Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Re: Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:06

:+
"Die is zoooo gevaarlijk, daar durf je echt niet op :') *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:14

juist hahahahah omg :D
en dan werd je die les ingedeeld op dat *wilde* paard..

Ze vinden echt dat ik goed kan rijden anders hadde ze me er nie opgezet

kan nog wel herinneren...er was een jong ding bij gekomen, net onder t zadel....best pittig...en ik was de eerste die er op mocht in de lessen, wat voelde ik me Anky he ahhahahaa

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:14

Ja, daarmee zou je zo de Olympische spelen halen :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:18

Ik heb een tijd lang elk week? zo'n penny gekocht.
Mocht geen abbo dus ja dan maar los kopen he :D
Ik heb er ook een hele zooi van een vriendin toen gekregen.
Vroeger hing mijn kamer vol met paardenposter enz.
Mijn behang had ik ook ondergekalkt met paardennamen enz.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:13

Cinnepin schreef:
Alexx schreef:
Ik kon mijn verzorgpony alleen rijden :j en niemand anders :j

Ah goeie oude tijd :))

Nou dat hoeft niet penny te zijn, zo is t ongeveer met mijn fjord ook!
Maar dies erg eenkennig!

dat was de shet van de manege dan weer niet :D

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:21

Ik was vroeger ook een echt penny meisje.

Al die barbiepaarden namen gegeven,

manege gemaakt van papier,

paardennamen verzonnen,

paardenverhalen geschreven,

elke sticker of plaatje van paarden in een schriftje of mapje gedaan/ opgeplakt.

Paarden tekenen

Als we op school iets moesten knutselen of tekenen, welk onderwerp ook, bij mij kwam er altijd een paard in voor. :+

Elke dag elk paard berijden. (ik had 8 stokpaarden, niet van hout, maar helemaal van stof, en echt hoofdstel enzo, heel mooi, heb ze nog steeds. Niet bepaald voor kleine kinderen, echt voor de sier eigenlijk) Ze stonden allemaal in een "box" en elke dag poetsen, en eten geven :o en natuurlijk weidegang en longeren. (Kan me nog wel wat namen van de paarden herineren; Speedy; zwart met witte manen, Bonfreek; bonte, lange wit, zwarte manen, Flylight; donkerbruine met brede bles, Sjakie; vos, Freek; die weet ik even niet meer, volgens mij bruin of vos, Zabri: een zebrapaardje, zwartwit gestreept, zwart/ wit om en om rechtopstaande manen. en de rest ben ik vergeten hoor :+ ) Oja, ik had ook een zwarte met groene manen, en een rode met lange zwarte manen. En nog meer... maar ik zal eens even de zolder gaan uitspitten ;)

En niet te vergeten: Penny's lezen ;)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:33

eigenlijk is het wel echt heel schattig.
Zeker omdat bij de meesten hun pennydroom wel uit is gekomen of komt ;)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 01:50

Shauni schreef:
Ik ging altijd op een muurtje zitten met een sjaal als beugels en een sjaal als teugels :') .. En daar ging ik dan hoor :)) .. Elke dag zat ik uren op dat muurtje te 'paardrijden'.
Verder ging ik natuurlijk ook paardje spelen, Ik was het paard + ruiter :P .. Hooft tegen me borst en daar ging ik in galop de winkelstraat door..En het geweldigste: 2 Penny's meenemen naar stal, 1 in de wei voor de pony leggen en toen ging ik erop zitten en zelf ook de penny lezen. Om de 5 minuten stapte ik af om een bladzijde om te slaan voor de pony _O-

Haha wat was ik toen nog lief :+:

Haha dat herken ik nog zo goed! Zo was ik uren zoet in mijn tuin vroeger. Hoofd tegen de borst, takje erbij als zweepje, en hup daar was ik als Anky over de stoeptegels!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 03:21

ik was vroeger echt 100 procent penny :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 03:29

Kamer behangen met paardenposters, met een paar vriendinnen bij ons in de achtertuin manege spelen. Zonder paarden, want die hadden we niet. :D Dus 3 meiden op een rij in een kringetje, en 1 was dan de instructrice. Teksten als: doordrijven, houd hem in galop, hou je aandacht erbij, enz. En dat allemaal zonder paarden. Waarschijnlijk dacht de hele buurt dat we gek waren! :D
En als klapper: we konden de hele middag op paarden jacht. Oftewel hoefsporen volgen. En proberen te ontdekken om wat voor een paard dat ging. Ik schaam me eigenlijk dood....

toetyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:46

Mijn muur hing vroeger helemaal vol met pennyposters :+
Haha maar ben dus niet de enige (gelukkig (: )
Heb ook verhalen, over paarden enzo, kwam ze laatst weer tegen en ik dacht 'He, oke, hmm'

Alleen niet heel lang penny geweest, omdat ik op m'n 11e begon en jaartje na die leeftijd is het echt ''not-done'' om een kamer vol paardenposters te hebben :P

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:07

Hahaha , ik heb nog steeds mijn paarden dekbed om. Soms zelfs nog jip en janneke :P
En mijn kamer hang nóg vol met posters :P Heb een witte muur, dus lieven penny posters dan een witte muur :')

Op mijn verjaardag krijg ik een muurschildering :D

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:13

Jaime_ schreef:
Lauriedropje schreef:
Over die manege van lego gesproken.... volgens mij heb ik in de berging nog een echte lego-manege liggen. Was van zo'n "meisjes-lego lijn" (maar niet met die grotere poppetjes, dat was na mijn tijd) Paradisa heette die lijn van Lego. Zie foto: http://www.1000steine.com/brickset/images/6419-1.jpg

Heeee die heb k ook!! :+

Die heb ik ook nog gehad :d
Die mannetjes hadden zo'n grappig opklikbaar capje.
Ik had niet de hele set, wel dat zwarte paard.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:17

Mijn muren hingen ook vol met posters, ik trainde mijn eigen plastic paarden, ik eindigde bijna elke zin met 'want dat staat in de Penny'.
Ik heb zelf nog twee keer in de Penny gestaan ook, één keer bij de droompony's, en een keer bij de 'grappige' foto's dacht ik :+

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:27

Ik was ook een uberpenny, en ik was ook dol op de boeken van bianca.. heerlijk vond ik dat..

mijn pennydroom is iig uitgekomen.. mijn bruinbonten indianen poown..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:35

in verlichte zit over heuveltjes ga ik nog altijd hoor :+ anders doet het echt wel pijn in m'n rug! (gevoelig)

Ik ken het zoooo goed :D Wij verhuizen binnenkort en we zijn hier dus grote kuis aan het houden, heb net m'n dagboek teruggevonden van toen ik 9 jaar was en net op de manege begon.

Wat ik daar allemaal niet in gelezen heb zeg :D Echt grappig!

En in verlichte zit 'draven' met m'n fiets heb ik ook nog gedaan, of op de speelplaats paardje spelen met de andere kinderen, of op de manege paardje spelen met dan een halstertouw aan m'n rijbroek :+ Echt geweldig :D

Ik was een wijze penny, ik kon geen paarden 'tam' maken, had geen 25 hengsten, geen roze spulletjes.

Nu ben ik 20 jaar, heb ik meerdere paarden 'tam' mogen maken, heb maar 1 hengst 's nachts naast me liggen en m'n paarden worden in roze spullen gestoken :')

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:41

FitzChivalry schreef:
Ik was ook een uberpenny, en ik was ook dol op de boeken van bianca.. heerlijk vond ik dat..

mijn pennydroom is iig uitgekomen.. mijn bruinbonten indianen poown..

Ohjaaa... de boeken van Bianca! En van Jill, kennen jullie die ook? Met titels als "Jill's droompaard" enzo . :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:43

ik bond altijd touwtjes aan mn stuur, dan deed ik zo'n bouwhelm van mn vader op en mn winterlaarzen (die altijd op paardrijlaarzen moesten lijken :Y) ) aan en dan fietsen, op een grasveldje die dan "bak" was _O-

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:49

Ja, en natuurlijk de paardenspelletjes op de computer :+

Powerhorse94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:54

haha wat leuk!

ik had vroeger een paardenspelletje gekregen voor op de computer.
daar staat ook nog het 1 en ander op!
haha,

en mijn zusje zit nu ook in die fase dus is wel grappig om dat allemaal weer te zien en te lezen :P

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:33

Toen ik ongeveer 7 jaar was had ik een keer een briefje geschreven aan de boer vlakbij..

hallo,
ik zou graag een pony willen verzorgen van u.. Het liefste een connamara,fries,fjord,haflinger of fallabella. Een ander ras mag ook,maar een shetlander pony mag ook! Ik rij al 6 maanden dus kan ook wilde paarden aan!

Whahaha :') Hij gaf me een jaar geleden dat briefje als herindering :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:17

Nessah schreef:
Toen ik ongeveer 7 jaar was had ik een keer een briefje geschreven aan de boer vlakbij..

hallo,
ik zou graag een pony willen verzorgen van u.. Het liefste een connamara,fries,fjord,haflinger of fallabella. Een ander ras mag ook,maar een shetlander pony mag ook! Ik rij al 6 maanden dus kan ook wilde paarden aan!

Whahaha :') Hij gaf me een jaar geleden dat briefje als herindering :')

haha, heb je ook nog een verzorgpaard gekregen? :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:18

Ik heb laatst hele stapels Penny`s gegeven aan me buurmeisje.
Ik las vroeger ook altijd de boeken van Bianca.
En ik hield altijd een soort manegedagboek bij; dan schreef ik op wie ik moest rijden en of er iemand was gevallen enzo :')

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:30

ik heb t niet zo erg gehad:P stickers wel maar deze had ik ook van andere dieren!!!! het enige dat ik las was de penny van paardendingen.. de rassen kon ik niet.ik heb serieus altijd gedacht toen ik klein was (vanaf dat ik met mams naar goah ben gegaan of hoe heet dat nog eens wat btw echt prachtig was!!!) was dr een andalusier en ik d8 echt dat t een witte fries was... (ik was al verliefd op friezen ;) ) achteraf kom ik dr dan achter dat dit andalusiers zijn hihi

paarden verhaaltjes schreef ik nooit, paarden vlechtjes maken en dat soort gedoe heb ik nooit van gehouden.. ik heb vorig jaar voor het eerst merrie vrechten gemaakt bij de fokkerij waar ik was omdat dit moest van hun omdat de fotograaf zou komen en t dan wat mooier zou zijn.ik heb dus toen als een gek gezocht hoe dat moest:P en t is me redelijk maar niet perfect gelukt hahaha

wat ik NU wel doe (en vroeger niet) is mn droomstal tekenen op schaal...wat echt lastig is...maar dit is meestal serieus omdat ik een doel heb wat ik hoop ooit ook echt te halen! maar ik raak die dingen altijd kwijt of heb geen zin meer en stop hahaha.
maar het is voor mij wel belangrijk uit te rekenen wat voor startkapitaal ik kwijt zal zijn aan stallen/weide/terrein en paarden..dus dan noem ik het toch weer niet penny :D

Njaaaaa dat wast :D ik was vroeger net zo gek op paarden als op honden en katten... of kat achtige :D
Nu is mn liefde niet meer of minder voor 1 van de 3 maar de soort liefde is veranders tussen hond/kat en andere dieren en paarden :P

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:01

Sommige dingen... zó herkenbaar. :D
Ik speelde ook altijd paardje, samen met mijn zusje (2 jaar jonger).
We hadden een springtouw, en één van ons was paard, en knoopte dat om haar middel. De ander ging longeren.