Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Merrie
243 (33%)
Ruin
306 (41%)
Hengst
78 (10%)
Maakt weinig uit
109 (14%)

Totaal aantal stemmen: 736

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:12

Karakter/een klik hebben gaat bij mij boven geslacht.

Maar dat gezegd hebbende: Ik kom meestal uit bij merries. Dat zal toch liggen aan het feit dat ze net wat minder stabiel en voorspelbaar zijn dan ruinen en hengsten en daar zie ik wel een uitdaging in.
Mijn eigen paard is een echte (nacht)merrie, heerlijk. :D

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:25

Absoluut een ruin! (of hengst mag ook). Ik vind de meeste merries ook zeikers ;)

Zou lekker worden, heb ik iedere maand last van m'n "hormonen" en dan mn paard ook nog!
Nou, dan weet je het wel, dat kan nooit goed gaan! :+ haha

Geef mij maar een ruin, die weet tenminste dat ie zich "dan" moet gedragen! :P

Solleke_Noah

Re: Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:35

Ruin :) Ze zijn iets gemoedelijker, en ook lekker speels. Hengsten nemen zichzelf zo gauw serieus. En ik heb niet echt iets tegen merries, maar de meeste paarden die ik heel leuk vind, zijn gewoon ruinen :)

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:38

ik heb het liefst een merrie. Ik vind het net leuk dat ze niet altijd te voorspellen zijn. Dat vind ik een uitdaging!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:40

het maakt mij niet zoveel uit, merk alleen wel goed dat merries zich soms echt zo aanstellen.. :o

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:42

Geef mij maar een duffe ruin :+

Ik ben zelf heel erg onzeker op het paard, en dan kun je geen merrie gebruiken die dr zin even doordrijft := Nu zitten er bij ruintjes ook eigewijze bokken tussen, maar die zijn toch rustiger en voorspelbaarder als merries :j

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:44

Heb echt geen idee ;)

10 jaar lang een ruin gehad, toen ik naar een nieuw paard ging kijken kwam ik steeds uit bij merries. Was puur toevallig, maar de paarden die me aanspraken waren allemaal merries. Heb nu een 3jarige merrie dus ben benieuwd :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:48

voor mij liever een ruin of een hengst. mijn voorkeur gaat uit naar een hengst, die zijn zo stoer, en daar moet ik gewoon om lachen. als je er op zit, tussen andere paarden voel je de hormonen door zijn lijf gieren!

heb nu een 3 jarige merrie..... VRESELIJK!!! het is een super lief, aanhankelijk, vooral eenkennig dier. ik ben ook echt gek op haar. maar die periodes met hengstigheid chagerijnig zijn, aan me been plakken echt vreselijk :( volgende paard wordt echt een ruin, (of hengst :))

echter heb ik hiervoor ook een merrie gehad, en dat was wel een merrie met weinig kuren, verschilt enorm denk ik...

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:58

Maakt me niet zo heel veel uit.

Ruinen vind ik wel vaak relaxed omdat die zo lekker constant zijn.
Mijn vorige merrie was ook heel constant en had ik weinig last van
Maar mijn jaarlingmerrie heeft nu al haar typische buien daar straalt het er gewoon van af wanneer ze wel of geen zin in je heeft (ben benieuwd hoe dit gaat worden als ze ooit eens aan het werk moet := ) Gelukkig is ze maar zelden saggo, maar ik kan wel lachen om die stemmingswisselingen.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:02

Ik ben een echt merriemens. :j

Met merrie's heb ik een veel betere klik dan met ruinen, ik vind ruinen zelfs een beetje saai. Elke keer hetzelfde gedrag.
Merrie's zijn steeds anders, dat vind ik juist een uitdaging! Hengsten heb ik helemaal niks mee, vind ze erg mooi hoor maar verder hoef ik er niet op te rijden of wat dan ook.
Ik heb op dit moment 3 merrie's (1 KWPNer & 2 shetlanders). Ik merk nooit veel van hun hengstigheid, mijn KWPNer loopt zelfs nog fijner als ze hengstig is, raar maar waar. ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:08

Ik ben een echt ruinen/hengsten mens :j
En raad is wat ik heb :D?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:09

een merrie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:10

Geef mij maar een merrie.
Die hebben hun tijden dat ze niets willen, maar ook hun tijden dat ze het zoooo super doen! En het is juist de kunst de tijden dat ze het niet doen te verminderen en er goed mee om te gaan, en daar hou ik van!

Maargoed, ik heb verder nog nooit een ruin/hengst intensief gereden, heb thuis alleen maar merries gehad.. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-09 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:11

Ik ben een merrie-mens. :)
Maar heb 1 merrie en 2 hengsten. Ben ook gek op de hengsten, maar qua karakter ben ik gewoon meer van de merries. :)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:23

Ik ben meer een ruinen mens.

Mijn eerste eigen paard was/is ook een ruin, dat was ook echt een goedzak.
Mijn 2e eigen paard ( mijn huidige ) is ook een ruin maar die heeft het karakter van een vies vals kreng.
Ondanks dat hij zo dominant is als de pest en zich gedraagt als een macho en doet alsof hij nergens bang voor is maar ondertussen stiekem in je hol wil kruipen omdat hij het eigenlijk toch wel heel eng vind is het wel een schatje.
Knuffelig is hij niet echt,hij wil alleen maar knuffelen als het hem uitkomt en geteut en getrek aan zijn lijf hoeft van hem ook niet zo.
Wbt rijden, daarvoor gaat hij echt voor je door het vuur,niks is hem te gek en hij wil alles wel doen, hij is ontzettend leergierig maar heeft wel zo zijn nukken onder het zadel.

Ik heb niet echt een logische reden, dat ik meer met ruinen heb als met merries.
Vroeger heb ik ook wel op merries gereden ( in mijn manege tijd)maar vz paarden en eigen paarden zijn altijd ruinen geweest.
Hengsten heb ik geen ervaring mee,ik ken er wel 1 van iemand en dat was echt een rustige hengst in de omgang zowel als onder het zadel.
Maar voor mezelf zou ik niet zo snel een hengst willen, ik denk namelijk niet dat ik daar voldoende ervaring voor heb.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:26

RUIN, zeker weten!

Vanmorgen weer dik bevestigt, door 2 verschillende merrie's!

Mijn leasepaard was een merrie, wat een draak!
Om te rijden zalig maar verder blehhhhhhh rotzak.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:39

Ik heb liever een ruin, vind ze fijner rijden, en houd niet zo van dat aanstellerige gedrag. Ik snap trouwens niet waarom sommige mensen denken/zeggen dat ruinen minder slim dan merries zijn :S Als ze gecastreerd worden halen ze toch geen deel van de hersenen mee? :roll:
Ik ken wel leuke merries, maar sommige zijn gewoon te aanstellerig vind ik.
Hengsten, daar heb ik weinig ervaringen mee, dus zal ik ook geen mening over uit kunnen spreken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:10

Ik heb gekozen voor merrie, maar dat komt eigenlijk doordat mijn eigen merries zijn en mijn bijrijd ook.
Mijn andere pony is een ruintje, dat is een eigenwijs :D
Ik heb niet bepaald een voorkeur, voor mij moet een paard vooral lief zijn en respect tonen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:53

Nu heb ik een knappe merrie, maar ben gekker met ruinen :D
Hengsten geen ervaring mee

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:55

liefste een hengst anders maar een merrie
hebben teminste pit
Laatst bijgewerkt door hanny_jelke op 23-10-09 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:56

de paarden met wie ik het meest een klik heb gehad zijn allemaal merrie's ik zal dus wel een merriemens zijn... :D

met hengsten heb ik geen ervaring

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:03

Ik heb een ruin die ik als hengst gekocht heb. Maar moet zeggen dat het me verder niet zoveel uit maakt. Heb altijd zowel merries als ruinen (soms hengsten) gereden.
Ik had mijn eigen paard liever hengst gelaten. Maar omdat ik hem ergens wilde zetten waar ze liever geen hengst hadden, heb ik ervoor gekozen hem toch te laten castreren.
Dus op het moment ben ik een ruinen mens wie het niet veel uit maakt.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:12

vind ruinen ook erg leuk maar heb veeeeeeeeeel meer met merries! Sommige zijn echt van die trutjes, zo leuk is dat!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:20

Ruinen..
Dat wispelturige van merries vind ik niet alles.
Inderdaad, de ene dag doen ze alles voor je en de andere dag willen ze niks. :+

Een hengst sowiezo niet, alleen al vanwege het stallen.
Daarnaast ben ik tegen het houden van een hengst, mits het een aantrekkelijke hengst voor de fok is natuurlijk.
Anders heeft het dier er toch niks aan, onnodig kwellen is dat dan.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:53

Over het algemeen kan ik het beter vinden met merries. Ruinen zijn sneller happerig en daar moet ik dus absoluut niets van hebben. En merries kunnen zo lekker pissig of krengig zijn, maar daar kan ik vaak wel om lachen.. :))
En al mijn lievelingspony's waren (op één na) allemaal merries... Zo ook mijn eigen pony.

Als er ooit een andere pony zou komen, ga ik niet alleen op zoek naar een merrie maar echt naar het karakter dat bij mij past. Wel grote kans dat ik alsnog bij een merrie uit kom.