paarden weg doen vanwege financiele problemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:30

Ja, mensen brengen zich tegenwoordig gauw in de schulden. iedereen wil het mooiste van het mooiste en het liefst moet het nog duur zijn ook.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:30

ik vond het maar een vage aflevering feitelijk... er werd totaal niet duidelijk gemaakt hoe ze aan die inkomsten en uitgaven kwamen.
sneu dat het paard weg moest maar wel beter voor het gezin natuurlijk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:31

Je moet dan keuzes gaan maken als je het zover hebt laten komen en dat is vaak moeilijk te begrijpen dat mensen dat niet inzien.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:32

de problemen van deze mensen is dit keer erg oppervlakkig gehouden!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:32

wat mij iedere keer weer opvalt is dat mensen geen stap terug kunnen doen.....dat soort mensen bedoel ik...
Wel een flatscreen(terwijl je een oude buis t.v bijna bij het vuil kunt weghalen en dan doet hij het ook nog)
Nieuwe comp.gameboys voor de kids....je de rambam bellen met je mobiel......gewoon ongelovelijk.

het voorbeeld wat Jesito beschrijft zouden dit soort mensen een voorbeeld aan moeten nemen......de paasei naar de nering zetten heet dat geloof ik....

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:33

geerke schreef:
wat mij iedere keer weer opvalt is dat mensen geen stap terug kunnen doen.....dat soort mensen bedoel ik...
Wel een flatscreen(terwijl je een oude buis t.v bijna bij het vuil kunt weghalen en dan doet hij het ook nog)
Nieuwe comp.gameboys voor de kids....je de rambam bellen met je mobiel......gewoon ongelovelijk.

het voorbeeld wat Jesito beschrijft zouden dit soort mensen een voorbeeld aan moeten nemen......de paasei naar de nering zetten heet dat geloof ik....

AMEN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:34

wythlove schreef:
Ja, mensen brengen zich tegenwoordig gauw in de schulden. iedereen wil het mooiste van het mooiste en het liefst moet het nog duur zijn ook.

Precies, mensen willen tegenwoordig alles en het kan niet schelen hoe.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:34

BraveSpots schreef:
Misschien omdat ik de aflevering zelf niet heb gezien, maar ik kan echt totaal geen medelijden opbrengen met die mensen dat ze hun paarden moesten wegdoen, als zeker niet als je geen smid laat komen omdat je een wasdroger moet afbetalen...

Als je je droompaard wilt houden moet je tenminste iets of wat met geld kunnen omgaan lijkt me.

Juistem, kijk eens hoeveel was er buiten gedroogd wordt of op simpele rekjes in huis...... Tjeemig die mesen bezaten zoveel spullen die absoluut overbodig konden zijn en blijven, dan moet je nu niet piepen als daardoor je paarden wegmoeten hoor.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:35

Ja ook wij hebben 5 paarden maar joh mijn tv is 25 jaar oud, kleding koop ik praktisch nooit en veel van mijn meubels zijn 2e hands. Maar een rekening die binnen komt wordt gelijk betaald.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:35

juval schreef:
ik vond het maar een vage aflevering feitelijk... er werd totaal niet duidelijk gemaakt hoe ze aan die inkomsten en uitgaven kwamen.

Ja dat was ook wel vaag.
Als ik het goed schrijf was het € 3300 gezamelijk inkomen/loon en € 1550 aan ander inkomen????

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:37

Fijn dat iedereen zich zorgen maakt over HOE die schulden er kwamen.....Ben je er niet bij,oordeel dan niet!!!

Vond het vreselijk sneu dat ze haar paardjes weg moest doen.
Ik mag hopen dat het mij nooit zal overkomen en wens het ook niemand toe.
Hoe dan ook!!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:38

ff heel kort in dit geval, zoals ik het zie.

Eigen schuld , dikke bult.

Kom op zeg met 4800,- nog niet rond komen en schulden hebben...

Ik ben alleenstaande moeder met een paard en hond, een koophuis en mijn hypotheek is mijn enige 'schuld'.

en ik verdien dat inkomen van hun echt niet

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:38

Ik zal niet zeggen dat onze situatie toen heel makkelijk was en de keuzes zijn erg moeilijk, je moet letterlijk een stap terug.
En daar komt idd de nodige schaamte bij kijken.
Maar we waren rieel genoeg om snel in te zien dat er iets moest gebeuren.
Ik deed alles met de fiets, later een brommertje, ook met de hond zat ik vaak in de bus of we liepen vele km naar de bestemmingen.
Het heeft me wel gemaakt tot wie ik nu ben, als je bij ons komt kijken kun je zien dat wij met weinig gelukkig zijn.
Alles lijkt ouwe boch maar het voldoet en als er nieuw aangeschaft moet worden kan dat.
Maar mijn spullen hoeven niet mooier te zijn om andere mensen te laten zien wat ik heb, }:0 de buitenwereld.
Laatst bijgewerkt door jesito op 04-06-09 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:39

Lagency schreef:
juval schreef:

Ja dat was ook wel vaag.
Als ik het goed schrijf was het € 3300 gezamelijk inkomen/loon en € 1550 aan ander inkomen????

Volgens mij nemen ze Kinderopvangtoeslag ook als 'inkomen'.

Die van mij gaat gelijk naar de crêche, samen met mijn eigen bijdrage. Dat is toch geen inkomen maar een ondersteuning? Maar sommige mensen kunnen zich er vast rijk mee rekenen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:41

ze hadden 5500 uitgaven.. hypotheek, rente op schulden, aflossing, kinderopvang??? .. je weet niet waar ze het allemaal aan uit moeten geven

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:42

juval schreef:
ze hadden 5500 uitgaven.. hypotheek, rente op schulden, aflossing, kinderopvang??? .. je weet niet waar ze het allemaal aan uit moeten geven

als je 5500 uitgave heb , dan kan elke kleuter zien dat 4800 inkomsten niet genoeg zijn lijkt mij :+

jesito

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:42

zoiets als 1+1=2???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:43

Victory2000 schreef:
Fijn dat iedereen zich zorgen maakt over HOE die schulden er kwamen.....Ben je er niet bij,oordeel dan niet!!!

Hoe dan ook!!

Door op te grote voet te leven zijn deze mensen in de schulden gekomen. Ze hebben hun hele huis aangejurkt met overbodige zooi, dat heeft een vermogen gekost en dat had dus niet gehoeven. Spullen leasen is een vorm van geld over de balk smijten, de droger en de motor zijn daar voorbeelden van. De paarden nog een extra kostenpost ook. Een gezin met 3 kinderen kan normaliter ruimschoots uit met 4.800 euro.

Caira

5500 in de maand uitgeven, wow daar moet je best moeite voor doen!

nelis

jesito schreef:
zoiets als 1+1=2???

_/-\o_

jesito

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:45

Toch had ik ook met die erica te doen hoor.
Ik weet hoe klote je je dan voelt, zo machteloos, maar feit blijft je moet iets ondernemen en dat gebeurde daar niet.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:46

Victory2000 schreef:

Hoe dan ook!!

Als je dingen doet zoals boven je stand leven overkomt dat je niet, maar zorg je er zelf voor, en das wel een verschil...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:47

ik vond haar heel sterk en dapper hoor!!
2 weken geleden was er een veel moeilijker vrouw, die niet inzag dat ze met haar baantje van 10 uur in de week geld moest toeleggen, en er niet aan wilde om een andere baan te gaan zoeken... die vond ik toen echt niet zo slim bezig.
deze vrouw van vanavond wilde graag hard werken om uit de problemen te raken.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:48

Het is ook wel gewoon de maatschappij die dit alles in de hand werkt e. Ik heb altijd geleerd van te werken voor hetgeen je wilt. Nu heb ik zelf geluk om van thuisuit een goede start gehad te hebben.

Buiten een lening voor de verbouwing aan mijn huis heb ik zelf geen schulden. Helaas leven er vele mensen op krediet, meer dan je zo zou denken.
Verder is het dan normaal dat wanneer er een inkomen wegvalt, vb wanneer een lid van het gezin een baan verliest. Dat dit dramas zijn. Ze hebben geen reserves, de maatschappelijke druk en wss een leefwereld gecreeerd waarin ze zich goed voelden.
Mijn zus en haar echtgenoot hebben bankkantoren, en laats kwamen er nog mensen om een kleine lening enkel voor op vakantiete gaan??

Verder vind ik het niet meer als normaal, om uit een schuldenberg te komen dat je alle excessen moet laten varen en ff orde op zaken moet stellen. En hoewel ik nu op bokt zit, behoren paarden nog altijd tot een tertiare behoefte en dus logisch dat ze dan verkocht moeten worden.
Tuurlijk ligt dat voor 'ons' gevoelig, maar realistisch is het wel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:48

Het valt me wel vaak op dat de vrouwen niet veel van de financiële situatie weten. Lijkt me toch dat je daar wel enigszins een idee wilt hebben.

Maar goed ergens heb ik ook wel medelijden met ze, maar ergens hebben ze het toch zelf veroorzaakt.