de naam van je paard veranderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:22

Ik vind dat je een naam wel kunt veranderen ja, iets wat erop lijkt ofzo. Mijn paard heet Umbri en ik noem haar Zwartje, omdat ik Umbri niet mooi vind en het roept minder prettig.

Edit: Bericht TS niet goed gelezen
Laatst bijgewerkt door xMK op 15-08-09 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:24

mijn paard heet op papier Life is life.... omdat dat nogal moeilijk roept als hij in de wei staat heet hij op stal rascal.... maar heb het op papier niet laten veranderen

DaphneGraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:25

Mijn pony heette Pinot Gris du Wonderland (grijze druif uit wonderland) de oude eigenaren hadden dat al veranderd in Curly.
Het paard wat ik daarna kocht heette Kristiene (kwam uit de ieni-stam) heb ik omgedoopt naar Kissmad.

Maar ook niet op papier hoor.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:29

dijonty schreef:
Ik zou hem niet veranderen een naam is een naam en zo heet ie wanneer je hem echt wilt veranderen zou ik toch een naam kiezen die er op lijkt en het zelfde klinkt

mijn idee, wij hebben laatst een hond gekocht die heette zowra, en we konden het gewoon totaal niet uitspreken, echt een tong-in-de-knoop naam. werdt dus sahra en dat herkende ze vrijwel gelijk.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:38

is toch niet altijd helemaal waar.
vaak krijgen kinderen 1 of meerdere doopnamen en word er toch een andere roepnaam gegeven.
lupicor schreef:
Een paard krijgt een naam bij de geboorte net als de mens, deze verander je ook niet zomaar dus waarom dan wel bij een dier... tevens het brengt ongeluk...

bora

Re: de naam van je paard veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:10

Die van mij heet op papier Suzy-tettie maar haar roepnaam is Jona. Op papier is ze wel als Suzy-tettie blijven staan.

Sa_n_n_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:23

Ik vind dat het paard zijn naam moet houden die hij gekregen heeft bij zijn geboorte. Ik vind wel dat je zijn roepnaam kan veranderen, het moet niet te lastig worden met hem roepen uit de wei ofzo ;)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:25

Ik zou een stamboek naam niet op het papier laten veranderen. Een roepnaam verander ik wel als ik de naam die het dier heeft niet mooi vind. Er verandert zoveel voor je paard, een andere stal, ander voer, andere soortgenoten, ander mens met een andere stem, zou hij dan nog zoveel waarde aan zijn naam hechten? Ik denk dat alle andere veranderingen groter zijn dan de vreemde stem die een andere naam roept. Ik vind het overigens wel makkelijker om de naam van een jong dier te veranderen als van bijv een paard dat 10 jaar in de manege door heel veel verschillende mensen bij die betreffende naam genoemd is. Ik denk dat een paard zijn naam dan wel beter kent.

Jauke heette overigens toen ik hem kocht Pim, en dat vond ik dus echt niets. Gelukkig was 'ie nog niet gechipt, dus kon zijn nieuwe naam mooi in zijn paspoort gezet worden :)

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:38

Mijn paard zijn stamboeknaam is Absint. -O-
Bah, dat vond ik echt vreselijk.
Dus ik heb hem vanaf de dag dat hij bij mij op stal staat Ferero genoemd.
Maar ach, hij heeft nu alweer zoveel bijnamen op stal:
Ferry, Fred, Freddy, Ferrari.

Mochten we ooit wedstrijden gaan rijden zit ik nog te twijfelen wat zijn sportnaam zal worden.
Of Ferero of een andere aparte naam afgeleid van de film TRansformers :D

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:40

git schreef:
Ik kocht een paard, die op papier Adolf heet. Sorry, maar daar kan je toch echt niet mee over straat.
Heb de naam dus inderdaad verandert

haah wie noemt zn paard nou adolf :') _O-
ik snap wel dat je hem veranderd hebt ja :+:

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:57

NathaxZoef schreef:
Mijn paard heet Zoef... ik heb lang overwogen om het te veranderen, maar uiteindelijk is het Zoef gebleven :) Het is een makkelijke , duidelijke naam en op wedstrijd ook wel grappig... ;)

Mijn oom heeft een paard staan dat officieel Zoefzoef heet. Zijn naam is ook zo gebleven, al is zijn roepnaam dan wel Zoef.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:26

Ik zou een naam bij een ouder paard niet zo snel veranderen, omdat ze daar misschien wat meer moeite mee hebben.
Bij een jonger paard wel.
Lavinia was 11 toen ze bij haar eigenaresse kwam, die is haar toen Levi gaan noemen ;) .

Bellalover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:26

Je kan het wel veranderen,
ik ken iemand waarvan het paard; Zita heten, en die heeft ze Shiva genoemt,
dus het moet er wel een beetje op lijken, denk ik. :P

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:34

Waar ik mijn paardje vandaan had, hadden ze hem ook een andere naam gegeven: Passion. Voor een ruin, vond het verschrikkelijk! Hij had die naam toen zo'n 4 maanden, maar was kort genoeg om het nog te veranderen. Z'n stamboeknaam vond ik ook niet zo leuk, dus hebben er Pirelli van gemaakt. Wel de beginletter gehouden.

En jongens, dat het ongeluk brengt, dat nemen jullie toch hopelijk niet al te serieus he? Pirelli, of pietje, loopt helemaal super en ziet er geweldig uit! Niets geen ongeluk dus! :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:52

Mariska_D schreef:
Ben ook niet voor veranderen, mijn monster heet Tadella. Vind ik persoonlijk ook geen mooie naam. Maar zo heet ze al 9 jaar dus, laat het dus niet veranderen.

ik vind het best een leuke naam, hoewel ik er snel TaDa van zou maken :)

Mijn merrie heet janneke, tja ook niet mijn keuze maar ze luistert er goed naar :) maar meestal roep ik annie of Vadsig Varken :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:53

Amy77 schreef:
Hier worden de namen niet veranderd..vooral omdat er onder de ijslanders de namen met grote zorg en liefde worden uitgekozen, vaak met een betekenis..
Dus a, omdat de fokkers het speciaal hebben uitgezocht en b, omdat ik geleerd heb vroeger dat het ongeluk brengt.

Betekenis in ieder geval wel ja. Mijn paard heet officieel Laski. Dat betekent "paard met witte voetjes". Nou, nergens wit te bekennen hoor. Hij is geboren bij een stoeterij die aan ieder veulen van hetzelfde jaar een naam gaf die begon met een bepaalde letter. Mijn paard z'n opa heette Laski en ik denk dat hij gewoon vernoemd is. Ahhh. veulentje nummer 15 is geboren, wat zullen we nou eens verzinnen met alweer een L? Sorry beste fokkers van mijn paard als het niet zo gegaan is. In het dagelijks leven heet hij nu vos. Maar wanneer ik met 'm ga starten moet ik 'm inschrijven met die stamboeknaam. Ik wil ook een sportnaam voor 'm -O- Kijk, als ze 'm nou Ljufur (lief, vriendelijk) hadden genoemd had ik daar vrede mee gehad. Dat past bij 'm. Maar Laski... :\

evatje_555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:41

ik vind dat je het best mag veranderen je verzint gewoon een leuke naam en zo noem jij hem dan gewoon wat er ook op die stamboom staat ;) :D

Anouk__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:15

ik vind wel dat je dat kan veranderen hoor.. mijn paard heet Z Don Isyon, dat roept toch niet makkelijk? ik heb er maar Donny van gemaakt :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:23

ik vind dat je een naam gerust kunt veranderen als je dat wilt.
Een naam is feitelijk gewoon een commando. die kun je makkelijk veranderen.
Hier heb ik de namen gehouden die de paarden al hadden, gewoon omdat deze namen voor mijn gevoel bij hun pastte. 1 naam vond ik meteen zelf al erg mooi, dus dat was geen probleem, 1 paard kende ik al bijna 2 jaar, ik wist niet beter dan dat ze zo heette en 1 paard heette al 9 jaar zo, ik vond die naam niet mooi, had zo snel geen andere naam en ben er inmiddels aan gewend.
diverse honden en paarden hebben hier een bijnaam, daar reageren ze ook prima op, voor mij een reden om een naam wel te durven veranderen als ik daar behoefte aan had.
en voor de duidelijkheid, die namen lijken niet op hun eigen naam, dus van mij hoeft het er zeker niet op te lijken.
als voorbeeld, mijn ruin heet E.Z (spreekt uit als iezie) en hij heeft als bijnaam, klein, afgeleid van mijn kleine paardje. (tis gewoon een grote D pony).hij reageerd op beide namen hetzelfde.

de meeste van onze honden hebben ook een andere naam op hun stamboom dan dat ze als roepnaam hebben.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:47

Toen ik mijn minishetje kreeg,bleek hij Jan-Jan te heten :? :?
Heeft niets te maken met een stamboom(beestje komt van een markt en is papierloos).
Maar mijn tante en toen zijn eigenaresse vond dat een leuke naam voor hem :D
Heb serieus overwogen om die naam te veranderen,want vond er geen bal aan....
Ben zelf meer van aparte namen (namen met betekenis,of indianen namen etc).
Toch besloten het maar zo te laten,hij luisterde er goed naar(voor zover een shet wil luisteren) :+
Ben er inmiddels aan gewend en vind het wel grappig ook.
Het is en blijft dus Jan-Jan en voor intieme vrienden Jantje :D

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:53

mijn fries hette luna van de beemster dus luna maar ik wilden perse een fieze naam dus koos ik lutske ( spreekt uit als loetske) het lijkt er een beetje op dus de klank blijft het zelfde ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:41

Op haar stamboekpapieren heet mijn paard Mariska maar haar roepnaam is Milka. Zo hadden ze haar al van kleins af aan genoemt omdat ze Mariska niet mooi vonden. Ik heb het bij Milka gehouden omdat ik het best een leuke naam vind. Ze luisterd er ook naar. Als ik haar Mariska noem dan kijkt ze niet eens op.