Ik zeg maar niks...
Viv
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elles schreef:Ik heb nog steeds geen plausibele verklaring gehoord voor de stang-en-trens-met-bonus-kinketting? En die ijzerwinkel waar tuigpaarden vaak mee rondsjouwen?En de hackamore waar je zo fijn het neusje van je paard mee kunt breken?
runningkawa"]
[quote="Elles schreef:Ik heb nog steeds geen plausibele verklaring gehoord voor de stang-en-trens-met-bonus-kinketting? En die ijzerwinkel waar tuigpaarden vaak mee rondsjouwen?En de hackamore waar je zo fijn het neusje van je paard mee kunt breken?
laukjelover schreef:maar bij het mennen heb je ook een liverpoolstang of hoe zo iets mag heten en daar zitten ook van die gaatjes in en doen ze hem vaak op het laatste gaatje,
Elles schreef:Ik heb nog steeds geen plausibele verklaring gehoord voor de stang-en-trens-met-bonus-kinketting? En die ijzerwinkel waar tuigpaarden vaak mee rondsjouwen?En de hackamore waar je zo fijn het neusje van je paard mee kunt breken?
Sjuimpje schreef:Verder is een tongboog niet zachter, in tegendeel.
Een (normale) tongboog bied ruimte aan de tond zodat de druk op de lagen wordt gelegd, kortom, een scherpere inwerking dus.
Een extreem hoge tongboog werkt ook nog eens in op het gehemelte.
Billy schreef:En ook de tuigers krijgen een flinke sneer mee. Daar bestaan jammer genoeg ook nog heel wat vooroordelen over. Onbekend maakt onbemind blijkbaar.
Lovely schreef:In de middeleeuwen wist men ook wel raad met de martelwerktuigen hoor, er is inderdaad weinig veranderd en wat we hier zien is gewoon wat doorontwikkeld, maar toentertijd bedacht.