nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 23:18

rockwitch schreef:
Zowiezo kijk ik natuurlijk wel naar wat voor mensen er reageren, ik zal ze dus niet snel aan meiden van 14 ofzo doen, want die vinden het meestal wel cool om zo'n zielig paard te verzorgen, maar begrijpen niet wat erbij komt kijken, dus het zijn eigenlijk altijd volwassen mensen met genoeg plek en tijd en die wat meer financiele zekerheid hebben, het liefst met nog meer paarden of in ieder geval dat de paarden ergens komen te staan met andere paarden. Dus ik kijk echt wel goed naar wie er reageert en wil ook altijd een soort van verhaaltje over wat de mensen van plan zijn en verwachten.

Dank je wel voor je antwoord :) Vond het zo'n brutale vraag, haha..maar maakte mij daar zorgen om, wat als...je kent het vast wel ;)

Veel succes morgen! Hopelijk komen ze allemaal in 'redelijke toestand' van de wagen af..toitoitoi!

rockwitch

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 23:26

Ik hoop het ook, ben errug benieuwd en ik maak natuurlijk foto's morgen, die zal ik zo snel mogelijk erop zetten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 02:09

Hier rockwitch en Brainless. We zijn net bij de paardjes geweest, jaarling ziet er goed uit. De schimmel is ook in redelijke conditie.
Roiba en Murg zijn er het slechtst aan toe (model: graten pakhuis).
Moeder van jaarling moet nog naar haar oog gekeken worden. Ziet er raar uit. Dilano is duidelijk nog hengst. Ze kwamen lief over en stonden lekker te eten op stal.

Extra tip voor de adoptanten:
Zet ze aub niet gelijk in een volle wei. Dit zijn ze niet gewend en ze eten door tot dat ze erbij neer vallen.
Ook opletten met bijvoeren van brok, wortels ed. Eerst alleen hooi en pas later opbouwen met andere zaken.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 02:18

Had het topic ooit gelezen en vond het een bijzonder topic, mooi om te zien dat er gewoon echt een vervolg is (maw goed dat jullie een vervolg geopend hebben)! Ik lees weer trouw mee en hoop dat de nieuwe eigenaren ons op de hoogte gaan houden! Complimenten voor jullie hoor!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 02:30

Ik kan dit soort acties alleen maar toejuichen. Er is veel dierenleed op de wereld, waaronder veel paarden leed. Natuurlijk is het voor individuen niet mogelijk om alles wat verwaarloosd/mishandeld/mager is te helpen. Maar als het sommige mensen lukt om enkele dieren te helpen vind ik dat helemaal super! Alle beetjes helpen namelijk, en dat wordt nog wel eens vergeten. Ieder dier verdient een liefdevol baasje, en ik hoop echt dat de nieuwe baasjes en de paarden heel gelukkig worden samen.

Ikzelf ga emigreren naar La Palma. Ook daar zijn ze niet al te vriendelijk voor dieren. (het blijven Spanjaarden) Als we daar eenmaal gesetteld zijn willen mijn vriend en ik toch ook proberen om iets te doen. Wat weten we nog niet, maar we hebben allebei een groot hard. We zien wel wat er op ons pad komt. Maar alles wat het leed verzacht is goed, nietwaar? En juist dit soort topics vind ik daarom ook heel interessant. Er staat toch ook informatie in....

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 03:16

Hier even een stipje..

Wil dit wel graag volgen..

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 04:05

o dus ze zijn nu al in nl ik dacht pas rond twaalf uur vanmiddag!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 08:24

Ja uiteindelijk ging het toch sneller als verwacht, na een heel kort nachtje gaan we zo weer die kant op, even een beetje kennis maken met ze en kijken of ze vriendelijk zijn enzo. Ze lijken wel vriendelijk, ja het hengstje is volgens iemand die er even mee had gelopen best een pittig ding, maar ja ze hadden toch ook net heel lang op die wagen gestaan, dus hij was waarschijnlijk ook blij dat hij eruit was.
De jaarling is wel heeeel lief en ik denk dat zij echt ontzettend leuk wordt als ze ouder is. Nu ook al, maar als ze echt volgroeid is.
De schimmel was een beetje sacho toen hij aan het eten was, maar dat zegt niks, hij was ook moe en had honger, dus kan me voorstellen dat hij even geen zin had aan iemand die hem per se wilde aaien.
Roiba en Murg waren echt heel mager, en die zitten gewoon nog in de wintervacht, zien er echt niet uit, dus daar zullen wat uurtjes voorzichtig borstelen in gaan zitten, en echt voorzichtig want ze zijn natuurlijk heel erg mager, dus ik denk dat je ze snel pijn doet. Ze hebben gewoon niet genoeg energie om door hun vacht heen te komen.
De moeder van de jaarling kwam ook vriendelijk over, al vond ze het maar niks dat haar kind niet bij haar in de stal stond, geen idee natuurlijk of dat veulen al echt gespeend was, maar ja dat gaat dan toch vandaag echt helemaal gebeuren, best sneu, maar mams heeft echt geen reserves meer om haar kind te voeden.

Dus ben erg benieuwd vandaag hoe het allemaal gaat, vorige keer waren de paarden echt binnen no time in de trailers geladen, hoe dat nu gaat zien we wel.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:53

Wat goed dat ze er zijn, wat een geweldige onderneming, ik hoop dat ze allemaal meer lekker op kunnen knappen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:12

super gedaan meid!! Ben blij dat het allemaal gelukt is!!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:08

Super zeg! Vind het echt geweldig dat jullie dit doen voor die beestjes! Ben benieuwd naar de foto's !

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:12

Hopelijk melden de nieuwe baasjes zich hier ook met verhalen over hun adoptiepaardjes.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:51

Echt super wat jullie voor deze paardjes doen!!

Ik hoop snel op topics van de geweldige mensen die ze geadopteerd hebben.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:15

og geweldig weer een super aktie, al haddat naturlijk niet zo moeten zijn.
ik hoop dat de paardjes er allemaal boven op komen ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:22

Wat fijn om te lezen dat ze goed zijn aangekomen allemaal. Ik ben erg benieuwd hoe het vandaag zal gaan en blijf het topic volgen :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:20

Ik hoop zo dat de paarden helemaal opknappen. Wat een spannende tijd zal het worden.

jen_james

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:07

even een stipje dit wil ik volgen. ik vindt het egt geweldig voor de paarden dat ze geholpen worden er gaat dalijk een hele wereld voor ze open voor die powniies.
respect voor degene die dit alenmaal regelt en doet.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:18

Volg het ook even Lieke!

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:53

jullie doen geweldig werk!!!! Mijn complimenten!!!!
Ik ga dit topic ook even volgen.......

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:47

Super actie! :D

Ik hoop dat ze snel helemaal opgeknapt zijn en naar een nieuw baasje mogen! :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:02

hier een van de eigenaren.

De ruin (Murg) en de jaarling merrie staan nu even lekker hun beentjes te strekken in de wei, ga ze zo door de wasstraat heen halen en flink inzepen met imaverol.

zal vanavond en anders in de loop van de week even foto's plaatsen van hoe ze er nu bij staan.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:12

Pashon schreef:
hier een van de eigenaren.

De ruin (Murg) en de jaarling merrie staan nu even lekker hun beentjes te strekken in de wei, ga ze zo door de wasstraat heen halen en flink inzepen met imaverol.

zal vanavond en anders in de loop van de week even foto's plaatsen van hoe ze er nu bij staan.

lekker dat ze buiten lopen nu, ben heel benieuwd naar foto's! :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:16

Ik ben ook benieuwd naar foto's! Geweldig dat dit wordt gedaan. Ook al is het een druppel op de bekende gloeiende plaat, Dit zijn er toch weer 6 die gered zijn.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:18

Ook ik ben erg benieuwd naar verslagen van de nieuwe eigenaren! :) Dikke pluim voor de gene die dit gerealiseerd hebben en de gene die het aandurven zo'n diertje op te vangen :)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:21

ik ben ook benieuwd naar de foto's
en wat fijn dat ze er al zijn.