Pony verkopen valt vies tegen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:47

wij gingen eens een paard kopen en we mochten wel een keuring doen met de DA
maar wij mochten er niet bij zijn
jammer verkoop ging niet door

iloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:49

picassojava schreef:
wij gingen eens een paard kopen en we mochten wel een keuring doen met de DA
maar wij mochten er niet bij zijn
jammer verkoop ging niet door

Wat raar dat je een DA onderzoek mag laten doen, en er niet zelf bij mag zijn.... Nog nooit mee gemaakt,

DeSa

Re: Pony verkopen valt vies tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:52

Ik heb dit jaar 2 zwarte shetlanders verkocht. Hebben beide 3 maanden tekoop gestaan en zijn voor een spotprijs weggegaan. Heb nu alleen nog maar shetten staan die goed in de markt vallen. Krijg regelmatig de vraag of ik mijn veulen wil verkopen/ruilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:53

Goh, een topic uit 2009 :+
In elk geval eens iemand die de zoekfunctie heeft gebruikt, maar ik denk niet dat TS er nog veel aan heeft :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:56

iloveuu schreef:
Ik heb zelf ook een new forest d pony te koop. Die raak ik ook maar niet kwijt. Die staat nu een half jaar te koop. Komt nu toch wel een beetje haast bij. Er zijn 2 mensen geweest. De eerste mensen waren wel positief maar hebben een andere pony op proef gekregen. En de 2de mensen eerste keer heel positief. Wouden nog een keer komen proberen, maar dan met eigen zadel. Komen ze die dag eerst 1uur te laat. Zijn ze er eindelijk. Zeggen ze toch: ja, hij is toch wat te groot, dus we nemen hem niet :|. Weg tijd.....

Dus als iemand toch nog SERIEUS een pony wil... ;)

Misschien eens nagaan waarom je weinig reactie krijgt. Prijs te hoog voor wat de pony te bieden heeft, te doorsnee, weet niet of je werkt met een advertentie maar ook die kunnen veel doen. Als je maar van die halve foto's hebt zijn ze al niet aansprekend en dat is toch zeer belangrijk als je van plan bent om te gaan kijken. Of is de tekst in de advertentie onvolledig of te uitgebreid.

Nadeel is nu dat je in de winter zit, weinig mensen die nu een pony aanschaffen en vele die er een verkopen omdat de kosten toch te veel worden in de winter. Maar ik zou een kritisch kijken waarom het niet lukt. Dus je advertentie als je die hebt een onder de loep nemen.

JaeyJaey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:02

Ik heb op dit moment geen eigen paarden maar heb in het verleden gelukkig nooit zulke nare ervaringen gehad met kopers! Ik schrik wel van de ervaring van ts en een aantal andere reacties hier, ik zou hier als verkopende parij gauw kortemetten mee maken. Gelukkig beslis jij aan wie jij je paardje gunt, ik zou geduldig afwachten tot zich een JUISTE koper aandient. Alle paarden die ik heb verkocht zijn naar serieuze eigenaren verkocht met ervaring en die ook als het ware "verliefd" waren op paard/pony in kwestie. Als ik geen klik zou bespeuren en niet na de verkoop het paard zou mogen bezoeken zou ik ook niet tot de verkoop zijn overgegaan. Van de andere kant (als koper) heb ik wel schandalige praktijken meegemaakt. Er wordt glashard gelogen over gebreken en eenmaal heb ik pas na de verkoop bericht gekregen dat mijn nieuwe merrie drachtig was en heb ik de verkoper nadien nooit meer kunnen bereiken. Gelukkig was ik erg blij met deze merrie en het "verrassingkje" achteraf maar wel schrikbarend dat dit blijkbaar normale praktijken zijn voor zogenoemde "proffessionals".

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:11

Blijheid schreef:
Goh, een topic uit 2009 :+
In elk geval eens iemand die de zoekfunctie heeft gebruikt, maar ik denk niet dat TS er nog veel aan heeft :')

TS heeft er idd niets aan want deze is permanent geband!

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:47

Wij hadden ooit ook een c te koop,ruintje vosje nrps.
Mensen komen ik zag de bui al hangen,komt er zon hele familie mee,en zon rij instructeur.
Meisje kan pony niet aan begint te huilen vader lief gaat te keer,de hele buurt mocht het horen.
Na twee weken komen ze weer,ja zadel en alles erbij ,prijs is goed pony werd gekeurd pony van 16jaar.
Komt het begint die arogante kwast die rij instructeur,mja pony is toch te oud,ik geef je de helft en een kwart voor de pony.
Ik zei ja heel jammer maar dan blijft die mooi staan,later als nog verkocht voor veel minder,hoe dat kwam die pony sloeg even een paar paarden door het hek heen.
Een paar vlees wonden tja toen de handelaar gebeld en die heeft hem opgehaald,was ik er vanaf,kon ik echt niet voor zien.
Maar goed,ts vind het enorm erg dat die boer even op je pony wilde,wat een lui zijn dat. :\

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:58

@JJ,

Je wilt helaas niet weten wat je momenteel voor rare reactie's krijgt. Veel denken dat ze alles kunnen maken omdat ze markt op z'n gat ligt lijkt het wel. Heel veel zielige berichtjes van "heb geen geld" mail ik altijd terug "hoe wil je haar onderhouden dan"?
Ja ik wil haar wel hebben in bruikleen, maar ik betaal alleen de kale stalling de rest betaal jij.... Of van die biedingen van 150 euro....

En dan komen ze langs, lijken heel serieus. Pony is voor een 12 jarige meisje. Tja als jij van mening bent dat je dochter van 12 een 3.5 jarige pony aankan. Pony is wel goed zadelmak (alle gangen, stuur, rem alles gaat super hoor) maar moet gewoon nog verder worden door gereden. Geen enkel probleem volgens de moeder. Oke kom maar kijken dan....
Pony was wat fris dus wij haar eerst even rustig gelongeerd voordat hun er waren. Ze kwamen al eerder, maar ze wilde dat de pony nog een keer gelongeerd werdt, moest aan het halster.
Toen de instructrisch de pony voorrijden, alle gangen linksom en rechtsom moesten geshowd worden....
We hadden al aangegeven dat ze nog maar kort in het werk staat en na 20 tot 30 minuten werken gewoon op was. Dit kon je ook duidelijk aan haar zien. Toen moest dochterlief er nog even op. Maar pony lief haar kwartje was op dus deed niet wat het meisje wilde...
Toen kwam het hoge woord eruit bij de moeder, pony was niet voor de 12 jarige dochter maar voor haar 6 jarige dochter.... Maar ze twijfelde zei ze, pony was aan de ene kant te onervaren, en aan de andere kant te braaf voor een 3.5 jarige....
Nou bij twijfel niet doen zei ik, doei!
Je gaat toch geen 3.5 jarige pony kopen die nog moet worden door gereden voor een 6 jarige met bijna geen rijervaring....

Gelukkig gaat ze nu waarschijnlijk naar een super baasje, alleen jammer dat het aan de andere kant van het land is....

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:14

In de paardenhandel leer je de mensen goed kennen , en soms geeft dat een bittere nasmaak.....

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:46

Moderatoropmerking:
Even voor alle lieve bokkers die getemd hebben of nog willen gaan temmen: het reageren in oude topics is tegenwoordig toegestaan mits een topic gewoon weer leuk verder gaat. Dat is hier denk ik wel het geval, dus geen noodzaak voor een slotje. Allemaal bedankt voor het meedenken!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:25

Citaat:
Toen kwam het hoge woord eruit bij de moeder, pony was niet voor de 12 jarige dochter maar voor haar 6 jarige dochter.... Maar ze twijfelde zei ze, pony was aan de ene kant te onervaren, en aan de andere kant te braaf voor een 3.5 jarige.... Nou bij twijfel niet doen zei ik, doei! Je gaat toch geen 3.5 jarige pony kopen die nog moet worden door gereden voor een 6 jarige met bijna geen rijervaring....

Zag net deze advertentie op Marktplaats, zou het om dezelfde mensen gaan? Ik vind dit echt triest..

"mooie arabische volbloed zij is een maand geleden ingereden ze is bijna 3jaar we doen haar weg omdat ze eigenlijk voor ons dochtertje van 6 is maar daar is ze net wat te pittig en te snel voor dus ze heeft wel een goede ruiter nodig die haar ook kan corrigeren en laat zien wie de baas is verder is ze heel lief en een echte knuffelkont liever geen onzin biedingen het is een dier geen auto!!!" (en als je dan de foto's ziet!)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:09

Niqui schreef:
Citaat:
Toen kwam het hoge woord eruit bij de moeder, pony was niet voor de 12 jarige dochter maar voor haar 6 jarige dochter.... Maar ze twijfelde zei ze, pony was aan de ene kant te onervaren, en aan de andere kant te braaf voor een 3.5 jarige.... Nou bij twijfel niet doen zei ik, doei! Je gaat toch geen 3.5 jarige pony kopen die nog moet worden door gereden voor een 6 jarige met bijna geen rijervaring....

Zag net deze advertentie op Marktplaats, zou het om dezelfde mensen gaan? Ik vind dit echt triest..

"mooie arabische volbloed zij is een maand geleden ingereden ze is bijna 3jaar we doen haar weg omdat ze eigenlijk voor ons dochtertje van 6 is maar daar is ze net wat te pittig en te snel voor dus ze heeft wel een goede ruiter nodig die haar ook kan corrigeren en laat zien wie de baas is verder is ze heel lief en een echte knuffelkont liever geen onzin biedingen het is een dier geen auto!!!" (en als je dan de foto's ziet!)

Zou je mij de link via een pb willen sturen?