Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heb bij de eerste gewoon veel geluk gehad dat ze een zeer meewerkend karakter had en dat alles eigenlijk zo goed als vanzelf ging.
) Splash_ schreef:Je rij-ervaring zegt helemaal niks, het gaat om de begeleiding die je krijgt bij een jong paard.
Een Z ruiter kan net zo goed een jong paard verpesten als er geen ervaring is met jonge paarden, of daarin begeleiding ontbreekt.
Splash_ schreef:Dat wel, maar ik bedoel meer te zeggen dat je het niet kan aangeven of je nu een B / L of Z-ruiter bentEen Z ruiter kan net zo goed een jong paard verpesten als er geen ervaring is met jonge paarden, of daarin begeleiding ontbreekt.
Het blijft moeilijk, jonge paarden! Gelukkig leer ik van mijn smurf, en hij van mij. Zo leren we samen en hebben we het naar ons zin
Ik heb er heel veel van geleerd, maar of ik als ruiter nu altijd zo'n fijne ruiter voor mijn eerste pony en paard ben geweest vraag ik mij af. De paarden die daarna kwamen ging het opleiden al weer een stuk sneller en makkelijker....
heb maar gezegd dat ze de komende twee weken zelf even mag uitzoeken hoe en wat ze doet. Ik heb er ff geen zin meer in zo...
. Ik ben zelf als klein meisje in het diepe gegooit om te leren zwemmen (tja ouders die niet veel van paarden weten). Kreeg een draak als eerste pony en begon op een manege waar ze geen les konden geven. Door jaren ben ik beter en slimmer geworden. Doordat ik altijd ''stoute'' paarden gewent was en niet vlug meer viel en overal op durfde te klimmen kreeg ik dus al vlug jonge paarden onder het zadel. In het begin klopte het van geen kanten. Geen begeleiding nog net een afgemaakte wei en zoek het maar uit
. Tegenwoordig ben ik wel slimmer en kan ik netjes paarden en pony's africhten. Eveneens voor andere mensen (en ik krijg er geen een terug gestuurd
).
Maar je zult t vast goed doen