Toen ik van de pony's naar de paarden overstapte begon ik heel handig met een 3-jarige met veeeel bloed. Levi's kon gruwelijk goed bokken en daar heb ik wel nioet zo vaak naast gelegen... je wordt er op den duur wel heel handig van. Na Levi's kwam Nescio, die was op zich makkelijker uit te zitten maar zo'n brutale aap en zo gruwelijk snel dat hij me nog wel eens voor was. Knappe jongen die me na deze 2 'leermeesters' nog op de grond krijgt!
Aifa
Geplaatst: 25-04-03 14:16
Ik heb 8 jaar op de manege gereden en ben er daar ongeveer 6 a 7 keer afgevallen denk ik. Die manege knollen zijn best gemeen }> haha! Met hoog en fanatiek bokken had t paard waar ik toen op reed in ieder geval geen probleem
Van Raysa ben ik, in de 7 maanden dat ik haar nu heb, er 1x afgevallen *ook ik klop t af* want ik ga zo weer rijden Die keer dat ik er af viel vroor t, had ze een dag ervoor stil gestaan en dus energie teveel. Mn moeder zei langs de kant: "gaat goed he?" dus ik keek om en zei vrolijk terug: "ja ze loopt lekker"" Maar ik had mn hoofd nog niet terug kunnen draaien en hup lag zand te happen. Pff had niet eens door wat ze gedaan had! Ze was er dus in de hoek vandoor geschoten en ze deed de 'katapult-imitatie' --> hoofd tussen de benen, kont omhoog, en vliegen maaaar!
Sindsdien heb ik een veiligheidscap en heb ik er nog niet weer naast gelegen Achja ook t vallen is een onderdeel van t paardrijden
dutchy_
Geplaatst: 25-04-03 15:05
Ik val zo af en toe weleens van mijn paard. Ik heb mijn paardje nu 2 jaar en ik ben er nog maar **ben ook aan het afkloppen** 4 keer afgevallen. Dus dat valt nog mee. Ik ben ook een keer met mijn paard samen gevallen, dat was nog wel het meest pijnlijk. en mijn paardje was ook heel zielig, want die had een tand door zijn lip
xtostarlight
Geplaatst: 25-04-03 15:28
op de manege was ik nooit gevallen, maar toen ik op eigen pony's ging rijden, kon ik vliegen. Nou ja dat valt ook wel mee, maar ik viel regelmatig. Zelfs met proefrijden op een haflinger die mij niet zo aardig vond... toen was het boink. Van ukkie ben ik s afgepleurd (wel vaker) recht over z'n hoofd en ik trok zo z'n hoofdstel mee af. Haha daar lag ik met een pijne rug en een hoofdstel in m'n handen. Vorige zomer ben ik van Doris afgepleurt met een 'foute' singel, die losschoot toen meneer eruitnaaide en begon te bokken, en daar lag ik met zadel en al. Ik had kunnen blijven zitten, maar ja met een los zadel tussen je benen... van Starlight ben ik *klop klop* nog nooit afgevallen, maar ze is wel een keer te hard door de bocht gegaan en toen flikkerde ze om op mijn been. Ik lag langs haar met een pijn been en mevrouw kwam nie overeind. Dus ik verschoot echt wel. Gelukkig kwam ze overeind en ik, met blauw been, erachteraan. Ik was namelijk bang dat ze iets ergs had. Dat moet er ook dom hebben uitgezien maar ja.
KingMarco
Geplaatst: 25-04-03 15:34
Van mijn paard ben ik nog nooit gevallen. Deze heb ik zelf 2 jaar terug ingereden. Maar hiervoor heb ik 8 jaar op 2 rodeo paarden gereden en daar lagen zowel de staleigenaar als de instructie ook nogal eens naast en ik dus ook wel eens.
Mist
Geplaatst: 25-04-03 21:41
klop klop ! Van mijn arabiertje, die ik nu zo'n 19 jaar heb, val ik gemiddeld no 1x per jaar (dat was vroeger wel anders) voornamelijk als ze stil moet staan (kan ze niet tegen en begint een bok-capriool-steiger salvo) tegenwoordig kan ik ze goed uitzitten, het probleem is bij opstijgen. Voordat je je been erover hebt zit ze al in galop. Nu weet ik wat veel mensen gaan zeggen VOEDT DAT PAARD EENS OP, maar dat heb ik opgegeven. Mijn andere paard van 16 (wat zeker geen watje is) heb ik zelf ingereden en ben ik nog nooit van afgevallen (nogmaals klop klop- want die is 1.78cm hoog!) Verder heb ik heel mijn leven al veel verschillende paarden gereden (vooral omdat mensen mij bewonderden dat ik op mijn arabiertje kon blijven zitten) dus voornamelijk "probleem paarden" maar daar ben ik nooit vanaf gevallen. Eigenlijk alleen maar van mijn eigen monster
melodica
Geplaatst: 25-04-03 23:34
In mijn 9-jarige loopbaan ben ik in totaal 2 keer van en 1 keer met mijn paard gevallen, (dat telt toch zeker ook he: flinke galop en het paardje struikelt. Geen punt, teugels vast en zacht landen. Maar toen ging hij staan, het schatje van 1.80 cm. Gelijk mijn arm een centimeter of 10 langer. Dat voel ik nog als ik iets boven mijn hoofd moet pakken). De enige reden dat ik zo weinig val is dat ik erg voorzichtig moet zijn met mijn oude knoken.
nescio
Geplaatst: 26-04-03 00:29
Ach ik val ook wel eens hoor nescio kan soms erg achterlijk doen
Pril
Geplaatst: 26-04-03 05:12
Ik val bijna nooit maar als ik val, dan val ik ook hard. Dat zijn dan de keren dat je met paard en al onderuit gaat, of achterover slaat met je paard. Niet leuk als je 600 kilo op je benen krijgt. De laatste keer dat ik echt hard gevallen ben is alweer 2 jaar geleden. Het paard bokte heel onverwacht en gemeen en ik ging echt met zo'n megaboog door de lucht en landde op m'n kop, bam knock out (m'n cappie had me weer eens het leven gered, want er zat een deuk in van de rots waar ik op landde). Tegenwoordig heb ik superglue onder m'n kont
Fitzroy
Geplaatst: 26-04-03 09:07
Van Fitz ben ik al 4 x afgevallen, 2 x met springen en 2 x vanwege kabouters die opeens op zijn weg kwamen en dan is meneer echt gruwelijk snel.
Daarvoor ben ik 15 jaar geen zandhapper geweest.
Arno24
Geplaatst: 26-04-03 16:00
Fitzroy schreef:
... 2 x vanwege kabouters die opeens op zijn weg kwamen en dan ...
Last van kabouters? Ik had er gisteren 1 in de hoek zitten Kalisto maakte in ieder geval hele rare bewegingen als ik door de hoek wilde en hield de hoek dan ook heel goed in de gaten
Danijelle
Geplaatst: 27-04-03 09:55
Ik ben wel een paar keer gevallen. Een keer met springen en een keer in een proef, want het paardje was eigenlijk te onervaren *lekker he, en daar reed ik dan op (was een manege paard)*. Volgens mij ben ik niet meer dan 5 keer gevallen. Sinds ik weer ben gaan rijden vorig jaar, ben ik helemaal niet gevallen *afklop*. Maar je weet wat ze zeggen: en goede ruiter is wel een keer van zijn paard afgevallen...
Danijelle
Geplaatst: 27-04-03 10:01
Ireentjuh schreef:
ik vloog er ook op nogal kunstige manieren vanaf (salto'tje of ik kwam gewoon recht op mn voeten terecht )
So hey, cool Krijg je naast paardrijles ook nog eens les in turnen
Mariska15
Geplaatst: 27-04-03 11:13
oooh niet te tellen denk ik! ik rijd nog maar ruim 2 jaar en heb over precies 1 maand mijn paard 1 jaar, en ik ben er echt al zo vaak afgevallen in ieder geval over de 10 keer. Op de manege maar 1 keer. Maar mijn paard is erg jolig altijd vandaar ook wel een beertje hoor.
Sofionna
Geplaatst: 27-04-03 12:15
net springen val ik er altijd wel af En in het begin, toen we nog op Peer en Ginger reden, vielen we er soms ook wel af (alsof dat pijn doet ). Dan waren we bijv. in galop en dan gaan ze opeens gras zitten eten tjah... daar ga je dan....
spokey
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 16:23
Vandaag er weer afgevallen Het begint nu toch wel vaker voor te komen. Ik had vandaag een o.l wedstrijd. Op het inrijterrein werd het meneer even te veel. Een paar bokjes en daar lag ik. Hij er in een galopje vandoor dwars door de bak waar 5 andere mensen rustig een proefje aan het rijden waren . En ik er rennend achteraan: Webster kom dan, Webster .
Larish
Geplaatst: 27-04-03 17:12
Ik val er eigenlijk nooit af ik ben er in mijn hele paardrij leven nog maar 4X vanaf gevallen toen was ik nog zo en beginnertje op een te wild paard
Rinske
Geplaatst: 27-04-03 17:25
Ik ben maar 1 keer van Nicole afgevallen, wil het graag daarbij houden
DaphneL
Geplaatst: 27-04-03 19:15
In de manege-lessen ben ik er al oneindig vaak afgevallen, vooral de eerste 4 jaar van m'n rijlessen Stapte als klein opdondertje op alle paarden van de manege, maakte niet uit wat ze deden.. (Heb ook op elk paard wat op die manege stond wel gereden, behalve de hengsten ) De jaren daarna alleen van paarden die heel erg gek deden (voor een manege-paard dan) Van Rocky ben ik nog nooit afgevallen (kan nu wel zeggen wat er dinsdag in de les gaat gebeuren *boem* daar zal ik dan wel liggen ) Wel een keer bijna toen hij schrok (tsja, dan laat hij niet merken dat hij gaat bokken of omspringt) En vandaag nog bijna met Rocky en al gevallen, ga even in de bak rijden, die lag er niet helemaal goed bij door de regen, maarja, heb het weleens erger gezien. Wil ik aandraven, hij zet 2 passen en toen lag ie op z'n knieën.. Het was dat ik niet eerder was aangedraafd, als ik daar op snelheid langs was gegaan denk ik dat we idd samen op de grond hadden gelegen.