Fietsen met je paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:42

Het gaat op de een of andere manier altijd fout bij de doodbrave goedzakken die mensen door en door denken te kennen... Een paard is en blijft een schrikachtig vluchtdier dat voor iets dat jij niet eens kan zien plotseling anders kan reageren dan je gewend bent en dan zit jij daar met een paniekend paard op je dunne wieltjes te balanceren...

Fietsen met paard is levensgevaarlijk voor zowel paard als ruiter/ fietser, onder elke omstandigheid!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:48

mick75 schreef:
Fietsen met paard is levensgevaarlijk voor zowel paard als ruiter/ fietser, onder elke omstandigheid!

Valt wel mee hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:49

Janike schreef:
Ik vind dat zeer onverantwoord. Je hebt geen volledige controle over je paard.

Heb je dat ooit wel dan? ;)

Paarden zijn altijd sterker dan mensen, volledige controle heb je nooit.

Ik fiets wel eens met mijn paard. Het risico dat er iets mis gaat is wellicht wat groter dan wanneer ik naast haar loop, maar ik denk dat iedereen voor zichzelf en zijn/haar paard uit moet maken wat nog verantwoord is. Ieders goed recht om fietsen met een paard gevaarlijk te vinden, iemand anders vind bv. military weer gevaarlijk.

Waar het op neerkomt is dat je te maken hebt met een levend wezen, en dan ook nog eens een vluchtdier dat erg sterk is. Dat is iets om rekening mee te houden, maar als je van alles gaat laten omdat het wel eens gevaarlijk kan zijn blijft er bar weinig over om te doen met paarden. ;)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:51

Met mijn paarden fiets ik niet, maar met m'n shettie wel. Die heeft respect voor mijn fiets omdat de fiets groter is en heel gevaarlijk (heb em een keer z'n hoofd laten stoten aan mijn stuur). Verder ga ik alleen fietsen met een paard wat netjes aan de hand staat en op stem reageerd. Nooooit met een vreemd paard, en mijn voorkeur gaat uit naar zo klein mogelijk zodat ik het overzicht kan houden...
Wel erg leuk hoor, samen op pad met de fiets...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:13

Ik fiets een peer keer per week met mijn pony, vooral in galop vind hij heerlijk :+: .
Ik heb wel altijd een lange zweep bij me in de hand waar ik hem mee vast heb zodat ik hem wel gewoon bij kan sturen. Even de zweep tegen hem aan leggen en hij gaat opzij. De berm in sturen reageerd hij al gewoon op "in de berm" dan gaat hij daar al netjes vanzelf lopen :D . Zweep is ook handig om even snel makkelijk te belonen, kan niet altijd even met mijn hand kriebelen dus dan met het uitstekende stukje van het handsvat even een belonende kriebel geven := .
Met een ander paard zal ik het niet snel doen, maar ik heb dit rustig opgebouwd en ik weet bij hem precies wat ik wel en niet kan doen en verwachten.

Maar ik vind het echt de ideale manier om hem beweging te geven en de vrijheid die hij naast de fiets heeft vind hij geweldig :) (in mijn profiel staat een foto van ons tijdens het fietsen, dat bekkie van hem zegt eigenlijk al genoeg :+: )

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:09

Welshcobfan schreef:
Ik denk aan mijzelf en mijn pony: zelfs op een afgesloten stuk zal ik er nooit naast fietsen. Paard kan van de meest l*llige dingen schrikken en op de fiets kun je niet zo snel opzij stappen.

ik sluit me daarbij aan zou het ook eng vinden

vla_flipje

Re: Fietsen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:37

ik zal ook nooit gaan fietsen met me paard echt gevaarlijk als het paard er vandoor gaat kunnen lelijke dingen gebeuren.