Wie betaalt jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovesAngelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 07:53

Ik betaal het zelf,
Ik heb mijn paard ook van mijn eigen centjes moeten kopen..
En de rest ook.
Op zijn tijd betalen mijn ouders wel eens de hoefsmid.
Maar voor hooi & stro, en rijdekjes etc.
Moet ik toch echt zelf werken.

Anoniem

Re: Wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 07:59

Ik betaal alles zelf. Al jaren eigenlijk.
Ben 20, studeer en werk daarnaast. Heb twee paarden, waarvan ik één gekregen heb van mijn ouders, de tweede zelf gekocht.

Mocht ik er echt niet uit komen betalen mijn ouders de rekeningen. Maar dat is tot nu toe ondanks de DArekeningen e.d. niet voor gekomen. En dat wil ik eigenlijk graag zou houden.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:02

M'n 2 paarden staan aan huis, dus voor stalling enzo heb ik geen kosten. Voer wordt door m'n ouders betaalt, ook de noodzakelijke dingen betalen zij groot en deels. Maar toen ik nieuw dressuurzadel en hoofdstel wilde (wat niet persee noodzakelijk was), heb ik die zelf betaald

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:03

Mijn ouders hebben hem betaald.. en toen hij aan huis stond betaalde ik ook niets.
Toen ik op mezelf ben gaan wonen heb ik mijn paardje meegenomen. Eerst hebben mijn ouders mij nog gesponsoord.. maar nu doe ik alles zelf :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:06

Mijn baas :Y) Die betaald elke maand mijn loon uit :D

Ik betaal gewoon alles zelf, kost zeker een hoop geld 2 paarden maar goed welke hobby is niet duur tegenwoordig?

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:06

Mijn ouder betalen de dingen die echt nodig zijn en wat losse dingen (stalling, zadel, hoofdstel, hoefsmid, dieren arts, voer, longeerlijn, longeersingel, les, voor mn 3 shetten eczeemdekens enz. )

Ik betaal de rest (dekjes, peesjes, snoepjes, strikjes/elastiekjes voor wedstrijd, ledervet, dekens (behalve de eczeemdekens), slofteugel, halsters/touwen enz.)

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:11

Ik wilde ook al zo lang een paard dus toen ik werk had ben ik gaan sparen en inmiddels heb ik mijn paardje nu bijna 2 jaar en betaal alles zelf, inclusief trailer en wedstrijden enzo. Maar papa rijd wel altijd voor de wedstrijden en mijn vriend rijd regelmatig mee naar stal.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:12

Owh ik schaam me diep :o ben dus echt verwend hihi ;) mijn opa en oma betalen al jaren de huur van mijn paard ( 120 p/m) rest van de bijkomende kosten betaal ik wel zelf. Dit is eigenlijk van vroeger uit, toen ik 9 was mocht ik van hun op paardrijden dit hebben ze altijd betaald en toen op een gegeven moment sprake was van een eigen paard zijn ze dit gaan betalen ipv de lessen op de manege, ik ben nu 25, woon samen en kan het zelf makkelijk betalen maar mijn opa en oma doen dit met liefde voor me.
Ben er natuurlijk wel heel blij mee :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:15

Ik betaal mijn beide paarden zelf en de rest wat er bij komt kijken. Alleen de verzekering betaal ik nog niet zelf.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:21

mijn moeder betaald allebei mijn paarden :o

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:31

'mijn' paarden zijn eigendom van mijn vader. Hij betaalt de ook de vaste kosten als strooisel, voer, hoefsmid en DA. Alle overige als dekens, harnachement, lessen, wedstrijden betaal ik zelf.
Gelukkig hebben we de mogelijkheid om de paarden aan huis te stallen, heerlijk :o

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:38

Ik betaal mijn paard helemaal zelf. Vind dat ook fijn :).

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:42

Ik heb maar een uitkering jammer genoeg en omdat ik invalide ben kan ik niet werken. dus deel ik de kosten met mijn paps.. de stalling doen we door de helft en de DA kosten en wormen kuren betaal ik zelf.. de hoefsmid doe ik 50/50 met mijn verzorgster

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:53

Stalling (supergoedkoop) 125 €, ze mesten uit, ze zetten haar buiten en halen haar binnen, ze geven haar eten, ik moet alleen knuffelen en rijden :') betalen mijn ouders.
Verdere kosten, DA en hoefsmid en accecoires moet ik zelf betalen.
Ik ben ook nog maar 14, dusja.. :)

Wiannaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:57

Ik betaal alles zelf, aangezien nog niemand heeft aangeboden het voor me te betalen hihi :D !

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:00

Mijn ouders betaalden mijn pony, spullen en stalling ed.
De meeste spullen heb ik naderhand wel zelf gekocht, maar gewoon de standaard dingen.
Mijn paard betalen me ouders ook, en de stalling.
Ik betaal de helft van het paard, en alle spullen.

Ik mag echt niet klagen, en dat doe ik ook niet. :)

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:50

Mn moeder betaald alles,
ik verdien nog (lang) niet genoeg voor de stalling :)

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:52

Ik betaal alles voor mijn paard zelf, hoefsmid, stalling, les, DA en daarnaast natuurlijk al mijn hebbedingetjes er omheen natuurlijk (dekjes, dekens, hoofdstellen, etc). Ik ben 19 jaar, student en werk voor 1.5 dag in de week bij een optiek zaak. Het is aanpoten, maar ik doe het met alle liefde! Mijn paard is mijn alles!!!

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:58

Ik heb mijn paard zelf gekocht en moet hem ook zelf onderhouden :D

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:07

Ik betaal alles zelf! mijn ouders hebben nooit voor mijn paard hoeven te betalen. Enkel eens wat spullen gekregen toen ik nog verzorgde 10 jaar geleden.

Ik werk er hard voor. Ik ben een fulltimer in het speciaal onderwijs. En ben werkzaam als onderwijs assistent. Ik doe nu de Pabo-top naast mijn werk. Ik heb wel een relatie en samen een koophuis. Er gaan dus ook kosten naar vaste lasten en auto's.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:09

Nou, mn moeder heeft voor een tijdje terug gezegt dat ik mn eigen pony of paard mag als ik zelf de stalling ga betalen, de rest van de kosten betalen hun.
Spullen zoals; dressuur zadel,hoofdstel,sjabrakken enzo heb ik allemaal al, aangezien ik een leaspaard heb. En het toch wel fijn vond als ik mn eigen spullen zou hebben.

Nu zijn de kosten voor stalling op de manege bij mij in de buurt voor een pony 145,00 en voor een paard 200,00 incl voer etc.
Nu maar opzoek gaan naar een bijbaantje, ik loop alleen post en dat verschilt per maand wat ik verdien.
Heb al een leuke pony gezien :D

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:12

Marisjuuuuuh schreef:
de rest van de kosten betalen hun.
Spullen zoals; dressuur zadel,hoofdstel,sjabrakken enzo heb ik allemaal al, aangezien ik een leaspaard heb. En het toch wel fijn vond als ik mn eigen spullen zou hebben.

Misschien past dat zadel wel helemaal niet op een ander paard. Dus ik zal er niet van uit gaan als ik jouw was dat je die kosten niet hoeft te maken.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:12

Marisjuuuuuh schreef:
Nou, mn moeder heeft voor een tijdje terug gezegt dat ik mn eigen pony of paard mag als ik zelf de stalling ga betalen, de rest van de kosten betalen hun.

Nu zijn de kosten voor stalling op de manege bij mij in de buurt voor een pony 145,00 en voor een paard 200,00 incl voer etc.
En dan heb ik 2 binnenbakken tot mijn beschikking, 1 is 60x30 en de ander ?
Ook nog een buitenbak van 60x30 en nog een paar kleine bakjes om je paard eventueel los te gooien als je gaat mesten.
Ohja, en nog een longeercirkel
Nu maar opzoek gaan naar een bijbaantje, ik loop alleen post en dat verschilt per maand wat ik verdien.
Heb al een leuke pony gezien :D

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:13

Ehm... het is wel duidelijk hoor...

Als je wilt wijzigen dan moet je op wijzigen klikken en niet op "quote".
Laatst bijgewerkt door oh_oh op 21-08-09 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:13

Saskiab; Ik was vergeten te zeggen dat ik een wintec 500 dressuurzadel heb, en dus de bomen kunt verwisselen.