Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fitzroy schreef:Nee, maar goed 53 % in de ZZ-licht vind ik niet echt 'presteren in de dressuur' waarvan regien spreekt.
Iedereen die 10 wp (nu 15 wp) in de Z2 heeft kan ZZ-licht starten.
Sjuimpje schreef:We spreken hier niet meer over B,
je mag van een Z ruiter wel verwachten dat hij pas overgaat wanneer hij winstpuntwaardig kan scoren.
regien schreef:En ik neem het je zeer kwalijk dat je Lipi's en dressuur geen combi vind! Hoeveel Lipizzaners heb je gereden?!
Fitzroy schreef:Wat heeft rijden met het gezicht te maken, Napoleon?
Tuurlijk kan zo'n dier superfijn aanvoelen maar daarom kan hij wel niet zo mooi tonen in de dressuurring?
Net als dat het andersom ook kan: je paard voelt waardeloos aan en je scoort toch lekker hoog
Dus ik zie niet in wat rijden op een Lipizzaner zou veranderen aan mijn mening over de uitstraling in de dressuurring.
Lovely schreef:*Gevonden -IDS van 7 november 2002 - "Dressuur vertelt zichzelf nog veel te weinig de 'waarheid'"*
Het kwam ter sprake op het Global Dressage Forum. Een van de vragen was wat te doen met de 'kortbenige, gestopte, weinig elastische en matig bewegende paarden waarmee drie van de vier Spanjaarden brons haalden?
Er is dus wel degelijk discussie over en er is min of meer geconstateerd dat de Spaanse paarden te kort kwamen in gangwerk en buigzaamheid en dat dat ten opzichte van de andere paarden wel duidelijk was. In wezen is het meer een kwestie van fokkerij en dat de fokkerij zoals wij die in Nederland kennen meer gericht is op de langelijndheid en langbenigheid waarmee zogezegd meer geschiktheid voor de (zware) sport al in de fokkerij verankerd ligt.
Dit is in het kort wat ik uit het artikel heb gehaald, ik heb geprobeerd het duidelijk weer te geven.
Samsam schreef:Als er geconstateerd is (door experts!) dat de spaanse (barokke) paarden in Jerez duidelijk tekort kwamen voor deze topdressuur. Dan lijkt me dat ook voor de rest van het ras gelden (geen uitzonderingen daargelaten) Ik mag toch aannemen dat wat de spanjaarden naar Jerez stuurden de beste paarden waren die ze hebben!!
Lovely schreef:Er werd trouwens nadrukkelijk gesproken over 3 paarden in het team, ik denk dat Beauvalais buiten deze hele discussie valt, die heeft ook in het wereldbekercircuit buiten de landsgrenzen van Spanje ook goed gepresteerd.