Valt het jullie ook op? Zoveel paarden te koop!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Valt het jullie ook op? Zoveel paarden te koop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:24

Ja, het is vervelend als mensen te laag durven te bieden, zoals 100 boven de slachtprijs, terwijl het om gezonde paarden gaat, dat gaat me ook te ver.

Maar gaat het om gezelschapspaard, waar niet mee gereden kan worden, dan kan het wel weer.

Er is veel keuze, dan gaan de mensen niet snel over op koop, maar willen eerst meerdere paarden zien en proberen, en dat begrijp ik best, want misschien misschien misschien zijn er betere paarden en of leukere met wie het meer klikt, dus dan gaan ze verder kijken, wel frustrerend voor sommige verkopers, als er haast bij is, door omstandigheden en of redenen.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:36

Ja en dat is bij mijn geval dus zo, ik wil haar nu niet verder tegenhouden in ontwikkeling, ik heb in november voor het laatst gestart en ze zit door mijn lichamelijke beperkingen dus nog steeds op hetzelfde niveau. Bovendien begint ze wat uit vorm te raken, doordat ik maar 2 x per week rijd.
Ik zou zelf ook alles uitproberen hoor, als ik zelf een paard wil kopen, kan ze geen ongelijk geven. Het was een jaar geleden alleen zo dat als het allemaal geweldig was ze meteen kochten en niet verder gingen kijken, omdat ze anders bang waren dat ie aan iemand anders werd verkocht.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:12

Ik heb net voor het eerst gekeken en gereden bij een erg leuk paard.
Tegen een leuke prijs. Hij heeft alleen een bemerking en dat is een flink groot oud litteken (draadwond). Daar zijn rontgenfotos van gemaakt een jaar geleden en er is niets beschadigd van binnen. Word ook niet warm of dik met rijden. Laat hem opnieuw keuren door mijn da en laat een second opinion doen wat betreft dat litteken en als ie goedgekeurd is voor de sport koop ik hem meteen.

Ik vond hem heel erg leuk en ga ook niet verder kijken, ookal staat het internet echt bomvol.. Ik vertrouw er gewoon op op mijn gevoel en dan kun je wel blijven zoeken, er is nu gewoon zoveel keus, en ik denk dat dit in de loop van de wintermaanden alleen maar groter wordt.

Ik moet wel zeggen dat ik een flinke sprong in het diepe ga nemen met dit dier en ik dat heel spannend vind, want het is een jong typisch sportpaard wat alles nog moet leren met heeeell erg veel looplust. Hij is erg druk en voorwaarts en echt nog jeugdig in zijn doen (4). Dus voor mij ook een hele hoop te leren. Want dit wordt het eerste jonge groene paard voor mij. Maar nogmaals...ik heb er vertrouwen in...en ik heb zin in die nieuwe uitdaging.(met begeleiding uiteraard :) Maar vind het erg spannend en best een beetje eng omdat het natuurlijk ook altijd anders kan uitpakken dan gehoopt.

Brennie schreef:
Ja en dat is bij mijn geval dus zo, ik wil haar nu niet verder tegenhouden in ontwikkeling, ik heb in november voor het laatst gestart en ze zit door mijn lichamelijke beperkingen dus nog steeds op hetzelfde niveau. Bovendien begint ze wat uit vorm te raken, doordat ik maar 2 x per week rijd.
Ik zou zelf ook alles uitproberen hoor, als ik zelf een paard wil kopen, kan ze geen ongelijk geven. Het was een jaar geleden alleen zo dat als het allemaal geweldig was ze meteen kochten en niet verder gingen kijken, omdat ze anders bang waren dat ie aan iemand anders werd verkocht.

Wel klote voor je Brennie dat het zolang duurd.Ook voor je paard. Want heb je paard ook op mp gezien en ze is erg leuk en mooi om te zien! (ik ben alleen geen merriemens, als het een ruin was geweest had ik er mischien toevallig wel op gereageerd haha) Hopen dat deze mensen nu wel tot koop overgaan, en ze een leuk nieuw thuis krijgt.

shananr10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:15

ach tis de crisis he . geen geld meer over voor hun paard enz

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:17

tja zou het echt alleen aan die stomme crisis te danken zijn?
(tot nu toe merk ik gelukkig zelf nog niets van die crisis)