Wat is je moeilijkste oefening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:19

marloes-joy schreef:
ik vind het erg moeilijk worden als joy het moeilijk vind worden Lachen
ze word dan ongelovelijk heet, en kropt zichzelf op, wordt opeens heel fel op mijn hulpen en het lijtk net als of je voor het eerst in een auto stapt...gas, rem, gas, rem zoiets Lachen
het allerbelangrijkste is om de rust er in te houden voor on s:)

dit klinkt me dus heel bekend in de oren. Achteruit gaan gaat ook voor geen meter, eerst lukte het me om 3 passen te gaan daarna 2 dagen niet geoefend en ze doet net of ze het weer vergeten is
Ik heb ook het idee dat het wijken voor geen meter gaat, van mijn instructrice moet ik meer op mijn gevoel gaan rijden want Jaike wijkt
wel

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:40

Avalla heeft een hele beroerde galop, een middengalop krijg ik er gewoon niet uit: ze gaat bijna alleen maar sneller. In de M heb ik dus ook nog niet 1 keer hoger dan en 5 gekregen.

Ik zie nu dus ook al tegen op als ik straks lange stukken contragalop moet doen: dat gebroken lijntje wil prima, maar scherpere bochten? Je voelt dat ze hard haar best doet, maar ze vindt het gewoon heel erg moeilijk.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 10:49

Jasmijn schreef:
Ik denk altijd dat het daaraan ligt dat de eners mij niet lukken, ik heb gewoon niet genoeg tijd om mijn been om te leggen op precies het goede moment. Als ik mijn been eerder om kon leggen en dan pas op het moment dat de wissel gesprongen moet worden deze met mijn binnenbeen aangeef lijkt me dat makkelijker.
Maar misschien is dat wel helemaal niet waar, en al zou het waar zijn, ik heb toch geen eners nodig Haha! Maar lijkt me leuk als hij dat kan.
Verder heb ik het hem idd zelf op deze manier geleerd en tot nu toe scoren we er goed mee, dus ben er echt wel tevreden over hoor.

Ik zat daar ook een tijd mee in de knoop: 3 tot 4 achter elkaar ging wel, maar daarna werd ik te traag en ging hij alleen maar sneller lopen, omdat ik de hulp verkeerd aangaf.
Tot op een dag: ineens had ik het door! In mijn geval moest ik mijn benen allebei iets naar achter leggen: ik zwaaide nog teveel van voren naar achter, waardoor de hulp en ook mijn zit te onrustig werden.

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:04

Jasmijn"]
[quote="UniferB schreef:
Changementen....vreselijke oefening GrandNix dus Haha!

Ik vind de wissels juist zo gaaf om te doen. (Al heeft het wel erg lang geduurd voor hij ze sprong zonder de dakplaten van de bak te bokken Scheve mond ), maar nu vind ik het zo leuk!!!
Ik doe ze soms ook stiekum om de 2, niet goed, want daar is hij nog niet aan toe en de kwaliteit van de wissels wordt er dan ook niet beter van, maar ja, je wilt wel eens wat he? Knipoog
De eners zijn me nog steeds niet gelukt.
Jesper blijft wel netjes wachten ik kan hem in de contra totaal naar binnen buigen zonder dat hij omspringt (hij wordt er niet blij van trouwens), maar zodra ik mijn been omleg springt hij een wissel, op het verleggen van mijn (nieuwe) buitenbeen dus, ipv op mijn nieuwe binnenbeen, maar ach we redden het ermee en dat het bij ons GrandNix werd was ik allang achter. Haha!
[/quote]

Nou wie weet ga ik het ook ooit nog leuk vinden. Moet zeggen dat het nu wel gaat. Meneer wordt niet zo heel erg heet meer...pffff. Mijn andere paard doet het gelukkig veel makkelijker, maar ook die wordt heet....zucht!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:56

De middengalop bij een E-B-E volte
Omdat Melano nog zo jong is vind ze het ook nog wel moeilijk om zich zelf in balans te houden en daarom is vaak die middengalop moeilijk voor haar. OP de lange zijde van de bak gaat het gewoon goed (ben ook altijd blij als ik zo'n proefje hebt) maar met een volte erbij wilt het nooit zo erg lukken..

Verder gewoon het netjes rijden..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:02

middendraf....
ze snapt het gewoon niet, ze gaat of keihard draven of galoperen....

dus we gaan maar verder met oefenen...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:32

Tyrza"]
[quote="Jasmijn schreef:
Ik denk altijd dat het daaraan ligt dat de eners mij niet lukken, ik heb gewoon niet genoeg tijd om mijn been om te leggen op precies het goede moment. Als ik mijn been eerder om kon leggen en dan pas op het moment dat de wissel gesprongen moet worden deze met mijn binnenbeen aangeef lijkt me dat makkelijker.
Maar misschien is dat wel helemaal niet waar, en al zou het waar zijn, ik heb toch geen eners nodig Haha! Maar lijkt me leuk als hij dat kan.
Verder heb ik het hem idd zelf op deze manier geleerd en tot nu toe scoren we er goed mee, dus ben er echt wel tevreden over hoor.

Ik zat daar ook een tijd mee in de knoop: 3 tot 4 achter elkaar ging wel, maar daarna werd ik te traag en ging hij alleen maar sneller lopen, omdat ik de hulp verkeerd aangaf.
Tot op een dag: ineens had ik het door! In mijn geval moest ik mijn benen allebei iets naar achter leggen: ik zwaaide nog teveel van voren naar achter, waardoor de hulp en ook mijn zit te onrustig werden.
[/quote]

Ik hoop dat het kwartje bij mij ook een keer valt. Tot om de twee gaat het goed maar dan...... Maar eerst maar weer eens een paard hebben die op dat niveau loopt op dit moment ben ik al gelukkig met een foutloze serie om de drie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:23

Kasmeria vindt achterwaarts gaan heel moeilijk.
Ikzelf heb meer problemen met de galop. Want zodra er maar iets gebeurt schiet ze onder me vandaan. Er hoeft bij wijze van spreken maar een vogeltje over te vliegen. Ze vindt galopperen gewoon ontzettend leuk, en dest te harder des te beter. Maar ja, dat is niet helemaal de bedoeling.....Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:12

De allermoeilijkste oefening die ik ken is achterwaarts met een tandem voor een 4-wielige wagen, echt bijna niet te doen

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:30

Tsjonge! Wissels, keertwendingen (kan daar alleen maar van dromen) en dan kom ik aanzetten:
Ik heb momenteel helaas met alles een probleem! Gewoon ontspannen draven lukt al niet, terwijl het een paar weken terug "vanzelf" ging. Ik zit zelf echt in een diepe krater wat het paardrijden betreft Huilen Het probleem ligt ook niet zozeer bij Mistral (al hoewel hij er dankbaar misbruik van maakt) maar meer bij mij.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:36

Katja schreef:
Ik hoop dat het kwartje bij mij ook een keer valt. Tot om de twee gaat het goed maar dan...... Maar eerst maar weer eens een paard hebben die op dat niveau loopt op dit moment ben ik al gelukkig met een foutloze serie om de drie.

Nogmaals, dat ik ze zo nu en dan om de 2 spring is echt niet omdat hij daar aan toe is, laat staan de eners, maar ik vind het zo'n gaaf gevoel, zeker als hij goed heet wordt en ze steeds groter gaat springen krijg ik er zo'n 'Red Bull' gevoel van. Haha!
Maar het gaat ten koste van de kwaliteit van de wissels, dus moet het alleen bij zo nu en dan spelen blijven, het zit dus absoluut niet in een training verwerkt.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:42

Vindt het erg moeilijk dat ze te diep gaat lopen om haar dan weer omhoog te rijden.
Zweten geblazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:21

sjakie schreef:
travers is bij ons echt bagger.

Bij mij ook, vooral rechtsom! Linksom gaat namelijk steeds beter.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:28

Ik vind het grappig om te lezen dat iedereen in een andere fase zit. De één vind een basisoefening nog erg moeilijk terwijl de ander de wissels zo lastig vindt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:37

Kitty schreef:
Ik vind het grappig om te lezen dat iedereen in een andere fase zit. De één vind een basisoefening nog erg moeilijk terwijl de ander de wissels zo lastig vindt.

Ach ja maar dat maakt het wel leuk op bokt!! De ene persoon is bezig de teugels goed vast te houden en de voltes mooi rond te rijden en de ander is bezig om de overgangen piaffe-passage beter te krijgen!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:29

Ik start met Eldina nog niet, maar in galop is ze het moeilijkst. Met name op de rechterhand.
Als ik begin met rijden wil ze in stap vaak moeilijk nageven. Ik stap haar meestal een minuut of 10 los, en draaf dan aan. In draf krijg ik haar er wel doorheen, en loopt ze lekker over de rug vwnw. Als ik dan weer ga stappen lukt het me in stap ook.
In de galop houd ze zich vast, gaat ze trekken, en probeert onder me weg te rennen. Op rechts wil ze vaak nog wel nageven, maar op links is t een ramp.
Maar dat komt nog wel denk ik, ik bedoel, het is al zo onwijs verbeterd sinds in haar heb. Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:35

Aangezien in de ring ik ineens spontaan alles moeilijk vind, en daarom besloten heb voorlopig niet meer te starten... Knipoog
We oefenen nu vooral draf-galop overgang, hij heeft de neiging even zijn koppie de lucht in te gooien bij de aansprong, en dan weer nagevelijk verder te gaan, maar ondertussen kan hij al super braaf nagevelijk aanspringen. Alleen meestal de eerste keren vergeet hij het even hoe het moet Knipoog
Verder stelling naar recht vind hij moeilijk, valt hij naar binnen....
En mijn vergeetachtige paardje vergeet soms spontaan wat de hulp wijken inhoudt...

HeinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:32

De galop. Met de wedstrijden rijd ik op een ex-draver namelijk Lachen
Zijgangen gaan daarentegen weer prima :S

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 02:41

Als ik hem eenmaal goed en lekker aan het werk heb heb ik nog moeite met middendraf, daar komt echt haast niks uit.
En de overgang galop-draf kan ik normaal nooit helemaal netjes rijden, maar op een een of andere manier op wedstrijd wel.