de pony;s haha