wanneer ben je een pennymeisje en wanneer niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:16

Ireentjuh schreef:
ik mn fiets had een springtouw (teugels Haha!),

o, wat erg, hahahahaha!....................... dat had ik ook.....
Ik was vroeger ook een pennymeisje.. Bloos ik vond paarden ook zielig, maar mezelf ook, omdat ik geen pony mocht, hihihihi!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:30

sanne83 schreef:
vond het vroeger ook altijd zielig als een paard een mep krijgt of mensen met sporen rijden, maar dat vind ik nog steeds!!!

Vroeger vond ik dat ook, nu totaal niet meer, ons goed recht, als een paard mij bijt, dan 'bijt'(mep) ik hem terug! Zo gebeurt dat toch ook in een kudde? En waarvoor denk je dat sporen dienen? Om je hulpen te verfijnen, of als je paard even niet op kuitdruk reageert, kan je even een klein prikje geven.
Zielig noem ik toch wel anders!(en maar blijven kloppen met die benen!)

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:38

hahaha wat een reacties op die sporen. Het gaat mij er om dat als ik op mijn stal kijk, gewoon een normale stal, waar iedereen een beetje loopt te dressuren, zoveel mensen met sporen rijden terwijl ze de"basics"nog lang niet onder de knie hebben. sporen als absolute verfijning voor je been, vind ik ok, dat voelt voor het paard hetzelfde en jij hoeft je been niet te verplaatsen, maar ik denk dat 99% van de mensen die met sporen rijdt, eerst maar eens hun paarden aan het been moeten maken, en dus totaal geen sporen zouden moeten gebruiken. Moet je de benen van de meesten eens zien bewegen.....

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:41

nog even over mijn berichtje, ik vind een zweep inderdaad zielig, maar dat zegt niet dat ik m'n paard geen ontzettend harde lel geef als hij me bijt. Ik vind niet dat ik het recht heb om hem pijn te doen, maar als hij mij wel pijn wil doen, mag je je natuurlijk verdedigen. ik ben dan wel meer voor het blokken van het bijten EN als je paard jou bijt denk ik dat de relatie tussen jou en je paard niet echt goed is....dan kun je beter daar wat aan doen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:49

Mijn ex bijrijdster was een 25 jarig Penny meisje... Alles was zielig... als ik af en toe met sporen ging rijden was zielig.. als ik Omar een zweetdeken omdeed was ook zielig en niet nodig volgens haar want in de natuur hebben paarden ook geen deken om Mijn paard heeft geen wintervacht en staat te rillen van de kou zonder deken. Longeren met bijzet was dierenbeulerij want dat was onnatuurlijk.. tsja een zadel op zijn rug is toch ook niet volgens de natuur Verward Zucht... een pennymeisje Haha! En ja ze was gek op galoperen en heeft mijn paard geleerd in rengalop door de bak te gaan en als hij bokte was ze helemaal happy... Lips are sealed Mijn paard steigerde nooit en ze heeft het hem bijna afgeleerd maar stopte gelukkig op tijd toen ik er ook al mee wilde stoppen omdat ze vond dat we niet op 1 lijn zaten *LOL* dat kun je wel zeggen ja Knipoog

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:27

Mensenmensenmensen jullie zijn GEWELDIG... Ik heb hier compleet onder tafel gelegen van het lachen om jullie verhalen. Tong uitsteken
Werelds zo'n topic... mogen dr van mij VEEL meer van komen *LOL*
Whoei.. ff afkoelen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:48

boemel schreef:
Penny-meisjes zijn meisjes die niet realistisch over een paard denken.

Ik denk als deze definitie gehandhaafd blijft het grootste gedeelte van bokt onder de Pennymeisjes valt. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:49

alleen heeft de 1 een andere realistische mening als de ander Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:56

Een andere mening misschien, maar of het ook realistisch is Knipoog?
Denk aan je paard verkopen bv., omdat hij/zij zo'n goed tehuis heeft bij jou, net alsof ie dat ergens anders niet zou kunnen krijgen?

Indies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:58

RoCKyLoVE schreef:
oow..
Ik ging altijd met een vriendin voor op het gras veld spelen..
En dan hadde we allebei een cafe..
EN dan onder mijn cafe was een binnen bak enz..
En dan ging ik altijd rondjes rijden en paarden uit de stal halen enz..

We konden toen wel goed les geven he Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:59

Het zeggen tegen anderen dat ze penny achtig zijn omdat ze vinden dat elk paard elke dag toch even buiten moet kunnen, in heel NL, of dat anders geen paarden houden juist realistich gevonden word. Knipoog

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:13

ik heb zelfs IN de penny gestaan Haha! hihihi met een foto van mijn toenmalige pony Haha! en trots dat ik was, iedereen moest de penny kopen...ff kijken of ik hem nog heb Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:23

Oh oh nu moet ik er eigelijk ook wel voor uit komen. Er heeft een reportage over de shire in de penny gestaan, met geloof ik 3 foto's van mij erbij. De pennyclub ofzo? of de pennyplus? Ik weet het niet meer, schaam me diep....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:19

Ik vind dat een pennymeisje een term is dat door bokt verzonnen is... en dat gebruikt word om in de ogen van de bokkers de irritante kindjes aan te duiden...

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 06:40

Lijkt me sterk dat de term pennymeisje door bokt is verzonnen. Ik gebruikte hem nl. al voordat ik uberhaubt van bokt had gehoord Haha!

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:51

Jordy schreef:
Euhmmm ik ging altijd smiddags in m'n paardrijbroek naar school Clown omdat ik dan daarna gelijk doorging naar m'n verzorgpony..*schaam*
Maar verder was ik niet echt een pennymeisje..ging wel elke dag naar m'n verozrgpony,maar het was niet zo dat ik alles zielig vondt enz....

hoe herkenbaar Bloos *schaam schaam*

correctie: leasepony Knipoog

en dan nog in de zomer met paardrijbroek, cap rijlaarzen zweep en poetsbak mee in de klas! Haha!

En dat is pas 3 jaar geleden, ik schaam me zo Bloos

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:12

nou van die meisjes die denken dat ze alleeeeee wilde hengsten kunnen temmen Knipoog en denken dat ze heeeel veel ervraing hebben want ze lezen tenslotte iedere week de penny en gaan zelfs 1x in de week naar dé rijles.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:35

Mikju schreef:
_/-\o_ Mensenmensenmensen jullie zijn GEWELDIG... Ik heb hier compleet onder tafel gelegen van het lachen om jullie verhalen. Tong uitsteken
Werelds zo'n topic... mogen dr van mij VEEL meer van komen *LOL*
Whoei.. ff afkoelen

ikke ook, vooral die van met de zweep de fiets in mekaar timmeren. Echt goed. en om 'poetservaring' moet ik ook altijd even lachen. m'n buurjongen van 3 heeft al 'poetservaring' dus of het zo moeilijk is...

ik moet toegeven dat ik zelf ook wel zwaar pennymeisje was.
*Ik had 2 ezeltjes, waar we(ik+vriendin) op reden en deden alsof we een soort anky's waren.
*de wei was tevens geschikt als manege, met bak en heel veel stallen
*vriendins zolder was uitgerust met stallen binnenbak etc.
*de schommel kreeg een bankkussen op, daar ging een singel omheen en rijden maar. (gelachen dat ze hebben) rekstok met kussen was moeilijker en dat was dus de hengst
*penny was (natuurlijk) ONS blad
*brieven naar penny schrijven en heel beledigt als we geen brieven terug kregen
*vragen of we paarden mochten borstelen
*met rijbroek naar school (vriendin deed dat wel vaker, maar ons mam vond het achterlijk dus op m'n verjaardag...)
*overal paarden tekenen

ik heb trouwes laatst een zeer goede daad gedaan voor een lief klein pennymeisje. Ik reed door het bos en toen kwam ik bij de parkeerplaats van het joe mann(bos in de buurt) waar zo'n pennykind stond die vroeg of ze m moch aaien. dus heb ik haar er even op laten zitten. lief he?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 15:38

xtostarlight schreef:

ikke ook, vooral die van met de zweep de fiets in mekaar timmeren. Echt goed. en om 'poetservaring' moet ik ook altijd even lachen. m'n buurjongen van 3 heeft al 'poetservaring' dus of het zo moeilijk is...

Jullie timmerden je fiets altijd in elkaar met de zweep, deden jullie dat dan ook met een echte pony? Haha!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:42

nee, ik ging niet met de zweep m'n fiets bewerken (daar moest ik om lachen) zeker geen paarden. Ik rijd nog steeds nooit met zweep, het is dat het vroeger op de manege moest. maar ik heb er echt een hekel aan. Meestal rijd ik ook zonder sporen, starlight luistert goed.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:42

Malabarista"]
[quote="Mientjeuh schreef:
Ik was 5 jaar geleden NOG erger!
Ik had van een klein speelgoedstrijkplankje (!) m'n lievelingpony gemaakt!
Stap 1: neem het hoofd van een stokpaard met nog een korte stok eraan
Stap 2: steek die in het rooster van de plank (waar het strijkijzer op moet)
Klaar is Kees!
Ik had dan tussen 2 kasten allemaal papiersnippers gelegd (Stro Tong uitsteken ) en dan een deur van karton gemaakt. Van een grote doos had ik een trailer gemaakt. Voor m'n 'paardje' (soms noemde ze Bingo en soms Vedette Tong uitsteken ) maakt ik dan dekens met haar naam op, zadels, bandages, ...
Het is wel leuk om ermee te spelen met je neefjes en nichtjes omdat die zo licht zijn dat ze erop kunnen zitten!
Misschien een tip voor de moeders wiens kinderen zot zijn op paarden en een eigen paard willen Haha!

Sorry maar als ouder zou ik mn kind dan toch echt een pony geven.. al is het maar een shetje... Als je kindje zo wanhopig wordt Haha! Ik vind het altijd zielig voor die meisjes als ze geen paardje krijgen... of als ze zelfs niet op een manege mogen rijden maar op balletles moeten van hun moeder bijvoorbeeld
[/quote]
Ik ben dus zielig ...

denhaag203

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 09:22

van die kindjes die dat blad leest de paardenfan, en dan je eigen stal bouwen.. en dan die reclame! als jeblieft kap ermee

ik was vroeger een beetje pennymeisje, maar toen was ik wel 7/8 jaar...
-vriendin en ik helemaal rondrijden en vragen als er ergens een paard stond mag ik uw paard verzorgen..? 2 van die hele kleine meisjes die vragen of ze een haflinger mogen verzorgen Tong uitsteken
- was 1x in me rijkleding naar school geweest
- ik moet trouwens nog steeds met cap naar dreik rijden maar die doe ik dan onopvallen in me eastpakkie Haha!
- had vroeger als tijd zo'n stoffe paard zo'n kleintjes en dan ging ik van zak doekjes bandages en dekens en shabrakje maken
- op me vader altijd een kussen doen en dan met touwen aanspannen en beugels maken Clown
-altijd vragen of ik een paard mocht poesten.
-de hele dag zoet zijn op de manege.. (lukt me nu niet meer)

en kom ze vaak genoeg ook tegen!
-ben je lekker aan het rijden hoor je opeens iemand vragen mag ik hem aaien? dan antwoord ik altijd Nee, hij bijt }>
-mag ik je shetlander verzorgen? maar ik heb geen shet? echt wel daar in het land "bedoelde ze dreik mee"
-mag ik hem poetsen?

krijg nachtmerrie's van!..

ze zijn zo stront irritant Boos!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:31

haha als ik dit lees haha echt mepte ook altijd mijn jassenbeschermer op mijn fiets naar de ....
en ik wou altijd met mijn zus met de paardjes spelen enzo echt erg haha

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:57

Citaat:
van die meisjes die uit hun dak gaan als je een paard trug schopt, als dat paard jou ook schopt,

haha moet je dan lief gaan praten tegen dat paard?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:17

ja natuurlijk, en vooral goed gaan staan zodat je er nog een schup bij krijgt!!!