Hoe hete het paard/pony waar je op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:54

De allereerste les zat ik op Tanya, een oud voskleurig ponytje met een hele grote witte bles...
De tweede les was op Boyke, een voskleurig ruintje... En daar ben ik op blijven rijden, mis hem nu soms nog, twas zo een lief beestje, maar ik was de enige die op het laatste nog op hem wou rijden omdat hij nogal streken kon hebben (gemeen bokken, steigeren, ...) (maar ik bleef hem geweldig vinden...)
Vond het ook erg toen hij weg ging, toen hij verkocht werd, ik kwam afscheid van hem nemen, en toen ik wegging, stak hij z'n neus boven de deur uit en hinnikte (hij stond in een stal met een gewone deur)

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:55

Juta Lovers
Was een wit ponietje en geen ras volgens mij, maar wel ontzettend lief en ontdeugend niet te vergeten. Ze is helaas al overleden maar was wel bijna 30 jaar geloof ik....

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:48

King Lachen een mega kleine scheur duivel, hing er meteen mijn eeste les naast Haha!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:58

Plum Lovers Een klein ponytje, denk een D-pony. Bruin met 4 zwarte beentjes. Echt een schatje.

Wat vond ik draf toen hard gaan Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:43

Rusky een ex prive paard op een manege.
Lief klein zwart bolletje wol met verschrikkelijke stalmanieren maar een schatje als die wat vertrouwen in je had.

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:05

op Barnum heel lief ponytje waar ik (vind ik zelf) echt heb op leren rijden, zonder zadel met halster. Het allereerst heb ik leren rijden op de manege, op nicolai, dankzij die schet mocht ik al na 3 lessen na de volgende groep:D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:08

Op een klein ponietje genaamd gaylord in lekkerkerk. Hij was toen elf en de laatste keer dat ik wat van/over hem hoorde wassie 31!
Op dezelfde manege heb ik leren springen op Silvy, een pittig schimmeltje.
Nu 26 jaar later denk ik nog iedere dag aan die 2 kleine ponietjes waar ik zoveel van geleerd heb.
Viv

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:23

Yaar"]
[quote="flair schreef:

Jaaaa, Gemmie Lachen ik denk niet dat die ooit nog mee gaat lopen. Het wordt tijd voor haar pensioen.

Owh ja Manta vond ik zo lief Lovers
Maar die is er niet meer ...
En Gem loopt toch alleen nog maar in die kleine halfsuurslesjes van beginnertjes?
[/quote]

Ik heb Gemmie nog nooit mogen gebruiken sinds ik lesgeef... dus ik neem aan dat ze helemaal niet meer loopt.

Tlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:25

Louis. een met pensioen politiepaard die volgens mij echt niet op een manege thuishoorde. een enorme ruin. raakte er nooit op. echt wel een superlief schatje. heb er nog een poster van Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:57

Sheba, een bruine kwpn merrie van ong 1.65m.

en op ponykamp had ik haar een hele week voormezelf.
Ze heeft ook nog steeds een heel speciaal plekje hoor.

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:47

Sander, een grote vos ruin.
Ben ik gelijk de 2e keer dat ik erop zat afgevallen,
omdat ie begon te draven en dat vond ik zooooooooo eng Haha!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:48

Het eerste paard waar ik ooit op zat was Santo een hele grote schimmel. Daarna ben ik gaan lessen in Zeewolde volgens mij was op dat op disco daarna vaak patricia of rex. Ook een keer op bingo daar viel ik vanaf op de de volte Tong uitsteken

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:45

Eerst Aaron (heb ik de eerste dingetjes op geleerd)
en toen Sylvester, was ook mijn verzorgpony Lachen was een hele lieve pony, al wat ouder maar ontzettend braaf.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:34

Royal Suit, een grote vos volbloed. Een collega van mijn vader had een renstal en doordeweeks reed ik op die vos (ik was 10 jaar) zonder zadel door de wei. In het weekend moest ie altijd racen !
Het is waarschijnlijk overbodig te zeggen dat mijn ouders (toen) weinig verstand van paarden hadden Haha!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:40

ik op blija/blya Verward de toenmalige huur pony van mijn zus waar mee ze 2e was geworden op de lavade met springen

daarna op Belleamy of Bell ami Verward dat was mijn huur pony ze had verschillende EK gelopen en was echt een super pony echt ontzettend lief Lovers ze is er helaas niet meer maar het was echt een schatje Lovers

ik weet dus wel hoe je de namen uitspreekt maar hoe je het schrijft Verward

treffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 16:14

De eerste pony waar ik ooit op zat was Annie, een hele lieve New Forest ruin geloof ik, die altijd het liefste achter andere paarden aan hobbelde. Maar de pony waar ik het meeste op heb geleerd was Nisna, waar ik 2 jaar achter elkaar op heb gereden. Was echt een lieve pony, maar als je haar niet goed aanpakte ging ze op t midden staan.
Nisna is er nog steeds, alleen wel kreupel...

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:12

Diana de eerste les, 2e les Madelon, 3e les weer diana en toen mocht ik de groep in Haha!

Sabrientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:00

Volgens mij is het traditie dat iedereen op een oude pony heeft leren rijden!!! Haha! Ik ook!!! de pony waar ik mijn allereerste les op gereden heb was.. Spotless! een hele oude witte pony van een jaar of 30 ofzo! was ook na 2 jaar dat ik les had op die manege overleden.. Verdrietig

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:19

Ja heel heel lang geleden toen ik nog klein en lief was.. Mocht ik op Béra een Ijslandse merrie van.. je raad het al, een dagje ouder, 29 jaar!
Die pony heeft me daarom heel wat kindjes leren rijden. Jammergenoeg hoorde ik 5 jaar later dat ze was overleden.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:18

Haha! de pony waar ik op heb leren rijden heet Fancy een hele lieve welsh.
ze is van mij en ze is nu al 25 jaar. Haha!
nu rij ik op Marco de andere pony van mij.
op mijn profiel kun je foto's van Marco zien, die van Fancy komen nog!!
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:34

Ik heb de eerste keer op een pony gezeten, toen een meisje uit mijn klas een feestje gaf. Toen reed ik een half uur op Hendrik. Haha de naam al Haha! Toen had ik de smaak te pakken, en ben ik op les gegaan.
Mijn eerste(2e,3e etc.) les was op Queen een hele lieve oude schimmel merrie, die geen stap fout deed. Ik heb zelfs nog foto's van mijn eerste les, met een jogginsbroek en regenlaarsjes aan Clown Als het goed is leren er nog steeds kinderen op haar rijden.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:30

Op Cesar, de pony van Gerard Cox Haha! heb ik mijn eerste rondjes gehobbeld. Was vreselijk lief en braaf, en toen al een eindje in de 20.

Toen ik eindelijk echt op rijles mocht de eerste lessen op Happy, een schattig klein wit ponnietje. Happy heeft toen zelfs nog een keer in de Bit of hoefslag gestaan als oudste manegepony, helaas hoorde ik dat Happy pas is ingeslapen Verdrietig

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:56

Mijn 1e les was op Guido. Een dikke D-pony schimmel. En op andere manege pony's heb ik veel geleerd.
Maar het meest heb ik nog van Dennis en Dientje geleerd.

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:04

Haha!OLIJFJE!!:D
Die was zooo lief en groot, ikke als tien jarig klein meisje op een grote maar ozo trouwe KWPN-er Echt een schatje!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:38

Op Skippy heb ik ècht leren rijden (zie mijn profiel voor foto's Knipoog)

Maar toen ik begon reed ik nog op een andere manege, die er na een korte tijd (voor mij dan Knipoog) weer mee stopte. Daar heb ik ook wel op andere pony's gereden, maar op Skippy begon het pas ècht (alleen galoperen enzo Knipoog)