Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zammie schreef:Ha, dit bedoel ik dus... Dus jij vind de poespas beter als het normale leren van omgaan/verzorgen van een paard? Ik echt niet... Juist die poespas zorgt er ook in veel gevallen voor dat een paard het juist slechter heeft/krijgt als bij het recht toe/ recht aan van vroeger. Juist dat mieregene*k van tegenwoordig zorgt voor zeer veel miscommunicatie en dat paarden als "zeer moeilijk paard" in de handel komen. Er is 1 ding wat erg belangrijk is voor een paard.... Duidelijkheid!
KiWiKo schreef:l@gekvanfleur..........
ik snap niks van wat je zegt
hengsten voor de lol houden vind ik dierenmishandeling
(ga nu echt even naar pony, want bokt houdt me weer bezig.) jolin schreef:Ik krijg een beetje een raar gevoel bij dit topic kiwiko. Het paard vermenselijken? Lees dan je start nog eens en vraag je dan af wie vermenselijkt hier het paard?
En een uit de kleuterdoos, wat je zegt ben je zelf!
Zammie schreef:Precies gekvanfleur. Ik ben ook van een beetje van dit en een beetje van dat. Pas gelukkig ook niet in zo'n hokje. Maar daar gaat het dus wel om: als iemand in zo'n hokje zit (sommigen, gelukkig maar een heel klein gedeelte) dan vallen ze echt alles en iedereen aan op het moment, dat ze het op een andere manier doen. Zitten toch wel een paar voorbeelden hier op bokt...en ik denk dat die het dus af en toe ook lukt om inderdaad de nog zoekende, misschien wat onnozele mens zover te krijgen om dan alles zo te doen als diegene dat dan voorhoudt. En dan kan het weleens echt goed mis gaan...
KiWiKo schreef:jolin schreef:Ik krijg een beetje een raar gevoel bij dit topic kiwiko. Het paard vermenselijken? Lees dan je start nog eens en vraag je dan af wie vermenselijkt hier het paard?
En een uit de kleuterdoos, wat je zegt ben je zelf!
dus een paard vermenselijken in de positieve zin is goed, en een paard vermenselijken in de negatieve zin (zoals ik nu doe) is niet goed.........
dat kan....... mensen zijn heel goed in het meten met twee maten, daarom gaat het ook weleens verkeerd tussen het wezen mens en het wezen paard
gekvanfleur schreef:dus een paard vermenselijken in de positieve zin is goed, en een paard vermenselijken in de negatieve zin (zoals ik nu doe) is niet goed.........
jolin schreef:gekvanfleur schreef:dus een paard vermenselijken in de positieve zin is goed, en een paard vermenselijken in de negatieve zin (zoals ik nu doe) is niet goed.........
Ik heb het niet over positief of negatief, wel over vermenselijken. Of kunnen wij daar met ons mensen verstand al niet meer bij, dat dieren dieren zijn met eigen eigenaardigheden?
KiWiKo schreef:hahahaha ik weet dat jij een uitzondering bent op de regeld![]()
![]()
maar laten we eerlijk zijn, hoeveel hengsten leven zoals jouw hengsten hier in Nederland![]()
kinuh schreef:Zammie schreef:Haha, aanvallerig?!? kom op zeg... Geef alleen aan dat ze het niet goed leest.
Tja, laat ik nu ook altijd een merrie ik mijn kudde (hebben) gehad. Je kunt dan voor ieder ding, wat je met je paard doet wel een tegenstelling vinden. Wees eens eerlijk... hoeveel hengsten worden er hier in nederland gewoon voor de lol gehouden?
Er worden veel hengsten voor de lol gehouden ja, maar is dat ook niet zo bij ruinen en merries? Vind dit niet zo'n sterk voorbeeld moet ik zeggenIk ken meer ruinen/merries die voor jan l*l in de wei rond banjeren dat hengsten..
KiWiKo schreef:jolin schreef:
Ik heb het niet over positief of negatief, wel over vermenselijken. Of kunnen wij daar met ons mensen verstand al niet meer bij, dat dieren dieren zijn met eigen eigenaardigheden?
maar waarom word het vermenselijken in positieve aard dan wel aan alle kanten geabsorbeerd................
Bubsj schreef:Zammie schreef:Ha, dit bedoel ik dus... Dus jij vind de poespas beter als het normale leren van omgaan/verzorgen van een paard? Ik echt niet... Juist die poespas zorgt er ook in veel gevallen voor dat een paard het juist slechter heeft/krijgt als bij het recht toe/ recht aan van vroeger. Juist dat mieregene*k van tegenwoordig zorgt voor zeer veel miscommunicatie en dat paarden als "zeer moeilijk paard" in de handel komen. Er is 1 ding wat erg belangrijk is voor een paard.... Duidelijkheid!
Dus jij vind, dat mensen beter helemaal niemand erbij kunnen halen, dan poespas? Dat het beter is bewust niets te doen, dan onbewust misschien een foute keuze te maken maar er wel mee bezig te zijn?
Overigens geloof ik er niet in, dat iemand een 'paardenfluisteraar' (en dan bedoel ik niet een die gewoon grondwerkt en het paard afleest, want dat is imo gewoon basis, maar zweverig iets afleiden van een foto) inhuurt maar verder geen enkele aanspraak doet op dingen zoals een hoefsmid.
Als je al geld gaat steken in poespas, kan ik me niet voorstellen dat je de rest voorbij schiet.
KiWiKo schreef:maar waarom word het vermenselijken in positieve aard dan wel aan alle kanten geabsorbeerd