Als hun geestelijk welzijn niet in orde zou zijn, zouden ze ook niet op dat niveau kunnen presteren.
Maar deze discussie is al -tig keer gevoerd, dus voor mij is het einde verhaal nu.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sharir schreef:ooh ik heb alleen met junta peesbeschermers om als we gaan springen.. en bij sharir nooit... had gehoord dat ze daar alleen maar zwakke benen van krijgen... dus als je altijd met bescherming rijd en ineens niet dat dan de kans op kreupel 50 % groter is... maar jah als een paard zich zelf open loopt met rijden is het natuurlijk geen overbodige luxe... maar je paard zou toch gewoon elke dag even met zijn vriendjes moeten ravotten...junta en sharir staan ook gewoon 24/7 buiten in de wei weer of geen weer.. ze hebben dan wel een stal om in te schuilen maar dat is dan alles.. ook krijgen ze echt geen deken op. dan maar 10 min langer uitstappen.. wintervacht is toch echt de beste warm houder en weet je zeker dat ze het niet koud hebben.. wnat je ziet zo vaak dat ze 3 dekens op hebben omdat de eigenaar denkt dat ie het koud heeft.. en ook met die vitamine spuiten.. als je ze goed voer geeft en gras en af en toe iets lekkers komen ze ook wel aan hun vitaminen... ik zou het echt alleen geven als het echt nodig is op DA voorschrift en niet omdat het winter is...halleeluujaa aan alle mensen die hun paard gewoon als paard behandelen
het maakt me ook niet uit hoor als je ze wel beschermers aan doet(met maakt niet uit wat).. maar ik vind het zielig als een paard 24 op stal staat en effe 1 uurtje er uit omdat ie moet rennen..
groetjes
Okkie1 schreef:.
nogmaals: wanneer doe je het goed?
runningkawa schreef:Citaat:Aan supplementen krijgt hij alleen datgene wat de veearts mij adviseert en verder niks
dit vind ik geen betuttelen, maar dan gewoon noodzakelijk.
Het is pas betuttelen om bij een gezond paard uit jezelf 1001 dingen te gaan geven.
En als je pech hebt houd hij er nog wat aan over ook nog.
sharir schreef:nee joh als een paard zichzelf open loopt.. heb je geen andere keus om hem bescherming om te doen.![]()
en ik vind het echt jammer dat JIJ je zo aangevallen voelt
en ik vind het niet zielig als een paard een deken om heeft.. maar als je zonder na te denken gelijk 3 denkens op je paard gooit.. dan denk ik ook aachh![]()
en als laatste.. wat is nou natuurlijker een grote wei of een stal van 4x4....![]()
maar jah zo denk ik erover.. en het kan me niet schelen als iemand anders zijn paard met alles staat te betuttelen..er werd gevraagt wat ik ervan vond..