24 mei amateurkeuring bunschoten(arabier)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:04

Franca schreef:
Hee Annemieke! Dat zou ik echt gezellig vinden!!! Kun je mij helpen met toiletteren van Yen!!!


Met alle plezier Franca Haha! Ik heb dan ook nog plaatsjes in mijn autootje over... helaas kan mijn peugeot 106 geen trailer trekken

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 14:13

AnneOmie"]
[quote="riccardo schreef:
Anneomie,
aanmoedegingen kunnen we zeker gebruiken.
P.S Je gaat toch niet de blunder fotograferen/filmen.


Welke blunder Verward Zulke kanjers van arabjes maken geen blunders hoor Schijnheilig
[/quote]

Bedoelde de blunders die de voorbrengers kunnen maken niet de paarden

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:22

riccardo"]
[quote="AnneOmie"][quote="riccardo schreef:
Anneomie,
aanmoedegingen kunnen we zeker gebruiken.
P.S Je gaat toch niet de blunder fotograferen/filmen.


Welke blunder Verward Zulke kanjers van arabjes maken geen blunders hoor Schijnheilig
[/quote]

Bedoelde de blunders die de voorbrengers kunnen maken niet de paarden
[/quote]

Oooh voorbrengen is ook een vak hoor Haha! Ik doe het ze niet na dat rondrennen

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 14:26

Groetjes van Shatia,
Afbeelding

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:21

Heb gisteravond geprobeert mijn jongens op de foto te zetten, helaas ze zijn niet zo fotogeniek (hebben ze vast van het baasje) Bovendien is het best moeilijk om ze in je eentje stil te laten staan en tegelijkertijd een foto te maken. Dus als jullie ze met show halster willen zien, moet je naar Bunschoten komen.

Heb gister ook even geprobeerd om met Shadwan aan de hand te draven. Ging me eigenlijk alleen om te kijken of hij een beetje snel zou reageren met halt houden. Pff wat viel dat tegen. Hij draaft gewoon niet met me mee. Kwam alleen maar een aantal keer omhoog. Ik heb hem pas 6 weken en merk wel dat hij aan de ene kant best snel nerveus is, staat om het minste of geringste helemaal te trillen maar aan de andere kant is hij dus ook heel dominant. Steeds naar je happen en graag op zijn achterbenen. Gelukkig draafde hij na 5 muniten wel een stukje mee en toen ben ik maar gelijk gestopt. Vanavond maar weer proberen. We hebben nog twee weken voor hij het land in gaat.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:12

Agh wat is ze toch ook een mooi meissie die Shatia. Ik ga even 2 foto's van Cheyenne in ITP zetten....is alweer zoooo lang geleden. Ik baal dat ik mijn digitale camera te leen heb gegeven voor een half jaar....boehoe!!! Dat zou nou handig geweest zijn, ook voor de keuring etc.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:14

Mammasan, jouw paardjes zijn ook echt plaatjes!!! Ik zie ze inderdaad wel in Bunschoten!!!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 19:53

Franca,
De Foto's zijn mooi.
Er worden zat foto's geschoten die dag maak je maar geen zorgen om de foto's.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:05

Ja, en kan je die dan ook nabestellen ergens? Ik maak zowiezo wel foto's met mijn gewone camera, maar een digi is altijd makkelijker. Vooral voor de actiefoto's.....die heb ik bijna niet van Yen, terwijl ze zooo mooi kan lopen!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 23:45

als ik foto's van Yen heb zal ik het je zeker laten weten,
Ik laat wel de hel rubriek op video zetten.
Dus als je intresse hebt???

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 20:56

Zijn er trouwens nog mensen die een mooie foto hebben van de hengst riki's Shabri.
Ik heb er al een paar maar mischien zijn er nog mensen die ook nog andere foto's hebben van hem.
P.s die van www.shabri.nl heb ik al.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 20:57

En hoe vergaat het iedereen met de training voor de amateurkeuring.
Ik denk dat ik er wel bijna klaar voor ben.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:14


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:53

De training van de amateurkeuring....tsja....het is toch amateur....zo precies komt het niet. Voor het draven aan de hand moet ikzelf in ieder geval wat meer conditie voor opbouwen Knipoog

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 09:10

Dat rennen is aardig vermoeiend he,dan te bedenken dat op sommige shows er voorbrengers zijn die er wel meer dan 5 moeten voorbrengen.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:12

Dit weekend was er een klein beejte vooruitgang. Ik ga drie keer een de week een stukje stappen buiten. Een halster met een ketting zodat hij er vast een beetje aan went. Nu ook steeds een stukje weg gedraafd. En gelukkig volgt meneer nu. Ook het stoppen en stil staan doet hij nu heel braaf. Toch best netjes voor een paard dat een jaar lang niet in de hand is geweest. Ik heb nog twee weken om het voor elkaar te krijgen want daarna gaat hij het land in.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 09:19

consequent en geduldig zijn werkt het allerbeste tijdens de training.
Houd dit altijd in het achterhoofd,de rest komt vanzelf.
Iedereen veel succes toegewenst voor de komende 1 1/2 maand. *LOL* *LOL*

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:30

AnneOmie, gelukkig begint de B pas om half elf. Dat scheelt weer een uurtje. Ik ben meteen na de hengsten show als eerste aan de beurt. Volgens de startlijst is dat 14.00 uur. Wel jammer, kan ik weinig van de show zien.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:28

Gister avond even met Shadwan wezen wandelen. Hij heeft het tegenwoordig gemunt op de Blauwe dog, een hond die net 30 centimeter kleiner is dan hij zelf. Hals gebogen en snurken. Op het moment dat de hond ook maar een kleine reactie geeft, haalt meneer naar hem uit. Staat ie zo met zijn voorbenen naar die arme hond te maaien. Hij draaft wel heel braaf mee en stil staan is ook geen probleem, maar het blijft een verschikkelijke donder.

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:16

Laatst bijgewerkt door Krab54 op 09-04-03 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:25

mammasan schreef:
Gister avond even met Shadwan wezen wandelen. Hij heeft het tegenwoordig gemunt op de Blauwe dog, een hond die net 30 centimeter kleiner is dan hij zelf. Hals gebogen en snurken. Op het moment dat de hond ook maar een kleine reactie geeft, haalt meneer naar hem uit. Staat ie zo met zijn voorbenen naar die arme hond te maaien. Hij draaft wel heel braaf mee en stil staan is ook geen probleem, maar het blijft een verschikkelijke donder.


Af en toe zijn het echt portretten Extreme duivel gewoon stug doorgaan Mammasan en 24 mei moet het wel in orde zijn toch Schijnheilig 6 weken is inderdaad nog erg kort maar gaat vast helemaal goedkomen Haha!

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:38

Als er nog iemand een groom nodig heeft dan bied ik me bij deze aan.. Haha!

Ik wil ook graag bij die keuring komen kijken en ik vind het erg leuk om mensen te helpen met de paarden Haha!

Dus, mocht je een extra paar handen kunnen gebruiken PB me dan maar.. Haha!

123kweetnie
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:37

mammasan schreef:
He' wat leuk eindelijk mensen op bokt die ook gezellig mee doen!

Ik doe dus met Shadwan mijn jaarling hengstje mee aan de amauteur keuring. Ik ben afgelopen weekend naar Christine Jamar geweest voor die voorbreng cursus. Was hartstikke leuk, maar ik weet wel dat ik het nooit voor elkaar krijg om Shadwan voor 24 mei netjes op te stellen. Hij is nog twee weken thuis en dan gaat hij het land in. Twee dagen voor de keuring haal ik hem er pas weer uit. Het is toch geen showpaard en ik vind het te belangrijk dat hij gewoon lekker met leeftijdsgenootjes in de weer is.

Met Naziri doe ik mee aan de dressuurwedstrijden s'middags.

Ik ga met Naziri dus ook 19 april naar de Kossack stud en wil de zondag naar Deurne.

Lars: er zijn wel meer mensen die geen show halster hebben, maakt verder niets uit. Misschien kun je ergen een leren halstertje lenen. Anders kun je ook gewoon met een "gewoon" halster mee doen.


Ja dat bij Mevr. Jamar was een zeer leerzame en gezellige dag!
Hoop dat het bij TKS ook zo gezellig wordt!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:05

Wij komen toch ook met Alexis (Alexander x Shirdani) en Ellen naar de Kossack Stud 19 april, dressuurwedstr. Spannend !!!!!

gr. Isabel

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:34

Ik denk dat er voor Shadwan een "cros" cariere is weggelegd. Gister hebben we hem naar het land gebracht. Hij stond er nog geen 5 minuten in lekker even een sprintje trekken. Knoerd had ging hij door dat land heen, toen ineens was daar een sloot. Stroomdraad ervoor dus het was allemaal vrij duidelijk zichtbaar. Meneer kon niet meer remmen en besloot er dus maar overheen te springen. Het leek of hij vloog. Hij kreeg er geen genoeg van en ging door. Vier sloten en drie hekken later kwam hij een koppel haflingers tegen en besloot eens bij ze op bezoek te gaan. Toen deze niet zo vriendelijk bleken sprong hij over het laatste hek en stond toen bij een boer op het erf. Niet in het minst onder de indruk van dit alles besloot hij een kijkje te gaan nemen in de koeiestal. Gelukkig konden wij een verkorte routn nemen zodat we luid hijgend net op tijd op dat erf waren om snel de stal deur te sluiten. Meneer stond met zijn oren naar voren op ons te wachten.

Vooral de boeren die hun tuigers net in de wei hadden gezet waren erg onder de indruk. Die hadden een paard nog nooit zo hard zien gaan en zo makkelijk zien springen. En dan te bedenken dat de uk net een jaar is. Hij was ook helemaal niet in paniek, vond het gewoon geweldig om even een goed stuk keihard te galopperen. Staart erop, oren naar voren en gewoon gaan.

Woensdag gaan we het nog een keer proberen. Dan samen met zijn maatje, in de hoop dat hij dan wel in het land blijft. Anders word het nog moeilijk om hem op het land te zetten en moet hij de rest van zijn leven tussen de hoge hekken. Ben benieuwd..