Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

PERENBOOMPIE schreef:Je kunt je voor een deel van de kosten in iedergeval je paard laten verzekeren met uitgebreidde ziektekostenverzekering.
Wat je dan per maand betaald aan premie is je eigen keuze afhankelijk van de leeftijd en het verzekert bedrag waar je voor kiest.
Zelf betaal ik per maand 49.50 en dan is mn paard verzekert voor de dood door brand of koliek e.d, of niet meer kunnen gebruiken voor de sport bij een ongeval,diefstal,incl uitgebreidde ziektekosten verzekering voor een bedrag vanaf 45,=euro aan DA kosten alles gedekt voor 100% t/m het 10de levensjaar daarna voor 80%.
Zo merk je het ook niet zo wanneer dit maandelijks afgeschreven wordt en is je financiële kostenplaatje toch gedekt mocht dit nodig zijn om je paard te helpen.
Yessy schreef:PERENBOOMPIE schreef:Je kunt je voor een deel van de kosten in iedergeval je paard laten verzekeren met uitgebreidde ziektekostenverzekering.
Wat je dan per maand betaald aan premie is je eigen keuze afhankelijk van de leeftijd en het verzekert bedrag waar je voor kiest.
Zelf betaal ik per maand 49.50 en dan is mn paard verzekert voor de dood door brand of koliek e.d, of niet meer kunnen gebruiken voor de sport bij een ongeval,diefstal,incl uitgebreidde ziektekosten verzekering voor een bedrag vanaf 45,=euro aan DA kosten alles gedekt voor 100% t/m het 10de levensjaar daarna voor 80%.
Zo merk je het ook niet zo wanneer dit maandelijks afgeschreven wordt en is je financiële kostenplaatje toch gedekt mocht dit nodig zijn om je paard te helpen.
Wil je iets meer uitleg geven over die ziektekostenverzekering? Mijn paard is 12, dus ik zou dan voor die 50 euro per maand (waarvan 45 euro ziektekostenverzekering) voor DA kosten verzekerd zijn, waarvan 20% eigen risico is voor mij? Wat is dan de maximale waarde die ze uitkeren?
Klinkt opzich wel goed, maar aan de andere kant: er zijn gelukkig erg weinig paarden die voor 600 per jaar aan DA kosten verbruiken (en dat jarenlang)... het blijft lastig
diefstal van het zadel is wel weer handig!
)
duizende euro's armer maar wat kan mij dat nou rotten, daar spaar je toch voor (is ook al lang aangevuld
) tita schreef:Hier iemand die in maart 2008 wel duizende euro's armer is geworden doordat pony naar de kliniek moest.
Hij had een ernstige koliek die ook nog eens zeldzaam was met ongeveer 12% slagingskans
Tel daar bij op de dat de pony toen 25 was en dus niet verzekerd (ik verzeker nooit)
Ik moest kiezen een operatie of zonder..ik koos gevoelsmatig voor operatie maar het was niet eerlijk omdat er minimaal 2 operaties moesten plaats vinden.
We hebben het anders gedaan en nu leeft hij nog steedsduizende euro's armer maar wat kan mij dat nou rotten, daar spaar je toch voor (is ook al lang aangevuld
)
tita schreef:Ik ben met eigen geld voordeliger uit dan een verzekering.
Elke maand betalen en jaren niks innen das ook niet leuk en dat was dus in mijn geval geweest.
Heb de pony 16 jaar en nog nooit wat gehad...tel uit je winst
. Maar bijv. Hij moet elke maand medicijnen een jaar lang en uiteindelijk ben je de kosten per maand totaal op 5000. Dit doen ze eerder dan een operatie die in een keer 5000 kost zeg maar.